Ajan työmatkaa n 1000km viikko tuolla vanhalla allekirjoituksen seiskakympillä. Jossain vaiheessa ajoin reittiä, joka oli kuin kyntöpelto, joten voidaan olettaa nivelien kuluvan enemmän kuin sileällä uudella asfaltilla.
Olen vaihtanut vajaan parin vuoden ja n 70-80tkm aikana yhtä koiranluuta lukunottamatta, kaikki etupään kuluvat tavarat.
Eli ohjausvaihde, raidetangot ulommat ja sisemmät. Toinen ulompi vaihdettu toiseen kertaan ja toinen ulompi väljä.
Alapallot vaihdettu pari kertaa ja taas vasen paukahtelee.
Iskarit vaihdettu.
Iskarin yläpään laakerit ja kumit vaihdettu.
Jouset tuli vaihdettua, kun halusin madalluksen, muuten vanhoilla varmaan ajelisi vieläkin.
Takapään koiranluut vaihdettu, alkavaa väljyyttä.
Toinen koiranluu väljistyi, toinen edelleen timmi.
Tukivarsien puslat laitoin kumista ja skruvatin uretaanit, urtsit väljistyivät n vuodessa niin, että ne sai melkein sormin irti. Motonetin hd-mayle on nyt kestänyt.
Osat olleet motonet/ osamies / skruvat kamaa. En ole ostanut halvimpia vaan oe-laatuisia, kuten Ruville, lemförder, Moog.
Ei tunnu alapallot eikä rt-ulkopäät kestävän, on se osa sitten halvempi tai kalliimpi.
Sen verran harrastaneisuutta etten nyt kiroa Volvoja alimpaan helvettiin vaan elvytän sitä uusilla osilla ja ajelen taas.
Aina välillä jotkut kertovat Sinisen osien olevan kestävempiä, joten ajattelin nyt ostaa molemmat raidetangon ulkopäät ja alapallot siniseltä. Saapahan sitten vertailua tarvikeosiin.
Monilla varmasti näistä ongelmista kokemusta?
Paljonko ne suunnilleen maksavat sinisellä?
Joissakin osissa on parempia vahvistettuja ns. taxi-malleja, onko näistä?
Vaihdan tietysti myös napapultit uusiin, jälleen kerran.