Hai työ.
Auto on ostettu jo keväällä, mutta sain aikaiseksi kirjoitella siitä vasta nyt. Teksti voi olla vähän hajanaista ja pomppivaa, kun en kaikkea muista varmasti kerralla...
Seuraava kuva on ensimmäisimpiä, mitä autosta tuli otettua. Pesun raikkaana ja kesärenkaat pyöräytettynä alle. Tarkkasilmäinen voi huomata taustalla toisenkin harrasteauton...


Auto oli jo ostaessa ihan ok ryhdissään, mitä nyt tekniikan puolella oli pientä harmia. Kaasua ei kestänyt juuri ollenkaan, tyhjäkäyntiä kävi todella matalalla ja kolmella sylinterillä, pyyhkijät ei toimineet ja perän stefa valskasi.
Pyyhkijät korjaantui kun moottorin irroitti, hiekkapuhalsi kuoren ja liimasi magneetit takaisin kiinni.
Moottorin käynti parani huomattavasti, kun aloitti sytkäosien uusimisella:

Sytkä oli lisäksi ihan tolkuttoman myöhäisellä, sen kääntäminen oikeaan asentoon teki ihmeitä käynnille. Kaasari sai uuden kalvon sekä öljyt ja viimeiseksi vielä konehuoneen pesun:

Moottori sai myöhemmin vielä löpöhuuhtelun, puhtaat öljyt ja suodattimet sekä tukikumit. Siltikin yli 80km/h nopeudessa kori värisee aika paljon, jossain on vielä siis väljää tai huonoa kumia, selvitellään...
Autossa oli ulkoisesti jonkin verran sanomista, muutamia ruostekohtia ja paljon naarmuja:

Pikkuhiljaa, muutama kohta päivässä, vesihioin pinnan ja myllytin. Kyllä sieltä alkoi ihan kiiltoakin löytymään:

Myös pienet ruostekohdat tuli kesällä korjattua ja paikkamaalattua, harmi vaan kun värisävy ei voi koskaan osua ihan kohdalleen (konepelti)

Kyllähän sieltä sitten alkoi kuoriutua ihan hyvä maalipinta loppujen lopuksi


Aurauskulmia säätäessä huomasin että takajalkatilojen reunoissa oli pienet ruostekohdat, ne tuli otettua kiinni ennen kuin pääsivät leviämään:

Katkaistaan ajatustulva välillä, jatketaan seuraavassa postauksessa