KL-varaosat  Race.fi

V70 alatukivarsista

  • 17 Vastauksia
  • 4291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa BroHesus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
V70 alatukivarsista
« : 08.12.2015, 11:43:36 »
Puoltaa jonkun verran ja varsinkin kiihdytyksissä saattaa mennä ojaan. Meinasin ens vuonna vaihtaa alatukivarret noihin skurvatin PU-malliin ja mitäs ois "pakko" vaihtaa samalla.
V70 -04

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: V70 alatukivarsista
« Vastaus #1 : 08.12.2015, 11:50:14 »
Puoltaa jonkun verran ja varsinkin kiihdytyksissä saattaa mennä ojaan. Meinasin ens vuonna vaihtaa alatukivarret noihin skurvatin PU-malliin ja mitäs ois "pakko" vaihtaa samalla.

Napapultti. Itse laitoin samalla vaihtoon alapallot. Noissa skruvatin tukivarsissa on sitten vaan etupusla uretaania.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa BroHesus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 alatukivarsista
« Vastaus #2 : 08.12.2015, 11:53:55 »
Napapultti. Itse laitoin samalla vaihtoon alapallot. Noissa skruvatin tukivarsissa on sitten vaan etupusla uretaania.

Napapultit oon vasta uusinu eli niitä tuskin tarvii taas? Joo kysyinkin sitä asiakaspalvelusta mut eikös se taaimmainen yleensä kestä paremmin?
V70 -04

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: V70 alatukivarsista
« Vastaus #3 : 08.12.2015, 12:14:49 »
napapultit pitäs vaihtaa aina kun käyttää irti, ja mutu tietoa kuullut et skruvatin polypuslat hajoaa nopeasti. Taaimmainen kestää pidempään kyllä... täristääkö ali 100km/h tai yli? Täristääkö jarruttaessa? täristääkö kiihdyttäessä? tsekkaa nopeasti lampunkans etupuslan kunto, pää vaan eturenkaan etupuolelle ja ylös viistoon niin näkyy onko valuttanut öljyt pihalle/halki  :)
240 '85 T5

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: V70 alatukivarsista
« Vastaus #4 : 08.12.2015, 12:18:26 »
Joo, napapultit pitäs vaihtaa aina avattaessa. Ja mahdollisia vikapaikkoja on tietenkin enemmän kuin nuo puslat, oman auton vaeltelu loppuu toivottavasti iskarien ja yläpäiden vaihtoon + suuntaukseen. T. Saman vaivan takia tukivarret vaihtanut.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa BroHesus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 alatukivarsista
« Vastaus #5 : 08.12.2015, 12:21:20 »
Joo, napapultit pitäs vaihtaa aina avattaessa. Ja mahdollisia vikapaikkoja on tietenkin enemmän kuin nuo puslat, oman auton vaeltelu loppuu toivottavasti iskarien ja yläpäiden vaihtoon + suuntaukseen. T. Saman vaivan takia tukivarret vaihtanut.

Iskarit, yläpää sekä suuntaus tehty justiin ja tuota puoltamista oli myös ennen sitä remppaa.
V70 -04

Poissa BroHesus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 alatukivarsista
« Vastaus #6 : 08.12.2015, 12:23:00 »
napapultit pitäs vaihtaa aina kun käyttää irti, ja mutu tietoa kuullut et skruvatin polypuslat hajoaa nopeasti. Taaimmainen kestää pidempään kyllä... täristääkö ali 100km/h tai yli? Täristääkö jarruttaessa? täristääkö kiihdyttäessä? tsekkaa nopeasti lampunkans etupuslan kunto, pää vaan eturenkaan etupuolelle ja ylös viistoon niin näkyy onko valuttanut öljyt pihalle/halki  :)

Ei täristä jarruttaessa eikä kiihdytäessä ja hyvin vähän tuossa 100km/h paikkeilla, mutta johtuu varmaan vanteista.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2015, 12:38:39 kirjoittanut BroHesus »
V70 -04

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 alatukivarsista
« Vastaus #7 : 08.12.2015, 16:45:31 »
Älä laita niitä skruvatin tukivarsia. Ihan surkeat. 1,5v ja n.50tkm ja loppu. Tilaa uretaanipuslat powerflexit ja mahd. Sorvaa kiinnikkeet vanhoista. Tulee halvemmaksi ja kestää. Nippuun saa ihan normi vehkeillä.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa BroHesus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 alatukivarsista
« Vastaus #8 : 08.12.2015, 16:51:51 »
Älä laita niitä skruvatin tukivarsia. Ihan surkeat. 1,5v ja n.50tkm ja loppu. Tilaa uretaanipuslat powerflexit ja mahd. Sorvaa kiinnikkeet vanhoista. Tulee halvemmaksi ja kestää. Nippuun saa ihan normi vehkeillä.

