Sakemanni= The koira!
No, jotenkin mä kanssa tunnen näin. En tiiä mistä johtuu mutta tuo rotu on vaan niin helppo(ainakin mulle) kouluttaa ja todella uskollinen+ tarvittaessa suojeleva. Yleensä joutuu opettamaan vähän pidättelyä...
Plussana mainittakoon että kaikki mummot kiertää kaukaa kun on lenkillä. Se sakemannihan on se TAPPAJA! Ei tää kyllä söis niin kuivaa lihaa(oon parille sanonut kun ovat alkaneet höpöttään jostain sudesta tai pedosta...). Kulkee vähän lähempää niin ne kiipee penkalle.

Koira ei lyhyessä hihnassa viitsi edes vilkaista semmosia.
Veikkaan että nuo päävikaiset koirat löytyy nykyään muista roduista, tästäkin kyllä jos on annettu hyvä koira mielipuolen käskyyn.

Koirahan oppii mitä sille opettaa.
Pitäisköhän noi mummutkin pitää lyhyemmässä narussa?
Niillä ei oo muuta tekemistä kuin joka kevät valittaa koiranpaskasta ja huonosta auraamisesta vaikka eivät mihkään liikukaan.
Sitten talvella valitetaan VR:stä kun tuli talvella lunta, hups(ei kuljeta junissa). Tulihan sitten tää sähköhässäkkä kun puut kaatuu linjoille niin VR unohtuu edes hetkeksi. Kaikki ministerit vaatii selvitystä vr:ltä ja sähköyhtiöiltä, mistä katkokset ja myöhästymiset johtuu. Jumalauta jos on niin tyhmä ministeri ettei sitä tiedä, ei varmaan kuuluis sinne pallille.
Täytyy saada vaan oma nimi ja naama näkyviin, vaalit lähestyy. Huom!
Tää taas tästä. Sori lievä totuudenpuhuminen.