Proturbo  Autodiagnoosi

V70 -02 Korottaminen

  • 46 Vastauksia
  • 24558 Lukukerrat

V850 ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla V850

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -02 Korottaminen
« Vastaus #45 : 24.10.2025, 22:47:10 »
Kiitos. Alunperin luulin että ois vaan yhtä kokoa. Aina sitä oppii jotain.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 629
Vs: V70 -02 Korottaminen
« Vastaus #46 : tänään kello 10:28:45 »
Nojoo, tämäkin suunnitelma on edennyt.
Päädyin samaan ratkaisuun kuin muutama muukin täällä, eli V70 etuiskarit ja XC70 etujouset.
Keula nousi alkuperäisiin kuoleentuneisiin jousiin verrattuna noin 70mm.
Takana tässä yksilössä olikin jo ennestään kuormajouset ja normi-iskarit, eli perä oli melko korkealla mutta hieman se jäi nyt kuitenkin keulimaan.
Onko näitä kombinaatioita kukaan enää harrastellut vai joko kaikki tänne kirjoitelleet olette siirtyneet "oikeisiin katumaastureihin" ?

Lähinnä kiinnostaa jatkojalostitteko omianne perän korotuksen muodossa ja jos, niin miten?

Korin puoleisia takajousilautasia korottaen onnistuu toki suht helposti, mutta aina parempi ois jos sinne löytyisi valmiiksi pidemmät jouset.
Tutkinut olen melko tiiviisti, eikä vielä ole sattunut kohdalle jousta jonka ulkohalk. 155mm, langanpaksuus 15-16mm pituus 350-400mm ja nousu suunnilleen sama(eli jäykkyys olisi samassa suhteessa)
Vakiojousessa pituudeksi ilmoitettu 325mm ja kyllä se perä 30-40mm saisi nousta.

Tässä kuvat ennen ja jälkeen.
Kahdessa ekassa kuvassa alla 205/55R16 renkaat ja viimeisessä kuvassa 215/65R16, joka on XC70:n vakiokoko





V70 '01
Chevrolet Captiva '07
Chevrolet Caprice Classic '84

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron