Futurez  Kulkukoira

Röpöttää

  • 10 Vastauksia
  • 2738 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Räikkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Röpöttää
« : 23.10.2015, 20:21:04 »
Joo tuli tuossa hommattua Volvo s40 t4 mutta tuli kyllä omituinen vika autoon... Elikkä kun autolla kiihdyttää ja ahdot hipovat noin 1bar niin tuntuu siltä kuin autosta häviäisi yksi pytty pelistä alemmilla ahdoilla toimii täysin normaalisti mutta kun ahdot nousee siihen taas turisee ja ei mene mihinkään... Autoon on vaihdettu puolat. tulpat. puolan liittimet. Lambda... Mistä voisi vikaa etsiä ???

Poissa voke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Röpöttää
« Vastaus #1 : 24.10.2015, 03:15:02 »
Ja tuntuu että tehot häviävät samantein? Jos näin on näreet, paineet siis karussa. Onko turbo tarkastettu? Kaikki letkut? Savuttaako kenkiessä? Vähän enempi tarvii vikakuvaa että osutaan upotaan oikeaan.
Mä oon niin tottunu ajaa diiselillä...etten osaa muuta tankata tai saati juoda
ex-V70 aut. Sportswagon 2.4D -03,  ex-V50 Herrgårdsvagnen 2.0D -09, ex-V70 T5 BI-FUEL -16, V70 D5 -07

Poissa Räikkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Röpöttää
« Vastaus #2 : 24.10.2015, 11:32:32 »
ahdot kuitenkin nousevat normaalisti ja pysyvät 1.2 bar mihin ne on säädetty eli ei todennäköisesti ole ahtovuoto vikakoodit luvettu ja siellä oli vaan lambda-anturin esilämmityksestä sekä ilmamassamittarista... mutta tuo ilmamassamittari tuli luultavasti siitä kun käytin pistokkeen irti auton kännissä ollessa kun testasin sen toimintaa että muuttuuko käynti... voisiko tämä kenties olla bensapuolen juttuja että kun tarvii siinä 0.8-1.2 bar paineella sitä ruokaa ja alkaa sen takia röpöttämään kun ei riitä soppa ? Kone ei savuta ja puristuspaineet on mitattu jokaisessa pytyssä noin 12 baaria...
ja niin tuossa kun oikein kiihdyttelin ja pein lapun lattiassa kakkosvaihteella vaikka tämä röpötys alko niin otti kuitenkin sen tehopiikin ja kiihtyi normaalisti  ja pykälsin kolmosta ja taas siinä 0.9 bar  kohdalla alkoi se röpötys ahdot kuitenkin nousee 1.2 bar  mutta röpöttää....
sitten kun laskee alle 0.9bar röpötys loppuu..
« Viimeksi muokattu: 24.10.2015, 11:40:38 kirjoittanut Räikkä »

Poissa Räikkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Röpöttää
« Vastaus #3 : 24.10.2015, 23:51:48 »
Nyt vaihdettu myöskin suodatin sekä tankin sisällä oleva sihti on puhdistettu vieläkin auto oireilee  :'(

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Röpöttää
« Vastaus #4 : 26.10.2015, 02:00:27 »
Onko puolien vaihdosta kauanki aikaa? Kannattaa käyttää irti ja tarkastaa ne varret et onko iskeny läpi. Sekä myös ne tulpan johtojen hattu osat tarkastella.

Poissa Räikkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Röpöttää
« Vastaus #5 : 26.10.2015, 16:39:04 »
Mitähän minä sanoisin olisko 1 tunti ajettu noilla puolilla ja kyllä ne johdot ihan ehjät on... Kyllä se luulis tekevän sitä pienimmiläkin aidoilla jos puolissa vika olis... Kun tekee vain siinä 1 Bar kohdalla... Bensan paine tyhjäkäynnillä melkein 2.6 Bar... 1 Bar ahdoilla bensanpaine 4bar mutta kun röpöttää....