Aijaa...mitä nyt oon nähny kuvia ja tietoo nii tuo puslien vaihto vaikuttaa aika säätämiseltä niin mielluummin ottasin valmiin setin
V70 -04

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: V70 alatukivarsista
« Vastaus #9 : 08.12.2015, 19:08:24 »
Prässin kanssa helppo rasti. Jos ei iteltä löydy prässiä niin tuskin maksaa paljoa painaa puslat paikalleen jossain korjaamolla.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3530
Vs: V70 alatukivarsista
« Vastaus #10 : 08.12.2015, 20:46:58 »
Mä tein niin että hommasin käytetyt tukivarret markkinapaikalta. Niihin Biliasta alkuperäiset takapuslat ja etummaiset Powerflexit. Mukava vaihtaa valmiit paketit.

Powerflexit ovat nyt hieman väljät n. 120tkm jälkeen ja uudet ovat odottamassa. Autossa on kuitenkin kohtuu kova alusta muutenkin ja parit ratapäivärääkkäykset ovat nähneet joten ei huono vajaan 60eur sijoitus nuo Powerflexit omasta mielestä.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 alatukivarsista
« Vastaus #11 : 08.12.2015, 21:27:10 »
Aijaa...mitä nyt oon nähny kuvia ja tietoo nii tuo puslien vaihto vaikuttaa aika säätämiseltä niin mielluummin ottasin valmiin setin

Tohotat vanhat puslat ja puukolla pois. Rautasahalla se vanha holkki poikki Tukivarren takimmaisesta puslasta. Etummainen jää paikoilleen.

Reippaasti rasvaa ja ruuvipenkissä puslat varteen kiinni. Sitten metallisisukset varsiin kiinni myös reippaasti rasvaten.

Muutama iso prikka ja hylsy ja ruuvipenkki jossa n.150mm avautuvat leuat.

Menee tosi kivuttomasti. Muistaa vain että ne etummaiset sisukset tulee olla kavennettu.

Hankalampi homma on saada pallonivel takaisin tukivarteen. Itekseen tallin lattialla ei tahdo onnistua. Kaveri avuksi ja pitkä vääntövarsi niin menee heittämällä.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa allu-85

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 alatukivarsista
« Vastaus #12 : 08.12.2015, 22:09:04 »
Itsellä oli skruvatin etupuslat. Taisivag kestää puoli vuotta ja muutama kymmenen tuhatta. Toinen tippji pois ja toinen löhti oienellä vääntämisellä irti, kun vaihdoin uudet. En voi suositella, eikä auto ollut sen kummempi ajaa. Laitoin motonetin mayle hd:t. Jotkut powertechit ovat varmaan laadukkaammaat. Ja jos valuat askarrella niin mulla on ylimääräiset alatukivarret edullisesti. Laita privaa, jos kiinnostaa.
V70N D5244T2

Poissa BroHesus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Jakohihansarja
« Vastaus #13 : 09.12.2015, 14:40:00 »
Kysytääs vielä, että mikä koira tässä tulee haudattuna jos ostaa: http://www.autonvaraosat24.fi/gates/7278038 kun vertaa esim. motonettiin niin siellä hinta on 190e. Onko tuossa pumpussa muovisiivekkeet oor what? Ens vuonna pitää tuokin remppa tehdä ja jos noin huokeeseen hintaan saa niin  P>
« Viimeksi muokattu: 09.12.2015, 14:54:04 kirjoittanut BroHesus »
V70 -04

Poissa BroHesus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Jakohihansarja
« Vastaus #14 : 09.12.2015, 21:05:31 »
Kysytääs vielä, että mikä koira tässä tulee haudattuna jos ostaa: http://www.autonvaraosat24.fi/gates/7278038 kun vertaa esim. motonettiin niin siellä hinta on 190e. Onko tuossa pumpussa muovisiivekkeet oor what? Ens vuonna pitää tuokin remppa tehdä ja jos noin huokeeseen hintaan saa niin  P>

Lähinnä siis sitä, että tuolta varmaan uskaltaa tilata joko tuommosen gatesin tai Skf:n sarjan?
V70 -04

 

RallyBaron  Samppasport