Löysäsin nokka-akselin takapyörän ja pyöräytin konetta kierroksen ja laitoin hihnapyörän kiinni, jonka jälkeen yritin startata niin ei edes luvannut 20s aikana. Mikä kumma siinä voi vielä olla? Aiemmin se kumminkin on jotenkin lähtenyt kun pn pitkään vaan startannu 
Eikö se kumminkin ole pumpun pyörälle oikea asento YKK:ssa kun se pyörän lovi on siinä pumpun merkkiviivassa?
Tuntuu ettei se ole oikealla alueella lainkaan kun viimeksi ei pumpun kääntäminenkään vaikuttanu ääneen mitenkään?
No nyt on sitten ainenkin väärällä kierroksella...
Koneen perusajoitus on siten että kampura ykk merkkiin, eli siihen missä sielä on -0 merkki kehällä (kehällä on sitten muuten myös pelkkä - merkki ennakkomerkkinä ennen yläkuolokohtaa). Nokka-akselin takapäässä on hahlo, minkä tulee olla tiivistetason yläpuolella ja sitten pumpun pyörässä oleva lovi vähän ennen sitä viiva merkkiä.
Tuolta löytyy juttua siitä:
http://www.mechanixtrix.com/Article/Article.aspx?ArticleId=236Muuta huomioitavaa, kylmäkäynnistin ennakkovipu pitää olla vapaa eli stopparissa ennen kuin pumppua ajoitetaan. YKK merkistä käännetään konetta takaisin päin ja etsitään kohta missä nestepää on syvimmillään, kello tai työntömitta nollataan tähän. Sitten kampura käännetään 0-merkkiin ja luetaan kellosta / työntömitasta arvo.
Minä ole vain löysännyt vähän sitä nokka-akselin takapään hihnapyörän pulttia ja naputellut sitten tuurnalla sitä hammashihnapyörää eteen tai taaksepäin tarpeen mukaan...