Proturbo  Autodiagnoosi

Turhaumia siniseen tiskin toimintaan

• 4 Vastauksia
  • 2419 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Naava

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Turhaumia siniseen tiskin toimintaan
« : 12.10.2015, 17:21:31 »
Hei!

Onko muilla vastaavia ongelmia sinisellä tiskillä asioinnin kanssa? Käytin autoa JKL:n Hämiksellä viime kesänä määräaikaishuollossa. Menin rouvan kanssa autoa hakemaan, jäin vielä pihalla suustani kiinni pariksi minuutiksi ja hän meni edeltä. Ja mitä oli vastassa kun sisälle pääsin. Ainoa asia mitä henkilökunta oli saanut huollosta kerrottua oli että olisi 'tonnin huolto' tulossa. Jos en olisi kolmatta kertaa kysynyt että mitä pitäisi huoltaa niin olisi rouva jäänyt siihen käsitykseen että huolto on 'tonnin huolto'. Eli siis suoraa kusetusta yrittivät kun näytti siltä että pikkurouva on autoa hakemassa  :nohnoh

Asia tuli mieleen kun yritin kysyä hintaa tarvitsemilleni osille (jarrulevyt + palat eteen, taka-akselin etuosan tukiholkkit vai millä nimellä tunnetaankaan, raidetangon päät ulompi + sisempi). Aloitin jarrulevyistä. Ainoa mitä varaosamyyjä osasi sanoa oli hinta ja sitten alkoi venkoilemaan että katsot kuitenkin netistä osia. Itselle jäi hyvin epäselväksi että tiesikö myyjä edes mitä osaa oli myymässä. No totta hemmetissä olen katsonut netistä hintatason osille että tiedän kuinka paljon Volvo-lisäarvoa sinisen tiskiltä ostetulla osalla on. Eli tyyppi menetti suoraan satoja euroja, tukiholkit olisin kuitenkin ostanut asennettuna ja nyt viimeistään vaihtui liike. Kyllä niin mieleni pahoitin kun huomasin että näin alas on pitänyt vajota. Pelotellaan tiskillä asiakkaita eikä uskota omien tuotteiden edes pärjäävän vertailussa varaosakauppojen kanssa.

Ainoa positiivinen kokemus aiemmin oli naismyyjä joka osasi kertoa oikean tuotenumeron ja hinnan kun tarvitsin polttoainelämmittimen polttokammiota. Sai kaupat tehtyä.

Poissa ReijoM

• De Luxe
  • *
  • Audilla ja Toyotalla mennään
Vs: Turhaumia siniseen tiskin toimintaan
« Vastaus #1 : 12.10.2015, 17:59:29 »
Itse olen pitänyt Hämiksen toimintaa ja hinnoittelua ihan kohtuullisena. Tokihan siellä on kalliimpaa kuin varaosaliikkeissä, eihän se niiden kanssa pysty kilpailemaan. Yleensä kysyn huoltohinnat tai muut asennukset etukäteen. Mielestäni olen saanut ihan kilpailukykyiset tarjoukset niistä, kun suosin kuitenkin sitä, että haluan asioida vain yhdellä "luukulla". Hinta on myös ollut tarjouksen mukainen.

Varmaan jostain saisi osat halvemmalla, mutta minun tapauksessa kun en niitä itse asenna, niin ostan ja asennutan ne samassa paikassa. Mahdolliset ongelmat ovat selvinneet myös ihan hyvässä hengessä, joten ei ole Hämiksen huollon/varaosapuolen toiminnassa valittamista.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2015, 18:01:37 kirjoittanut ReijoM »
Audi A6 quattro              

Toyota Corolla Touring 1,2 T

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
« Vastaus #2 : 12.10.2015, 18:24:12 »
Kyllähän se välillä kuumottaa lompsaa kun rahaa palaa merkkiliikkeessä. Parasta minusta Volvohuollossa on se omamekaanikko homma. Sinä juttelet sen puhelimessa sekä kasvotusten sen mekaanikon kanssa kuka auton on huoltanu / korjannu. Eri asia jos auton hakee myöhemmin niin sen lunastaa esim. Wetterillä infosta ja ei niiltä voi vaatia että tietäisivät kaikkia toimenpiteitä. Suomenautohuollossa en viimeksi ehtinyt hakemaan autoa ennen kuin mekaanikko lähti pois, mutta hän soitti ja kävi kaikki kohdat puhelimitse läpi. Sitten vain hain toiselta avaimet maksua vastaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Niko_S

• Vieras
« Vastaus #3 : 14.10.2015, 18:52:46 »
Muutaman kerran olen turhautunut tuohon paikallisen tiskin palveluun.

Olen kysynyt osanumerolla osia, ja kertonut auton rekisterinumeron.

Suurin osa osista kyllä on löytynyt pienen kaivelun jälkeen, mutta esimerkiksi kun hälyttimeen yritin saada kaukosäädintä,
niin Volvon ohjelma kertoi, että ei yhdistä tätä hälytintä kyseiseen automalliin; "Ei voi sanoa varmasti".
Ihan siis hälyttimen numeron kanssa kysyin.

Varaosamyyjä olikin sitten huuli pyöreänä, kun kerroin että on ollut autossa uudesta asti,
niin ei pitäisi olla mahdollista...

Jäi se kaukosäädin sitten ostamatta.

Poissa Dmies

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 15.10.2015, 00:49:28 »
Kaikista eniten ite olen tainnut turhautua sinisen tiskin toimintaan silloin, kun olin sinisellä tiskillä töissä. Silloin näköjään taisin kusta monen aamumuroihin ( vaikka omasta mielestä en), kun nykyään ei tunnu saavan minkäänlaista palvelua ja saa jonottaa jos osia menee hakemaan tai kyselemään vaikka ei olisi muita asiakkaita tiskillä. Jos ei kaveri olisi siinä tiskillä tai yksi uusi varaosamyyjä niin ei varmaan palveltaisi ollenkaan :D

Autodiagnoosi  Carcom Oy