Täältäkin päin löytyisi yksi karvainen kaveri.
Tottelee(/ei tottele) nimeä Jessi.
Kunnolla sekarotuinen narttu, emosta ei oikein tietoa mitä kaikkea löytyy, mutta ainakin noutajaa, sakua jne. Isän virkaa toimitti vissiinkin karjalan karhukoira.
Mielenkiintoinen kaveri,
kovapäinen, vahtii aivan liiaksikin, ehkä eniten häiritsee vieraille koirille räkyttäminen lenkeillä. Tuon estämiseksi on kokeiltu aikalailla kaikkea, ei vaan tunnu toimivan.
Päästelee muuten ihan ihmeellisiä ääniä haukotellessaan yms. ihan niin kuin välillä olisi kissa talossa.
Noh, asumme tällä hetkellä kerrostalossa, ja tämän aamun lenkki olikin hieman normaalista poikkeava.
Ulos päästyämme, koira päätti mennä pissalle kerrostalomme edessä olevalle jalkakäytävän reunalle. Samaan aikaan joku alkoi selvästi koputtamaan ikkunaan ja minä luonnollisesti aloin etsimään mistä ääni on peräisin.
Pian äänenlähde paikallistuikin ja ikkunan takana oli keski-ikäinen mies heristelemässä sormea. Mies avasi pian tuuletusikkunan ja alkoi huutamaan "vie koiras muualle paskalle", "tää ei oo mikään koirien paskatuspaikka" jne. Minä kohteliaasti kysyin muutaman kerran että "mitä?", koska koirani antoi kohtuullisen kovaa palautetta miehelle ja kuuluvuus "oli heikko". (Kuulin siis kyllä mitä mies sanoi, mutta oli pakko varmistua, että kaveri oli ihan tosissaan??) Noh, kun mies sai asiansa sanottua ja minä kuittasin viestin vastaanotetuksi, tokaisin miehelle, että koira ei "paskanna" tähän lainkaan. Tässä vaiheessa mies päätti sitten tehdä katoamistempun.
Olimme siis "yksityisalueella", jossa perheemme on vuokralla.
Mikään järjestyssääntö tms ei kiellä koiria tai niiden ulkoiluttamista alueella.
Alueelta ei löydy myöskään minkään valtakunnan laillisia/laittomia koiranulkoilutus kieltoon viittaavia merkkejä.
Ymmärrän miehen ärtymyksen tiettyyn rajaan asti. Saattaahan tuo ärsyttää, minuakin ärsyttää useatkin asiat. En silti avaa ikkunaa ja ala jakamaan sieltä käsin oikeutta.
Ärtymykseen olisi varmasti vielä enemmän syytä jos menisin vain ovesta ulos ja antaisin koiran tehdä tarpeensa kerrostalon alueelle ja tulisin takaisin sisälle. Kyseessä kuitenkin on vain siirtymä yleisille teille/jalkakäytäville missä koiraa ikinä lenkitänkin.
Teinkö minä teidän mielestänne väärin kun päästin koirani pissalle kerrostalon "piha-alueelle"?
Noniin, tulipas sitä taas avauduttua