Samppasport  Futurez

945 takajousien yläpultti

  • 11 Vastauksia
  • 2828 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ido59

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • RWD&autom, näistä ei tingitä
945 takajousien yläpultti
« : 12.07.2011, 18:42:20 »
Moi,

'91 945

mikähän mahtaa olla takajousien ylälautasen mutterin koko... kun 14 tuntuu liian pieneltä ja 15 muljahtelee...? minkälainen hylsy sopii parhaiten.. ?onko tarkoitus vääntää räikkä jousen välissä vai jatkon kanssa tukivarren allapuolelta...? onko mitään hyviä kikkoja/ideoita tuon mutterin irrottamiseksi?... tuntuu olevan tiukassa... nyt ei ole pulttipyssyä käytettävissä...  ELK
kiitti etukäteen..

The moose

  • Vieras
Vs: 945 takajousien yläpultti
« Vastaus #1 : 12.07.2011, 18:48:56 »
tempase se 14 hylsy moskulan kanssa siihen päälle ja räikällä jousenvälistä auki. jos pultti menee poikki poraa reiän ja pudottaa kontin puolelta pultin reikään. ellei jaksa uusia jenkoja vääntää. 10 tai 12 mm pultti sinne

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9573
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 945 takajousien yläpultti
« Vastaus #2 : 12.07.2011, 18:49:31 »
Lienee samanlainen kuin 745:ssä. Meillä havaittiin erittäin käteväksi pitkä jatkovarsi jotta pystyy räikkäämään tukivarren reiästä. Irti saatiin kyllä jousen välistä ilman jatkoa räikäten.

Lieköhän siinä mutterissa niin paljon moskaa päällä ettei 14mm hylsy mene päälle, on kyllä saattanut olla alunperin 15mm mutta ruostunut sen verran pienemmäksi että muljahtaa. Joku passeli tuumahylsy voisi olla tuosta välistä, sen saattaisi vaikka jatkovarren päähän väkivaltaa käyttäen saada puskettua puoliväkisin päälle ja sitten vaan vääntöä.

Yleiskikkojahan ovat mm. Rostflash ja lämmittäminen, sekä sopiva putkenpätkä räikän ympärille niin saa vääntövartta -- edellyttää tietty että hylsy ei muljahda.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 takajousien yläpultti
« Vastaus #3 : 12.07.2011, 20:46:35 »
6-kulmainen hylsy on 12-kulmaista parempi.
-sfr-

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: 945 takajousien yläpultti
« Vastaus #4 : 14.07.2011, 10:47:04 »
Alunperin se on 15mm, ota huomioon että normihylsy ei välttämättä yllä jos normaalipituinen (ottaa jatkovarteen kiinni, joko pitkä hylsy tai jatkovarsi hylsyn "huulille"). Itellä meni just viikonloppuna poikki se kiinnittäessä ja oli ihan kiva vaihtaa uus..:)

Poissa ido59

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • RWD&autom, näistä ei tingitä
Vs: 945 takajousien yläpultti
« Vastaus #5 : 14.07.2011, 20:25:24 »
Laitoin pari jatkoa 15mm pitkän hylsyn perään ja tukivarren reiästä työnsin tunkilla hylsyn perille.
Hyvin lähti, tosin studin korin puoleisesta päästä. Laitoin tilalle 10mm pultin.

Nuo motonetin normijouset farkkuun ei hirveästi perää nostanut. Alkuperäiset ovat paljon
paksumpaa tavaraa. Mutta takapää uusilla takajousilla ja -iskareilla rauhottui huomattavasti.

Kiitos vinkeistä.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2011, 20:49:00 kirjoittanut ido59 »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945 takajousien yläpultti
« Vastaus #6 : 14.07.2011, 20:55:38 »
Laitoin pari jatkoa 15mm pitkän hylsyn perään ja tukivarren reiästä työnsin tunkilla hylsyn perille.
Hyvin lähti, tosin studin korin puoleisesta päästä. Laitoin tilalle 10mm pultin.