Poissa Räikkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Röpöttää
« Vastaus #6 : 26.10.2015, 20:16:21 »
Nyt sitten kiusaus voitti ja menin koskemaan tuohon turbosmartin boost teehen ja säädin Ahtoja ensin pienemmälle no vika helpottui ei pätki enää niin paljoa sitten taas säädin isommalle vika paheni... Siis mikä helvetti tuon tekee ? Voisiko olla niinkin yksin kertainen vika kun ykkös lambda ja ei tajua antaa nyt soppaa sitte kunnon ahdoilla ?

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Röpöttää
« Vastaus #7 : 27.10.2015, 01:00:12 »
Itellä kesti vajavan kuukauden yks puola aikanaan ja sain uuden varaosaliikkeestä takuuseen. Eli hyvä jos ovat kunnossa.
Eiköhän se siittä luulis sytyttävän vika valon jos lamda hajoaa.
Laitoikko minkä lamdan siiihen?
Kuulostaa vain kovasti vika siltä että kynttilästä loppuu liekki paineen alla.
Jos käytät tulpat poissa niin tulppien väristäki näkis että loppuuko sieltä soppa vai kipinä.

Poissa Räikkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Röpöttää
« Vastaus #8 : 30.10.2015, 11:26:30 »
Kyllä nyt on vika selvillä.... elikkä vaikka 150 kertaa katoin puolilta 1 ja 2 pyttyyn menevät tulpanjohdot että ei näissä mitään vikaa ole ja ovat varmasti ehjät... mutta niin vaan rupes auto toimimaan kun piuhat vaihto.... samalla vaihdoin puolalle tulevat liittimet sekä laitoin kutistesukkaa puolille tuleviin johtoihin oli meinaan halkeilleet juurikin venttiilikopan päältä (kuumuus tekee).... autoa hieman purkaneena ja vikaa ehtiessäni käytin turbonkin irti... ei liene vakio ahdin td04hl16t ? samalla autoon ilmeisesti vaihdettu avarampi putkisto 2.5" rööriä alusta loppuun.... itselläni innovaten laajakaista käytin sitä autossa kiinni ja huomasin että seos on hieman laihalla kiihdyttäessä.... mitkä ovat t4 vakio suuttimet kooltaan ? saisko ecua säädettyä silleen että sais tuon seoksen kuntoon vai pitääkö hommata isommat suuttimet... bensanpaineellahan tässä et voi kikkailla kun ei ole sitä paluu linjaa muutako tankissa....

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: Röpöttää
« Vastaus #9 : 30.10.2015, 13:11:59 »
14T on vakioahdin. Vakiosoftalla max ahdot kannattaa pitää 1bar
Mutta jos sinne on 16T laitettu niin on varmaan ohjelmoitu. Jos ei oo niin äkkiä karalalle, ennenkun sulaa männät tai tulee kankibanaania.

Poissa Räikkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Röpöttää
« Vastaus #10 : 07.11.2015, 18:41:35 »
Joo konehan siitä meni uusiksi sitten loppupeleissä ;D ;D ;D ja syykin oli hyvin ilmiselvä ja pätevä elikkä turbon imupuolen letku halki ja ilmamassa mittarin ohi pääsi virtaamaan ilmaa ja siksi seokset laihalla nyt sitten ostin myös uuden ahtomittarin ja selvisi että entinen on kussu minua silmään kokoajan 1.2baareilla olikin 1.6baaria ja sitten kun piti mennä vielä kikkailemaan tuon boost teen kanssa niin siellä oli varmaan se vajaa 2 baaria että ei tarvii miettiä miks kiertokankea rupes vituttamaan... Nyt uus kone uudet putket ja seokset kunnossa... Ensiviikolla penkkiin kattomaan mitä se näyttää toivotaan että kaikki 200hp on tallessa :)
« Viimeksi muokattu: 07.11.2015, 18:45:19 kirjoittanut Räikkä »

 

Futurez  Kulkukoira