KL-varaosat  Race.fi

B234F päästöt, ja nyt venttiilivikkaa

  • 22 Vastauksia
  • 5157 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
B234F päästöt, ja nyt venttiilivikkaa
« : 18.11.2015, 08:50:34 »
Morjesta!
Päänsärkynä kyseinen moottori, ja sen päästöongelma.
HC pyörii arvoissa 200, ja CO 1,25 tietämillä. Nyt on vaihdeltu uusi lambda, uusi immu, uudet tulpat, ja millään ei käytännön vaikutusta. Aiemmin herjaili satunnaisesti Lambdan ja immun signaalin puutetta, sekä rikas/laiha seos tyhjäkäynnillä, nyt ei anna enään vikakoodeja. Herääkö ajatuksia mistä pöyhäistä seuraavaksi?
Itselle tuli mieleen mahdolliset imuvuodot (täytyy tutkia), ja bensanpaineen mittaus, korkea bensanpaine voisi syöttää liikaa tavaraa josta syystä käy rikkaalla..?
Niin ja auto on -89 740 glt.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2015, 07:34:16 kirjoittanut Väpsy »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #1 : 18.11.2015, 14:19:28 »
Onko katti kunnossa?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #2 : 18.11.2015, 19:51:47 »
Epäilisin että toimiii, kun nostaa kierroksia HC ja CO putoaa reilusti, mikä ilmeisesti viittaa katin toimivuuteen..? Ja aikaisemmin kuitenkin herjaili rikas/laiha seos tyhjäkäynnillä. Nyt ei ole (tänään) sitä enää herjannut, mutta päästöarvoihin ei tullut toivottua muutosta. Pitäs vaan pysyä vanhan liiton vehkeissä niinkun tähänkin asti ja jättää tämmöset vähäpäästöset keksinnöt muiden murheiksi.
Edittiä:
Inuvuotoja ei löytyny, tunnollisesti ruiskuttelin rasvanpoisto-sprayta pitkim imupuolta ja letkuja, eikä ollut käyntiin vaikutusta. Tarkistin suuttimet, eivät vuoda ilman ohjausta bensapumppua pyörittäessä. B-paineita en saanu mitattua, täytyy huomenna kötöstellä mittarille adapteri että saa painepuolelle kiinni.  Vikakoodit lukiessa oli taas ilmestyny rikas/laiha seos tyhjäkäynnillä, mikä viittaisi/vahvistaisi että katti on kunnossa. Pirun hyvin on vika piiloutunu.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2015, 21:34:21 kirjoittanut Väpsy »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #3 : 19.11.2015, 13:46:19 »
Epäilisin että toimiii, kun nostaa kierroksia HC ja CO putoaa reilusti, mikä ilmeisesti viittaa katin toimivuuteen..? Ja aikaisemmin kuitenkin herjaili rikas/laiha seos tyhjäkäynnillä. Nyt ei ole (tänään) sitä enää herjannut, mutta päästöarvoihin ei tullut toivottua muutosta. Pitäs vaan pysyä vanhan liiton vehkeissä niinkun tähänkin asti ja jättää tämmöset vähäpäästöset keksinnöt muiden murheiksi.
Edittiä:
Inuvuotoja ei löytyny, tunnollisesti ruiskuttelin rasvanpoisto-sprayta pitkim imupuolta ja letkuja, eikä ollut käyntiin vaikutusta. Tarkistin suuttimet, eivät vuoda ilman ohjausta bensapumppua pyörittäessä. B-paineita en saanu mitattua, täytyy huomenna kötöstellä mittarille adapteri että saa painepuolelle kiinni.  Vikakoodit lukiessa oli taas ilmestyny rikas/laiha seos tyhjäkäynnillä, mikä viittaisi/vahvistaisi että katti on kunnossa. Pirun hyvin on vika piiloutunu.

