Carcom Oy  Elekma

LH 2.4 johtosarja

  • 23 Vastauksia
  • 9793 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaskari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #15 : 29.11.2015, 17:48:50 »
Eli muokkaushommiksi menisi, kö?

T. Rautalangasta Kiitos  :P

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #16 : 29.11.2015, 17:50:45 »
turbon johtosarjasta puuttuu täyskaasukärki, helppo lisätä tai katkasta tarpeen mukaan. Moottorin johtosarjassa tuo tulee läpiviennin luo liittimeen ainakin ysisatasessa.

Poissa ville.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #17 : 29.11.2015, 17:53:04 »
Ajonesto tuossa on, eroon pääsee vaihtamalla lastun, esim. 937 voisi olla hyvä, kun sulla on tuo 148 mikä on ilman EGRää. Toni jeesaa.

Mihin autoon tuo moottori on tulossa? Nopeustieto on tärkeä, ilman sitä ei kaikki ruiskun toiminnot skulaa oikein. Toki auto kulkee, mutta ei aivan 100%. Kardaanista Hall anturilla 3 pulssia per kierros voisi olla ok.
Mitkäs ruiskun toiminnot ei toimi kunnolla ilman nopeustietoa?

Poissa Oski

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #18 : 29.11.2015, 19:35:27 »

Normaalisti LH taitaa saada 12 pulssia yhtä renkaan kierrosta kohti.
Tämä oli arvokasta tietoa :pomo: Nyt kun vielä joku kertoisi, millaisella anturilla LH:n pinniin no 34 saadaan 6-7V jännite, kun nopeus on yli 10 km/h. Ja heräsi myös kysymys, onko siitä mitään haittaa, jos kyseinen jännite syötetään LH:lle koko ajan? Voisi olla jopa helpompi toteuttaa.
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #19 : 29.11.2015, 20:25:52 »
Nopeustieto on kanttiaaltoa 0 tai 12 V. Pwm 50% eli puolet ajasta O ja toinen 12 V
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #20 : 29.11.2015, 20:56:04 »
Irroittelin juuri 940:n johtosarjan keskimmäisen osan konehuoneesta ja vasemman osan myös. Oikea osa ei irtoa autosta, ellei ilmeisesti irroita kojelautaa. Keskiosa, missä on liittimet moottoriin, on liitetty pistokkeilla muuhun johtosarjaan moottoritilan takakulmissa. Keskiosa lienee käyttökelpoinen sellaisenaan. Muilta osin karsimista riittää! Homma on varmasti tehtävissä, mutta tupakkia ja aikaa menee. Haussa on edelleen 240:n johtosarja, mutta tuntuu olevan vähissä.
Autossani on sytkäpoksi no 0227400148 ja ECU 0280000984. Voisiko joku kertoa, onko tuossa ajonasto ja miten se ohitetaan? Vai kommunikoiko se esim. keskuslukituksen ohjaimen kanssa?
Ja toinen juttu on tuo nopeustieto LH:lle. Miten se pitäisi järjestää, kun omaa perää, eikä nopeusmittaria härveliin tule ollenkaan.
Kyllä se apukuskinpuolelta tulipellistä läpi tulevakin osa irtoaa, hanskalokero veke niin kyllä ne pääsee irrottelemaan. Itse juuri perkasin auki johtosarjat 940:stä, multa vaan puuttuu se koko kojelaudan alusen johtosarja, mutta kaikki konehuoneen sarjat mulla on. Kahtelin että vajaa kymmenen piuhaa jää kytkettäväksi vaihtoehtoisia reittejä kun nuista perkasi moottorinohjauksen irti, yksi pitkä ilta meni kun perkasin molemmat konehuoneen sarjat kaikesta turhasta (toisaalta tiedän kyllä mitkä piuhat ovat tarpeellisia ja mitkä eivät, eli homma oli vain mekaaninen työ).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Oski

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #21 : 30.11.2015, 19:23:10 »
Kyllä se apukuskinpuolelta tulipellistä läpi tulevakin osa irtoaa, hanskalokero veke niin kyllä ne pääsee irrottelemaan. Itse juuri perkasin auki johtosarjat 940:stä, multa vaan puuttuu se koko kojelaudan alusen johtosarja, mutta kaikki konehuoneen sarjat mulla on. Kahtelin että vajaa kymmenen piuhaa jää kytkettäväksi vaihtoehtoisia reittejä kun nuista perkasi moottorinohjauksen irti, yksi pitkä ilta meni kun perkasin molemmat konehuoneen sarjat kaikesta turhasta (toisaalta tiedän kyllä mitkä piuhat ovat tarpeellisia ja mitkä eivät, eli homma oli vain mekaaninen työ).
Selvisikö sulle, kulkeeko EZK:n ja ECU:n väliset piuhat kojelaudan alla, vai konehuoneen kautta?
Jos menee konehuoneen kautta, ei kai välttämättä tarvita kojelaudan alusten johtoja ollenkaan, vai kuinka?
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #22 : 30.11.2015, 19:31:24 »
Selvisikö sulle, kulkeeko EZK:n ja ECU:n väliset piuhat kojelaudan alla, vai konehuoneen kautta?
Jos menee konehuoneen kautta, ei kai välttämättä tarvita kojelaudan alusten johtoja ollenkaan, vai kuinka?
Kyllä ne menee kojelaudan alla, mutta eihän niitä ole kun muutama. Olisko ollu 9 piuhaa mitä tarvii nykiä kojelaudan alla johonkin, ja viritellä järjestelmärele sulakerasiaan. Siihen tulee jo vissiin kolme noista  johdoista, ja mittaristolle yksi, nopeusmittarille yksi, ezk ja lh väliä kulkee muistaakseni 3 johtoa suoraan boksilta toiselle. Eio paha rasti enivei, ajonestonkin piuha mulla tuola menee mutta tarttee vielä kaivella että mikä se noista pinneistä on ja jättää poies se kun laitan vanhemman koodin boksiin, eikä mulla toisaalta ole niitä ajoneston hiluja olemassakaan  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Oski

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 johtosarja
« Vastaus #23 : 08.12.2015, 23:17:34 »
Ei tuo LH:n johtojen erottaminen muusta sarjasta ollutkaan niin paha rasti, kuin aluksi vaikutti.
Lisäksi täältä foorumilta löytyi linkki (autoelectric.ru) hyvistä sähkökaavioista, mitkä auttoi paljon. Se pisti silmään, että johtoja on yllättävän paljon liitelty ja yhdistelty (jopa eri värejä) tuolla suojasukkien sisällä! Se aiheutti hieman ylimääräistä selvittelyä. Mut nyt on nippu valmiina asennettavaksi ;D
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo