Autodiagnoosi  Carcom Oy

v70 säksättää kylmänä

  • 45 Vastauksia
  • 24652 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #30 : 19.08.2011, 10:04:22 »
Aika sattumaa, että halkeama menee juuri silloin umpeen joka kerta.
Lisätään vielä ja kompataan itsekkin tuota pakosarjan halkeamaa, hyvinkin todennäköistä, siihen voi helposti yhdistää myös oman veikkauksen, eli katalysaattorin lämmittäminen korkeammilla kierroksilla ja myöhästetyllä sytytyksellä.
Lämmitysvaiheen jälkeen, jos sytytys on ollut tällöin myöhästettynä ja se siirtyy takaisin normaaliin ajoitukseen, muuttuu ääni pakoputkessakin reilusti.
Pidän tällähetkellä parhaana vaihtoehtona sitä, että haljenneesta pakosarjasta kuuluu ääni voimakkaasti silloin, kun sytytys on myöhäisellä, mutta ei enää sen jälkeen, kun sytytys on ajassa.

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #31 : 19.08.2011, 11:49:12 »
Juuri sitä minäkin tossa meinasin.

tottahan se ääni kuuluu paremmin silloin kun pakosarja on täysin kylmä ja seos palaa myöhäsellä

no ei se mikään paha ongelma ole niin kauan kun se pysyy tolla asteella mutta sitten kun se alkaa säksättää koko ajan niin alkaa häiritsee enemmän.
inspistä odotellessa... 8)

Poissa luzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #32 : 19.08.2011, 21:21:29 »
mulla sama juttu. Mutta ei ääntä kymänä, vaan alkaa läpösenä. väittivät egr venttiilin olevan   sökö mutta miten tuo servo ohjattu egr aiheuttaisi säksätystä  ???
S60 D5 2006

Poissa TSU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #33 : 30.08.2011, 20:44:47 »
Joillain kokemusta jo alalta ymmärtääkseni oli, joten onkos kuinka työläs homma tuo pakosarja tutkailtavaksi irroittaa ?
Potilaana V70 2007 125kw...

Poissa Ticsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #34 : 30.08.2011, 21:27:52 »
Vuotava pakosarjan tiiviste voi myös näitä aiheuttaa ja katkenneet pinnapultit. Tuttuja vaivoja ooppeleissa, kuten myös tuo pakosarjan halkeaminen.

Mutta mutta, itellä kuuluu tasanen nakutus oli kone lämmin tai kylmä. Venttiileitä veikkaan kyllä omassa tapauksessa. Sen verran tutun kuulonen nakutus oli entisessäkin autossa. Auto on S60 2.4 -01.. onko kellään hajua mitä venttiilien säätö maksaa tohon koneeseen? Joku kuppisäätö siellä kait on, mutta mistään en ole löytäny tietoa minkälainen tuo toteutus on. Onko muut huomannu öljyillä minkälaista merkitystä? Tällä hetkellä autossa on mobilin 0W-40.. lienekköhän jo liian luirua 200tkm ajettuun koneeseen.

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #35 : 03.09.2011, 17:50:09 »
nyt on sen verran pitkällä toi pakosarja homma että se on irti mutta kun ei meinaa mahtua mistään raosta pois.

voi voi ahistaa....

yläkautta ei toivoakaan
alakautta pitäis kait ottaa oikea (se pitkä) vetari irti sitten se tuli helposti pois
ja auto on ajettu keula edellä pukeille joten voi paska.... :buck2:

Poissa TSU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #36 : 03.09.2011, 19:35:55 »
Pidähän meidät muut säksättäjät ajantasalla operaatiosta ja ennenkaikkea siitä mitä pakosarjasta löytyi, tsemppiä...  :pomo:

