Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 takaiskunvaimentajan alapään pultti yms.

  • 7 Vastauksia
  • 4314 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
850 takaiskunvaimentajan alapään pultti yms.
« : 30.11.2015, 19:55:46 »
Moi!

Kasipätkään täytyy tehdä takapäähän koko remppa joten ajattelin jo valmiiksi kysellä.
Onko tuo iskarin alapään kinnityspultti kovinkin hanakka katkeamaan? Jos on niin saakohan niitä jostain vai onko edes uusittavissa?
Meneekö hitsaus hommiksi vai onko lyötävissä läpi?

Tilaan skandixilta tilpehöörit (jouset, iskarit ja puslat (4kpl). Auto kävi suuntauksessa ja todettiin kaikkien olevan loppu. Mainitsivat taka-akselin runkohelat revenneet ja samalla uusittava vakaajantangon kumit. Mitähän nuo jäkimmäiset on?
Nämä tulossa: http://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/axle-mounting/bushing/bushing-suspension-rear-axle-control-arm/1007249/

Ja : http://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/axle-mounting/bushing/bushing-suspension-rear-axle-control-arm-right/1012382/

Molemmille puolille tietty nuo. Meneekö muuta?

Pultteja otin: http://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/assembly-parts/fasteners/screw-bolt-control-arm/1023750/
sekä: http://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/assembly-parts/fasteners/screw-bolt-control-arm/1021281/

Tuleeko noilla valmista? Ehdotti kumpiakin pultteja 2kpl
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: 850 takaiskunvaimentajan alapään pultti yms.
« Vastaus #1 : 30.11.2015, 20:13:35 »
Ei taida olla iskarin alapään pultti ihan helposti uusittavissa ja kyllä, taitavat olla herkkiä katkeamaan, jos on päässyt mutteri ruostumaan kiinni. Omastani onnistuin toisen katkaisemaan melkein kierreosan juuresta. Ehkä iskevällä vääntimellä edestakaisin nitkuttamalla olisi auennut ehjänä, mutta tasaisella väännöllä napsahti poikki.
Korjasin sen leikkaamalla tyngän pään suoraksi ja poraamalla pultin sisään reiän, johon tein kierteet M8 ruuville. Tarkkaa hommaa oli, mutta kelpasi katsastajallekin, joka alunperin hylkäsi auton, kun alkuperäisistä kierteistä oli vain pari kierrosta jäljellä ja mutteri niiden varassa.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 takaiskunvaimentajan alapään pultti yms.
« Vastaus #2 : 30.11.2015, 20:14:26 »
No iso remppa sulla tiedossa.

Laittaisin yläpään kumit vielä:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/shock-absorbing/suspension-strut-bearing/suspension-strut-support-bearing-rear-axle/1007668/

Olen tässä kanssa suunnitellut takaiskareiden vaihtoa.
Noi kumit vois olla hyvä varmaan vaihtaa samalla.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 takaiskunvaimentajan alapään pultti yms.
« Vastaus #3 : 01.12.2015, 05:50:01 »
Iskarin yläpäät uusin kesällä. Tarvike osat ovat kestäneet n. Vuoden kunnes ratkeavat. Nyt 2mm pellistä vahvike joka tukee kumia.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 takaiskunvaimentajan alapään pultti yms.
« Vastaus #4 : 01.12.2015, 07:18:07 »
Omaan V70 vaihdoin takaiskarit, niin pari-kolme päivää aiemmin aloin suihkuttelemaan crc:tä alapulttiin. Aukesi todella helposti.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 takaiskunvaimentajan alapään pultti yms.
« Vastaus #5 : 16.01.2016, 18:55:11 »
Tämäkin homma karkasi lapasesta.
Taakse tuli uudet jarrusatulat, letkut, putket, levyt, käsijarruvaijerit, kengät ja kaikki asennussarjat.
Uudet kuormajouset, iskarit ja kaikki puslat ja pultit.

Toinen iskarin pultti otti ja katkesi mutta vanhasta kannen pultista hitsaten puikolla uusi kierreosuus.

Piti tehdä kahteen kertaan kun en saanut kuitenkaan sitä pienempää ns. sisäpään puslaa paikallaan irti. Olivat muuten molemmilta puolilta puslat poikki rungosta. Ihme että oli kestänyt linjassa vielä.

Nyt tartteisi vielä säädättää koko auton kulkusuunta kun ei niitä takaisin samoihin kohtiin yksin tahdo saada.

Varmaan Volvolle ajettava suosiolla että tulee kerrasta oikein. Fixus ei täällä oikein vakuuttanut kun ratit aina vinossa.


Tilasin niihin etuheloihin työkalunkin mutta se saapui liian myöhään ja tuli tehtyä itse siihen työkalu.
Nyt hyllyssä paketissa volvon oem. työkalu. Ensikertaa varten sitten kait...
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 850 takaiskunvaimentajan alapään pultti yms.
« Vastaus #6 : 17.01.2016, 16:38:33 »
Takaiskarin alapäässä on alunperin kupumutteri


Jos sen on joku "asentaja" on onnistunut hukkaamaan ja korvaamaan tavallisella niin tuho lienee melko varma, ainakin n. 50% varma.

Yleensä kannattaa heti tarjota lämpöä.

Jos siellä on tavallinen mutteri ja se on oikeasti jumissa, ei siihen parin päivän crc tai wd-40 tai joku muu vastaava pysty.

Minkähän takia tehtaalla on laitettu tuo kupumutteri, jaa'a??

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 takaiskunvaimentajan alapään pultti yms.
« Vastaus #7 : 17.01.2016, 17:53:28 »
Tuommoinen siellä oli katkenneessa. Toisessa normimutteri joka aukesi.
Yritin lämpöä yms. ja pulttipyssyllä se sitten antautui. 1600Nm oli liikaa sille. Kyllä se pyöri mutta oli vain pultin kiertymää ilmeisesti.

Tohottimella kuumensin alkuun niin paljon kuin vain sain. Iskari syttyi siinä samassa jo palamaan, aivan punahehkuun en sitä saanut. Induktio olisi ollut poikaa.

Nyt siinä reipas nylock-mutteri. Pitäisi kestää ja varoiksi laitoin reippaasti mutteritervaa ettei jumitu.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

 

Futurez  Kulkukoira