Yksi mikä näistä tuppaa hajoamaan on ecun lämpöanturi. Luulee että kone on kylmä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #4 : 19.11.2015, 14:20:42 »
Melkosen monta skenaariota olen päissäni pyöritelly, mutta toi lämpöanturi ei kyllä tullu mieleenkään. Äkkiseltään vaikuttas hyvältä ehdokkaalta viaksi! Minkämoisia vastusarvoja sen pitäisi näyttää, jos tänään ehtoolla mittailis onko lukemat järkeviä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #6 : 20.11.2015, 11:06:02 »
Lämpöanturi anto järkeviä lukemia, ja tuli boksille asti. Imuvuoto löyty tehostajasta, täytyy tänään hakee semmonen ja toivoo että auttas.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #7 : 20.11.2015, 19:20:36 »
Mainittakoon tänne for the record, että juuri vastaavalla koneella varustettuun auton leiman hakeneena ihmettelin myös vähän runsaita päästöjä. Joviaali inssi huudatti pataa hetken yli 3 krpm ja sai co:n ja lambdan putoamaan sallittuihin arvoihin. Pitää kai nostaa tuo venttiilikone ei-vähäpäästöiseen vm. 91 ysiin ja sieltä varamasti rajoihin menevä aito kasitappinen tuohon vähäpäästöiseen -89 koriin  :idiot2:
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Paikalla Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #8 : 24.11.2015, 09:06:26 »
Nyt alkaa meneen järki. Vaihtelin eilen jarrutehostajan kun vanhassa oli vuoto, samalla vaihtelin pakosarjan tiivisteet, vanhoilla tuntu inansa tuhistavan kannen ja sarjan välistä. Äsken kävin mittauttaan päästöt, niin ei pienintäkään vaikutusta, edelleen käy rikkaalla. Alkaa käymään vähiin paikat mitä ei ole tullu pideltyä. Uutta osaa on lambda, immu, sytkäosat, ilmanputsari, tarkistettu on bensanpaine, suuttimet, lämpöanturi, imuvuodot, pakoputken vuodot.
Voiko boksi kiukutella noin, on kuitenkin järjissään muuten, mutta ruokaa tuntuisi tarjoilevan enemmän kun kohtuullisesti..?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4518
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #9 : 24.11.2015, 09:19:59 »
Joviaali inssi huudatti pataa hetken yli 3 krpm ja sai co:n ja lambdan putoamaan sallittuihin arvoihin.:
Tämä (+ kovaa rallia ennen mittausta) toimi myös b200äffässä jossa oli korkea co ja hc. Uudella katilla ja lambdalla meni sitten helpommin, vanha joku 400tkm ajettu.

Paikalla Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #10 : 24.11.2015, 13:25:06 »
Nykyinen katti on pari vuotta vanha, olisko joku ~40tkm ajettu. Täytyy viä koittaa että antaa runtua kunnolla ja käydä tänään uudestaan mittailemassa, ei millään viittis ihan ehdon tahdon vaihtaa kattia vaan kokeeksi. Kaikki muu kallis onkin melkein jo vaihdeltu ilman toivottua tulosta :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #11 : 24.11.2015, 13:32:12 »
Paas se savulappu tai arvot näkyville niin tuumitaan. Ja käykö se nyt sitten nätisti?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Paikalla Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #12 : 24.11.2015, 13:53:03 »
Viimesestä viidestä (vai kuudesta) mittauksesta ei ole lappua, kun ei ole ollu savut kohdallaan ei olla tulostettu lappua, enkä ole joutunut maksumieheksi, mutta tossa on  lähtökohta mistä leimalla pomppas. Tänään oli CO hieman alempi, se oli 0,9 nurkilla, mutta HC edelleen sama.


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #13 : 24.11.2015, 14:07:31 »
Lambda-arvo on kohdillaan mutta putki vuotaa hieman. Sensijaan joko on jotakin pientä katkoa käynnissä tai sitten se ihan oikeasti on kattivika, tai pannu polttaa tosi paljon öljyä.

Edit: niin, eihän tuo käy rikkaalla. Tavara ei vaan kaikki pala mitä pyttyyn menee.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B234F päästöt
« Vastaus #14 : 24.11.2015, 14:10:07 »
Kaasuläpänasentotunnistin testattu ja asento oikea? Kurkkaus kattiin vois olla joka tapauksessa paikallaan. Samantyyppisiä arvoja tuli yhdessä autossa kun puuttui sisukset kokonaan.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2015, 14:12:20 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

RallyBaron  Samppasport