Kannattaa avata laakeri ja lisätä rasvaa tarvittaessa. Halvoissa osissa siinä säästetään usein. Ja vertailu vanhaan kannattaa myös.
Ohjauksen pykällys johtuu näissä monesti rattiakselin alanivelestä. Jos jousi nytkyy kääntäessä eli yläpää pistää hanttiin, niin silloin kääntölaakeri on syypää.
Ohjauksen "pykällys" ilmenee siis hitaassa vauhdissa kevyesti oikealle kääntämällä/auton linjaa korjaamalla. Tällöin ohjauksesta löytyy välillä kynnys minkä yli täytyy kääntää. Kääntö ei vaadi voimaa, mutta sen pykälän huomaa. Jossain aiemmassa autossa samanlainen vika oli kääntölaakerissa.
Mutta voihan syypää tuohon olla vaikka raidetanko, ohjaustehostin, pyörän kulmat on varmasti poskellaan jne... Ainakin konehuoneen puolelta katsottuna paikallaan käännettäessä molempien iskarien päät pyörii nätisti ja nykimättä. Täytyy vielä alta päin katsoa.
Eli pelkästään iskarit ja kumit vaihtoon, ja ottaa uusiks sit jos ei tuu hyvä? Homma on kumminkin aika simppeli kun käytettävissä on nosturi ja kunnon puristin. Jouset olisin voinut vielä laittaa, mutta kun niitäkään ei mukamas saa tuohon valurautapadalliseen kuin siniseltä.

Tästähän tulikin halpa hupi!