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #37 : 03.09.2011, 21:14:51 »
projekti mun kohdalta ohi

eli se pakosarja ei sitten mahtunu mistään välistä ulos sen vetarin ollessa paikallaan.
eli jos sen haluaa kokonaan pois niin joutuu sen vetarin irrottaa.
jolloin joutuu tukee sen oikean puolen ylös ja samalla pitää saada tilaa auton alle että saa pakoputken ja sen pakosarja tukiraudan irti

helpoin olis päästä auto nosturille niin sais kaikki pois ja tilaa ja sitä kautta olis helpompi  saada se pakosatsi pois ja työn alle.

eli itse toimin seuraavasti
ajoin auton pukeille ja irrotin pakoputken siitä pakosarjasta ->pakosarjan tuen pakosarjasta->labdan pakosarjasta (ei tullu muuten se suojapelti pois siit pakosatsin päältä) ->se suoja lämpöpelti irti ->pakosarja koneesta irti sitten käänsin sen pakosarjan ylös alaisin ja sain sen sen verran tulemaan alas siitä vetarin ja hammastangon vällistä että pääsiin katsomaan sitä laippaa mikä tulee koneeseen ja siitä niitä putkilähtöjä
5-pytyn lähdössä oli repeämä melkein koko matkan ympäri siitä mistä se oli hitsattu putkeen kiinni (hitsisauman vierestä)
putsasin ja hitsasin sen (putken sisältä) ja hioin sitsen hitsisauman nätimmäksi.

auto käyntii ja säksätys poissa
pikkurilli kipeenä ( jäi migin kaasupullon alle) aijai ja pari asennus öljyä

toivottavasti tästä jollekkin hyötyä
« Viimeksi muokattu: 04.09.2011, 12:42:08 kirjoittanut hejasverige »

Poissa Ticsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #38 : 03.09.2011, 21:49:30 »
En halua masentaa, mutta useimmiten hitsattu ei tule kestämään.

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #39 : 03.09.2011, 22:03:17 »
En halua masentaa, mutta useimmiten hitsattu ei tule kestämään.
lue mun postaus  tuolta hiukan taaenpaa
en usko itsekkään että migillä hitsattu tulee kestämään

olis pitäny kaasulla hitsata
taitaa olla migillä alunperinkin hitsattu ja jotenkin vituralleen
siitä sauman vierestä se oli nytkin mennyt
paska mikä paska....
« Viimeksi muokattu: 04.09.2011, 12:42:44 kirjoittanut hejasverige »

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #40 : 03.09.2011, 22:08:15 »
TISCA se öljy ei varmaankaan paljoa vaikuta sun koneen nakutukseen kun siinä on ns kovat nostajat.

venojen säätö vois tulla kyseeseen.

Poissa Ticsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #41 : 04.09.2011, 15:29:20 »
TISCA se öljy ei varmaankaan paljoa vaikuta sun koneen nakutukseen kun siinä on ns kovat nostajat.

venojen säätö vois tulla kyseeseen.

Joo, näin se varmaan on tehtävä. Sais vaan jotain tietoo tuosta operaatiosta minkälainen se on tohon koneeseen. Oisko jopa ite tehtävissä, nyrkkipajan hommia vai vaatiiko sinisellä käynnin.

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #42 : 04.09.2011, 16:34:18 »
riippuu varmaankin että onko ylä taikka alapuolisilla säätöpaloilla nää nostajat.
jos ala niin nokat pois kupit irti ja palat vaihtoon.
yläpuolisilla helpompaa ja löytyy varmaan joku erikois avain jolla painaa kuppia että saa palat vaihdettua??

välykset toki voi mitata ja saada vahvistuksen epäilylle että onko ne venat tosiaan kun naputtelee.

Poissa TSU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #43 : 16.09.2011, 16:28:22 »
Kyllä diagnoosi oli oikea, pakosarjahan se syyllinen oli. Nyt on uusi vaihdettu ja säksätykset taakse jäänyttä elämää...

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 säksättää kylmänä
« Vastaus #44 : 18.09.2011, 10:03:30 »
Kyllä diagnoosi oli oikea, pakosarjahan se syyllinen oli. Nyt on uusi vaihdettu ja säksätykset taakse jäänyttä elämää...
paljonko muuten kustansi uus katti/pakosatsi?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron