RallyBaron  Samppasport

B20 nokka-akseli?

  • 12 Vastauksia
  • 6814 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oswald

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
B20 nokka-akseli?
« : 22.12.2015, 20:24:13 »
Purettiin amatzonin B20 motti ja kysyisin onko tuo nokka vakio vai mikä. Suunnilleen 2 pytyn kohdalla on merkinnät C2 ja vastakkaisella puolella akselia D2.
Mikä nokka olis normikäyttöön tehokkain jossa vielä tyhjäkäynti toimisi?
Kantta on höylätty, tupla weberit ja kärjetön sytkä paikallaan, joilla olis tarkoitus pärjätä.

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 nokka-akseli?
« Vastaus #1 : 22.12.2015, 20:27:17 »
Nokka-akselin kirjain pitäisi löytyä akselin päästä stanssattuna.
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa Oswald

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 nokka-akseli?
« Vastaus #2 : 22.12.2015, 20:38:40 »
Sieltä löytyi : FMTRW   koodi. Tunteeko joku tuon koodin?

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 nokka-akseli?
« Vastaus #3 : 22.12.2015, 20:54:12 »
TRW:n tekemä,näissä ei taida olla noita kirjain merkkejä.
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa Oswald

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 nokka-akseli?
« Vastaus #4 : 22.12.2015, 21:07:47 »
Akselissa vielä D2, C2 , CWC, EP41, H27, MADE IN USA, tosiaan akselin päässä vain se viiden kirjaimen yhdistelmä.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 426
Vs: B20 nokka-akseli?
« Vastaus #5 : 22.12.2015, 22:19:44 »
Mikä nokka olis normikäyttöön tehokkain jossa vielä tyhjäkäynti toimisi?
Kantta on höylätty, tupla weberit ja kärjetön sytkä paikallaan, joilla olis tarkoitus pärjätä.
Mittaappa nosto tönärillä siitä nokasta. Tossa tommonen kiva nokka-akseli sivu niin voi ihmetellä. http://www.1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html

K tai D nokka ainakin toimii vaakatuplien kanssa ihan jees ja sutii, R nokkakin kuulemma vielä kävisi tyhjää hyvin. Kyseiset nokat ei sitten oikein sovi yhteen juuttuvakurkkuisten(SU) ja pystykaasarien kanssa, ainakin ite oon sitä mieltä...

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1141
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 nokka-akseli?
« Vastaus #6 : 22.12.2015, 22:31:30 »
Villi veikkaus että on F mitoissa ... :P
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Oswald

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 nokka-akseli?
« Vastaus #7 : 22.12.2015, 23:06:50 »
Nyt mittasin nokan ohuempi /paksumpi suunta eroa 7,1mm. Mikä lie kerroin mitä venttiili aukeaa? Ja mikä on nokan tyyppi?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B20 nokka-akseli?
« Vastaus #8 : 23.12.2015, 08:44:07 »
Olisko D tai K? Niissä nokan korkeus 7,2 mm. Keinuvipujen välitys on 1,45.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Oswald

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 nokka-akseli?
« Vastaus #9 : 23.12.2015, 09:31:21 »
Jep, oli yksi vakio jossa 6,3mm nousu. Kiitos tiedosta, tuo saattaa olla sitten aivan sopiva tähän varustukseen, kun ei ole juurikaan kulunut. Täytyy keskittyä kanteen, johon olis takoitus koneistaa istukat että nyky bensa toimis ilman lisäaineita. Samalla vois varmaan suurentaa venttiileitäkin? Vois sillä parantaa ehkä tehojakin?

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 426
Vs: B20 nokka-akseli?
« Vastaus #10 : 23.12.2015, 21:50:18 »
Jos meinaat vaihtaa venttiilejä suuremmiksi niin 44mm imu ja 38mm pakoventtiilit on aika toimiva yhdistelmä. Kyllähän niillä alkuperäisillä venttiileillä kulkee ihan riittävästi, varmaan enemmän vaikuttaa kanavien ja venttiilien muotoilu kuin parin millin koko ero.

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B20 nokka-akseli?
« Vastaus #11 : 24.12.2015, 14:02:49 »
Jos meinaat vaihtaa venttiilejä suuremmiksi niin 44mm imu ja 38mm pakoventtiilit on aika toimiva yhdistelmä. Kyllähän niillä alkuperäisillä venttiileillä kulkee ihan riittävästi, varmaan enemmän vaikuttaa kanavien ja venttiilien muotoilu kuin parin millin koko ero.
Suosittelen, itsellä samat muutokset.
940 classic

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2321
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: B20 nokka-akseli?
« Vastaus #12 : 26.12.2015, 21:29:40 »
Itellä oli amazonissa 45 webereiden.. vähän lasketun ruiskun kannen.. muutama kilo kevennetyn vauhtipyörän ja kärjettömän sytkän kanssa r-nokka ja kävi hyvin tyhjää n. 1000 rpm missä pidin sitä.. 900 ei meinaa oikeen enää jaksaa käydä vaan alkaa seilaamaan alaspäin.. Ei tuo tonni itselle ainakaan liikaa ollut tyhjäkäynnille..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

 

Proturbo  Autodiagnoosi