Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Sähköhäslinkiä

• 2 Vastauksia
  • 2170 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JohnnyR

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Sähköhäslinkiä
« : 31.12.2015, 01:23:50 »
Moro. Mulla on amazonin sähköjen kans ongelma.

Tein pyhien aikaan kaikkea pientä puuhaa. En ainuttakaan uutta sähkökytkentää yms. Sähköjä oon kyllä tehny siihen viimeset 2 kk (jarrutvalot, vilkut, parkit, mittariston kunnostin uusi virtalukko ym ym.) mut on se tominu tähän asti.

Aina ollu virtaa tähän asti vaikka kolmekin päivää seissyt koskematta.
Nyt yks aamu ku menin talliin ni akku kuiva, juuri himmeenä ÖP valo jakso palaa.

No mietin että oon kuluttanu ne virrat testaillessa valoja, soitinta ym ja latasin akun. Kengät irti tietty. Laiton sit kii ja aattelin kaikki ok, seuraavana päivänä akku tyhjä. Johonki ruvennu purkaa, Laitoin uuden akun ja tyhjä seki kohta. Kaikki sähkölaitteet toimii niinku pitää. Paitsi lämppärin puhallin vaan täysillä.

Tyhjästä ilmaa tu tuo vika. Autossa toimii ilman avainta jarruvalot ja sähköikkunat jotka tulee suoraan akulta. Kaikki muu on virtalukon takana. Mitähän tässä alkais keksii. Oon joka yöksi laittanu täyden akun ja jonkun laitteen piuhan ottanu irti, tyhjenee vaan. Ei kai oo oikee johto tullu vielä vastaan. Auto lataa kyllä ku käy.

Ideoita? Ihmettelin omituista johota mikä meni laturin + liittimestä puolalle? Toinen normaalisti akun johtoon mut ilman tuota puolalle menvää pihuaa se ei lataa. Siirsin sen kans akkuun kii. Jonku ranskalaisen laturi 87 amppeeria. Miksi tarttee kaks piuhaa että lataa ranskalainen?
Bosch:ssa riitti piuha starttii ja toinen mittaristoon. Siinäpä miettimistä

Poissa The_OttoB

• Grand Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköhäslinkiä
« Vastaus #1 : 31.12.2015, 08:37:02 »
Mittaa vuotovirta laittamalla yleismittari akun plusnavan ja kaapelin väliin. Pitäisi näyttää nollaa. Jos ei, irroittele sulakkeita ja johtoja kunnes löydä laitteen joka sähkön syö.

Älä käräytä yleismittaria! Käy niin helposti kun ensin mittaa amppeererja , ja sitten päättää mitata voltteja. Kääntää vivun volttiasentoon, mutta piuhat jää virtamittausreikiin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa JohnnyR

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköhäslinkiä
« Vastaus #2 : 01.01.2016, 00:47:12 »
Kyllä yleismittari käsissä pysyy. Ja syyllinenkin löytyi.

Tosiaan autossa uudempi jonku ranskalaisen vehkeen laturi joka tarttee toimiakseen herätevirran.
Tämä virta tuli suoraan akusta ja purki sitä kautta. Laiton kiertää virtalukon kautta. Vika poissa :)

Carcom Oy  Elekma