Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 B230F, IMM käy kuumana

  • 22 Vastauksia
  • 10297 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230F, IMM käy kuumana
« Vastaus #15 : 09.07.2011, 10:54:18 »
Se rele motonetissa on tuo:
48-8238
Yleisrele Volvo 700-900s
 900s Lisävarusterele Volvo-1323592 [1990-1998]

18.00 €

Ei siellä putsarissa mitään erillistä lämpöanturia ole, ainoa lämpöön reagoiva osa on sen ilmaläpän ohjauksen suorittava termostaatti.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9573
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 B230F, IMM käy kuumana
« Vastaus #16 : 09.07.2011, 16:01:20 »
Sytkäkivi eli sytytyksen pääteaste? Voisi kokeilla vaihtaa.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1233
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F, IMM käy kuumana
« Vastaus #17 : 09.07.2011, 22:42:38 »
Nyt se tuntuis auto pelaavan, ei nyi, muttei toi ny mikään singerikään ole. Tämmösestäkö on ton kiven kohdalla kyse? Noissa on näemmä ollu jotain kuumenemisongelmia. Oireileeko toi sytkäkivi myös siten, että vaatii pidempää starttaamista lämpösenä? Jotain kuskin etulokaria sille on tarjottu sijainniksi. Sielläkös tuon pitäisi majailla? Sille mä voisin jostain vanhasta tietokoneen raadosta repästä siilin ja viritellä tuuletuksen.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1233
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F, IMM käy kuumana
« Vastaus #18 : 09.07.2011, 22:50:31 »
Tai ehkä mä löydettyäni sen pääteasteen, kokeilen kauppareissulla jäähdyttää sen ennen starttaamista kylmäspraylla :)
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

The moose

  • Vieras
Vs: 740 B230F, IMM käy kuumana
« Vastaus #19 : 09.07.2011, 23:07:04 »
Tai ehkä mä löydettyäni sen pääteasteen, kokeilen kauppareissulla jäähdyttää sen ennen starttaamista kylmäspraylla :)

jolloinka halkaset sen kuoren ja sit se on ainakin entinen..

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F, IMM käy kuumana
« Vastaus #20 : 10.07.2011, 09:32:05 »
Tai ehkä mä löydettyäni sen pääteasteen, kokeilen kauppareissulla jäähdyttää sen ennen starttaamista kylmäspraylla :)

Itse vaihdoin tuonkin osan "varmuuden vuoksi" jossain vaiheessa, kun ei 11 päivän askaretelun jälkeen GLT vielä lähtenyt käyntiin  >:(  Oli Bilteman osa, ei maksanut paljon ja toimi hyvin. En viitsinyt vaihtaa edes alkuperäistä takaisin  kun vika sitten löytyi. Josku on pakko vaan kokeilla - tulee se halvemmaksi kuin pelkkä tuskailu  ;D.

Tosin arvelisin että vika on suutireleessä (edelleen  ::) ). Tuo mallikuva on sitä samaa merkkiä mitä Biltema silloin myi (= sytytyksen pääteaste) - mallia en enää muista.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2011, 09:38:04 kirjoittanut pikatraktori »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9573
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 B230F, IMM käy kuumana
« Vastaus #21 : 11.07.2011, 12:37:39 »
Nyt se tuntuis auto pelaavan, ei nyi, muttei toi ny mikään singerikään ole. Tämmösestäkö on ton kiven kohdalla kyse?

Näyttää juurikin siltä.

Noissa on näemmä ollu jotain kuumenemisongelmia. Oireileeko toi sytkäkivi myös siten, että vaatii pidempää starttaamista lämpösenä? Jotain kuskin etulokaria sille on tarjottu sijainniksi. Sielläkös tuon pitäisi majailla? Sille mä voisin jostain vanhasta tietokoneen raadosta repästä siilin ja viritellä tuuletuksen.

Ei taida enää auttaa siilit ja föönit kun se on alkanut pätkiä. Asennus tehdään oikeaoppisesti lämmönjohtotahnalla (vastaavaa kuin tietokoneen prossun ja jäähyn välissä käytetään), niin se johtaa lämmöt pois ja vehje ei pala puhki.

Sijainti on tosiaan kuskinpuolen lokarissa kivasti piilossa ilmanputsariboksin takana (jos ei turbo). Aika keulassa siis.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Aabelix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
    • sääaseman kanssa värkkäilyä jo vuodesta 1999
Vs: 740 B230F, IMM käy kuumana
« Vastaus #22 : 17.07.2011, 13:03:23 »
On jo useamman vuoden ollut koko termostaattihässäkkä revittynä irti ja ilmanotto suoraa keulamaskin takaa, putkeksi käy mainiosti reilu puolenmetrin pätkä 75mm purunpoistoletkua mitään ongelmia ei ole ollut paukkupakkasillakaan.
useita volvoja, ja vielä lisää volvoja, harrasteena -93 940 vapari B230 H-nokalla + "Jusen" piristämät boxit... yms. pientä

 

KL-varaosat  Race.fi