Nuo motonetin normijouset farkkuun ei hirveästi perää nostanut. Alkuperäiset ovat paljon
paksumpaa tavaraa. Mutta takapää uusilla takajousilla ja -iskareilla rauhottui huomattavasti.

Kiitos vinkeistä.

Omassa merikontissa on mätänetin vahvistetut jouset ja perä on sillä korkeudella kuin pitääkin.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/675042/1



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: 945 takajousien yläpultti
« Vastaus #7 : 14.07.2011, 21:47:13 »
Omassa merikontissa on mätänetin vahvistetut jouset ja perä on sillä korkeudella kuin pitääkin.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/675042/1
Ite ostin tarviketorilta lesjöforsin vahvistetut takajouset (40€/kpl tingattuna), on lyhyemmät mitkä oli paikallaan (normi takajouset farkkuun?) mutta perä nous n.5cm ylöspäin..on melkein liian jäykät, tuntuu että pompottaa tyhjänä herkemmin. No eipä ota enään renkaat kaariin kiinni  :2funny:. Mahtuu nyrkki kaaren ja renkaan väliin vaikka on isot renkaat..

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945 takajousien yläpultti
« Vastaus #8 : 14.07.2011, 23:27:50 »
Ite ostin tarviketorilta lesjöforsin vahvistetut takajouset (40€/kpl tingattuna), on lyhyemmät mitkä oli paikallaan (normi takajouset farkkuun?) mutta perä nous n.5cm ylöspäin..on melkein liian jäykät, tuntuu että pompottaa tyhjänä herkemmin. No eipä ota enään renkaat kaariin kiinni  :2funny:. Mahtuu nyrkki kaaren ja renkaan väliin vaikka on isot renkaat..

Vaihdoin jousien kanssa myös iskarit, joita katsuri hämmästeli kun oli samat prosentit vaimennusmittauksessa. Toki mätänetin nesteiskarit ja perä toimii oikein oivasti, olematta liian jäykkä tai tiukka, vaan juuri sopiva. Kaverilla on kanssa samat jouset ja (parempi kuntoiset iskarit kuin edelliset olivat) ja perä toimii hänelläkin aivan kuten pitääkin.

Ennen jousien vaihtoa pelkkä mittalaitepakki peräkontissa riitti siihen, että rengas tahtoi jäädä lokarin reunan yläpuolelle.

« Viimeksi muokattu: 14.07.2011, 23:29:30 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 takajousien yläpultti
« Vastaus #9 : 14.07.2011, 23:44:34 »
Olen myös tuskaillut tuon pultin kanssa kun heitin mäkeen ne vahvistetut tarvike takajouset... Ihan liian kovat tyhjänä ja kun 4 henkeä autossa ja tavarat niin sitten perä on liian matalalla.

Etsiskelin hetken nivomatteja, mutta päädyin vakio jousiin + paineilmasäätöiset iskarit. Noilla saa perän halutulle korkeudelle ja tyhjänä ajettaessa perä ei pompota  8)

Poissa ido59

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • RWD&autom, näistä ei tingitä
Vs: 945 takajousien yläpultti
« Vastaus #10 : 15.07.2011, 09:55:26 »
Tänä aamuna kattelin tuota auton ryhtiä, ja perä saisi olla sentin - pari korkeammalla vielä... mutta ajettavuus on ok, en haluaisi yhtään kovempaa takapäätä kuin mitä nyt on vakio farkkujousilla.

Ajattelin, että jousen yläpäässä, kumin ja rungon välissä, olevan muovikiekon voisi korvata paksummalla... sillähän tuon korkeuden saisi shimmattua mieleisekseen...  ELK
« Viimeksi muokattu: 15.07.2011, 10:06:00 kirjoittanut ido59 »

The moose

  • Vieras
Vs: 945 takajousien yläpultti
« Vastaus #11 : 15.07.2011, 10:16:02 »
jeps jääkiakkoon vaan reikä ja sinne väliin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi