Nämä kynnenleikkuut menee meillä välillä episodiksi.
Oman seropin olen kouluttanut siten, että pentuna tutustuttiin kynsileikkuriin, ja ei ollut mitään ongelmaa, mutta nyt välillä kammoaa pedikyyriä, vaikka koskaan en ole kynnen ytimeen leikannut.
En tiedä mistä johtuu, mutta vanhempi koira on kauhuissaan kynsien leikkuun kanssa, niin liekö tarttunut...
Tosin kerran olen saanut vanhemman turren kynnet leikattua siten, että hän makoili keittiön lattialla, ja aloin leikkaamaan.
Kerran äännähti "Ei kivaa", mutta muuten meni kuin Strömsöössä.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Asiasta toiseen, kun taas pitää ihannoida omia koiria

.
"Karjalan kahvakoira"

Hän osaa avata oven tuosta ulkopuolelta (itse oppinut), mutta useimmiten tyytyy läppäämään kahvaa, kun haluaa sisään.
Tuo on oma seropi Piki, ja oikein viisas koira. Isä sanoi aikanaan, että yksi fiksuimmista koirista minkä saanut tuntea.

Todella huono kuva, mutta taustalla on meidän perheen piirissä legendaarinen "Maisteri":

Aiemmin olen jo kirjoitellut tässä topicissa, mutta tuolla tollerilla meinasi lähteä näkö oikeasta silmästä.
Isolla rahalla hoidimme kuntoon, mutta ei tosiaan valuutassa voi mitata sitä koiraa (tai kumpaakaan koirista).
Nyt hän on taas "terve kuin pukki". Allergioita on, mutta tollereilla on valitettavasti lähes aina.
Muuten kyllä menee "juniorin" kanssa tuhatta ja sataa.
Ei ikä näy, vaikka onkin jo yli 9 vuotta. Nuorempi koira antaa kummasti virtaa.
Takapihalla koirilla on noin 80m2 aitaus, jossa saavat vapaana sitten olla.
Tottakai ihan lenkilläkin käyvät, mutta enemmän tuntuvat tykkäävän telmiä tuolla aitauksessa.
Kaverin lapinkoira käy välillä kylässä, niin auta armias mitä rallia vetävät.