Moikka kaikille. Hieman itsestäni, 21v nuorukainen jolla menee varmaa 40. auton raja kohta rikki. Mersuja, Fordeja ja ranskan ihmeitä enemmän tallissa pitänyt. Taustajoukossa pyörii serkku jolla saman verran kokemusta + ajoneuvoasentajan paperit.
Ensimmäinen volvo, V40 1997. Manuaali, huoltokirja, ilmastointi, ajotietokone, joka nurkan sähköikkuna jne. Vikalistalla etulevyt kierot ja oikean puolen etujarruletku. Korjauskehotuksia: sumuvalojen kuvut halki, pyyhkijänvivusto liikaa välystä, sivuvalo edessä vasemmalla ei toimi, laatikko vuotaa öljyä. Eli katsuri noussut todella väärällä jalalla.
Hintaa oli reilut 250 euroa. Kahdet renkaat, molemmissa pintaa 5-6mm. Kesänakit aluilla.
Eka volvo ja aivan törkeän hyvä ajaa. (okei on näitä volvoja ajettu useampia, muttei omistettu).
To-do-list:
-Kuskin ovesta naarmut / sulanut muovi pois, kaikki ei ole onneksi mennyt lakkapinnan läpi.
-Helmojen hionta, korjaus, sinkkimaalaus, massaus tai kiveniskumaalaus ja muovejen paikoilleen laitto.
-Koiraverkko takaluukkuun.
-Paikkamaalausta / korjausta paikoittain.
-Jakohihnan vaihto.
Myös muuta ulkonäöllistä tehdään kun mieleen tulee laittaa jotain ylös.
Tänään alotettiin jarruletku + etujarrujen palat ja levyt vaihtamalla. Motonetistä tarkistettiin rekkarilla, auton mallilla ja lähes kaikella että palat + levyt on oikeat. No eihän ne hitto ollutkaan ja turhaa hommaa aivan tajuttomasti. Apukuskin puolen letkun vaihto alotettiin serkun kanssa, letku oli aivan ehjä, mutta kai se oli pakko vaihtaa. Ongelmaksi muodostui ilmausnippa joka ei lähtenyt edes lämmöllä ja väkivallalla irti, joten koko satula meni vaihtoon.
Saa tulla hakemaan vanhan satulan pois, ainoa vika tosiaan ilmausnippa joka ei irtoa.Eli nyt metsästämään jarrulevyjä ja paloja. 265mm levyt on liian pienet, eli isommat vaihtoehdot passaa tähän. Paloista sain sentään OEM-numeron ylös. Jarrut nyt huollettiin ja lyötiin nippuun. Kummatkin alaliukutapit vaati kaasupuhaltimen lämpöä ja väkivaltaa sekä uudet liukutapit. Nyt ei kylläkään tärisytä.
Kuskin ovi:

Yleisilme, puolelta jonka muovihelma on kadonnut mystisesti:

Kuvan vanteet tulee tod. näkösesti myyntiin renkaineen. Repsikan puolen muovihelman voin ostaa joltain. Mites tämmösestä saa lisätehoa? Kysynpähän nyt vaan

Edit: Jarruhilppeet tilattu autonvaraosat24.fi:stä yht 84€, Gatesin jakohihnat oli alle 100€ settinä, nyt nokka kohti biiliaa ja kyselemään montako hammasta hihnassa on.
Ostan kattokaiteet!