Autoracing  KL-varaosat

Kompressorin ja kuivaimen vaihto.

  • 4 Vastauksia
  • 4970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa squier

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • For life
Kompressorin ja kuivaimen vaihto.
« : 09.07.2011, 10:58:06 »
Vanha kompressori oli hiukan juntturassa, kävi kuitenkin pienen sivuäänen kera. Nyt on hommattu uusi kompura ja kuivain. Kysymys kuuluukin että onko fiksua lisätä järjestelmään öljyä asennusvaiheessa suoraan uusiin osiin ja minkäköhänlaisia määriä?

Autona V70n -01
Volvo 740 -88 B200E+M47
BMW e39 530d -99

Poissa apa100

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Kompressorin ja kuivaimen vaihto.
« Vastaus #1 : 12.07.2011, 12:50:37 »
yleensä punnitaan minkäverran vanhoista tulee ja lisätään sama määrä uutta...
MB B 180 CDI -14(oma) KTM Duke 2 Limited edition
V50 DRIVe -10(vaimon)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Kompressorin ja kuivaimen vaihto.
« Vastaus #2 : 18.05.2013, 21:19:57 »
Kysellääs taas vaihteeksi tyhmiä,,, Mites kun tossa V90:ssä kompuran magneettikytkin sai siipeensä ns. limun poiston yhteydessä ja nyt olis jouten koko tehdaskorjattu kompura tilalle ilmaiseksi. Voiko tuon kompuran vaihtaa itse, koska tuossa operaatiossahan arvatenkin kylmäaineet karkaa ja mitäs siitä tyhjästä järjestelmästä nyt sitten tuolloin muutakin osaa menee vaihtoon ? Kuivainko se on, joka ei tykkää hyvää kuivana olosta ? Jos heti samana tai seuraavana päivänä on aika ilmastoinnin täyttöön/huoltoon niin onnistuuko tuo kompuran vaihto itse ? Onko kompuraan menevissä ilmastoinnin putkissa jonkinlaiset tiivisteet vai onko putkissa samantyyppinen helmiliitos kuin jarruputkissa ?
Laita vaan uus kuivain jos on ollut kauan ilman painetta järjestelmä, ei tosin välttämätön mikäli ei ole kerennyt imemään kosteutta eli ei ole ollut yhteydessä ulkoilmaan.
O-renkaat on tiivisteinä ainakin saman ikäluokan 940 eli vahvasti uskon tuossakin olevan, ei kelpaa sitten mikä tahansa vaan pitää olla kylmäaineen kestävää laatua eli fluorikumia eli esim. yleinen nitriilikumi ei menesty.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Kompressorin ja kuivaimen vaihto.
« Vastaus #3 : 18.05.2013, 22:13:48 »
Tyhjennytä kylmäine pois.
Vaihda kompura, vaihda kuivain, mutta älä ota kuivaimesta tulpia pois, eli älä kytke putkia siihen vielä, vaan anna se putkien kytkentä korjaamon tehtäväksi, että kuivain ei ole liian kauan avattuna ennen kuin alipaineistus saadaan alkuun.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6591
  • 1% Hybridi
Vs: Kompressorin ja kuivaimen vaihto.
« Vastaus #4 : 19.05.2013, 11:43:37 »
Kuivaimia on myös Motonetissä. Itse hommasin biltemasta ne liittimien aukaisu vehkeet, muttei tämmönen "käetön" niillä mitään saanu tehtyä. Yhdessä ajoneuvojen jäähdytykseen ja lämmitykseen erikoistuneessa pajassa vaihdettiin se kuivain (oli kyllä ruostunut / hapettunut tiukkaan se o-renkaalla oleva liitos ) Kotona sit tyhjiöinti ja täyttö. 
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Kulkukoira  Proturbo