Autodiagnoosi  Carcom Oy

S80 D5 -10 polttimoista

  • 7 Vastauksia
  • 2509 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
S80 D5 -10 polttimoista
« : 03.12.2015, 20:39:35 »
Miten on onkohan -10 S80 D5:sessa lyhkäsillä xenonit kun mielestäni valo teho on vähän huono ja vosiko olla jopa alku peräiset polttimot ?En oikein löydä mistään tietoa polttimoista !Kirjassa kehoitetaan menemään liikkeeseen jos on xenonit kyseessä ei vissiin sais itse vaihdella ?

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -10 polttimoista
« Vastaus #1 : 04.12.2015, 07:38:39 »
Todella helppo itse vaihtaa S80 malliin. Kaksi "lukitustappia" vain irti umpion päältä irti, umpiosta johto irti, suojakansi auki, xenonista virtakaapeli irti, xenon pois ja uutta tilalle päinvastaisessa järjestyksessä. Tullut se 3x tähän mennessä vaihdettu itse ja väittäisin jopa helpommaksi vaihtaa kuin halogen, minkä kanssa saa olla tosi tarkka, että menee just oikeaan asentoon.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa tupica

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
    • Ikuistettu.fi
Vs: S80 D5 -10 polttimoista
« Vastaus #2 : 04.12.2015, 08:30:15 »
Jos ei ihan peukalo ole keskellä kämmentä, niin menee kyllä itsekkin vaihtaa. Itse vaihdoin myös juuri xenonit uusiin -08 malliin ja varmaan vartissa onnistu vaihto.
Volvo V60 -13 D4
Volvo C30 -08

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -10 polttimoista
« Vastaus #3 : 04.12.2015, 09:14:45 »
Juu ei mene kuin max vartti. Eniten tuotti mulla ainakin vaivaa kaapelin irroitus umpiosta.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -10 polttimoista
« Vastaus #4 : 04.12.2015, 16:09:26 »
Autosta neljänteen. Onko kokemusta V60:n polttimoiden vaihdosta? Ohjekirja neuvoo siinäkin menemään siniselle, mutta kokeilen mieluummin itse.

Poissa BNY-369

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -10 polttimoista
« Vastaus #5 : 04.12.2015, 17:28:24 »
Ompi hyvinkin, jos kyseessä on d3s-xenonpolttimot.

Tapahtuupi siten, että irrotetaan umpio omistajan käsikirjassa kuvatulla tavalla ja avataan umpion takakansi (4 torx-ruuvia). Xenon-polttimon saapi pois kannastaan, kun kääntää polttimon juuressa olevaa lukitusrengasta vastapäivään, jolloin lukitus aukeaa. Nyt voi polttimon nostaa (VAROVASTI!) pois umpiosta ja irroitella siihen tulevan virtakaapelin.

Uuden polttimon asennus sitten päinvastaisessa järjestyksessä.

Polttimo istuu lukituksen avaamisenkin jälkeen suht. tiukasti kannassaan, joten kärsivällistyyttä!!. Sama koskee virtajohtimen liitintä.

- Esa -

 
ex. V50 1,6D
ex. V50 1,6D e-drive
ex. V60 D3
V60 D4 CC AWD

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -10 polttimoista
« Vastaus #6 : 04.12.2015, 19:18:05 »
Todella helppo itse vaihtaa S80 malliin. Kaksi "lukitustappia" vain irti umpion päältä irti, umpiosta johto irti, suojakansi auki, xenonista virtakaapeli irti, xenon pois ja uutta tilalle päinvastaisessa järjestyksessä. Tullut se 3x tähän mennessä vaihdettu itse ja väittäisin jopa helpommaksi vaihtaa kuin halogen, minkä kanssa saa olla tosi tarkka, että menee just oikeaan asentoon.
Onko tehtävä niinkuin käsikirjassa sanotaan et kun avain on sisällä niin painetaan nopeasti start-stop painiketta ja poistetaan etäavain  ::)

Poissa mnederst

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -10 polttimoista
« Vastaus #7 : 05.12.2015, 10:58:33 »
Ompi hyvinkin, jos kyseessä on d3s-xenonpolttimot.

Tapahtuupi siten, että irrotetaan umpio omistajan käsikirjassa kuvatulla tavalla ja avataan umpion takakansi (4 torx-ruuvia). Xenon-polttimon saapi pois kannastaan, kun kääntää polttimon juuressa olevaa lukitusrengasta vastapäivään, jolloin lukitus aukeaa. Nyt voi polttimon nostaa (VAROVASTI!) pois umpiosta ja irroitella siihen tulevan virtakaapelin.

Uuden polttimon asennus sitten päinvastaisessa järjestyksessä.

Polttimo istuu lukituksen avaamisenkin jälkeen suht. tiukasti kannassaan, joten kärsivällistyyttä!!. Sama koskee virtajohtimen liitintä.

- Esa -

Asia harvinaisen pihvi, kiitokset!

 

Proturbo  Autodiagnoosi