KL-varaosat  Race.fi

Ardicin virran kulutus

  • 14 Vastauksia
  • 5463 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Ardicin virran kulutus
« : 05.01.2016, 21:48:25 »
Terve,

Osaatteko sanoa kuinka paljon lisälämmitin syö virtaa? Näin kovemmilla pakkasilla ajastaen se lämmittää varmaan kolme varttia ainakin, niin mietityttää että mahtaako akussa enää virtaa kovin paljoa olla?

Jos tuon tekee pari kertaa päivään, niin mikä on nyrkkisääntö kauan täytyy ajaa että akku on taas samassa varaustilassa?
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3367
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #1 : 05.01.2016, 21:50:20 »
Yleinen nyrkkisääntö taitaa olla se, että aja saman verran kuin mitä lämmitin on ollut käytössä. Näin ainakin minä muistan kuulleeni, viisaammat korjatkoon.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5525
  • Volvo V70
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #2 : 05.01.2016, 22:03:39 »
Yleinen nyrkkisääntö taitaa olla se, että aja saman verran kuin mitä lämmitin on ollut käytössä. Näin ainakin minä muistan kuulleeni, viisaammat korjatkoon.

Pitää paikkansa..

Mutta omalta kohdalta huomasin tuossa syksyllä webaston kanssa tapellessa, että akun varaustila alhainen= ei toimi.
Latasin akun täyteen ja hommasin akulle kaveriksi tuollaisen:
http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/products/battery_chargers/multicharger_1204/

Omassa autossa ei ole muuta defan järjestelmään liittyvää, vielä..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #3 : 05.01.2016, 22:05:36 »
30w taitaa olla virrankulutus, kuulin saman neuvon kun tuomaril

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #4 : 05.01.2016, 22:10:09 »
Vanhoissa autoissa tarvitsee reilusti ajoa suhteessa lämmitykseen verrattuna uudempiin, ihan johtuen uusien autojen tehokkaammista latureista.

Käytännössä -07 V70 riitti puolen tunnin ajo vaikka lämmitti tunninkin ja taas vanhassa ysäritoitsussa ei riittänyt tunnin ajokaan vaikka lämmitettiin vain puolta tuntia.

n. 30W on lämmittimen kulutus, ja veikkaan että sekin on max kulutus, sen päälle se suurin kulutus eli sisätilan puhallin.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #5 : 05.01.2016, 23:14:56 »
Vanhoissa autoissa tarvitsee reilusti ajoa suhteessa lämmitykseen verrattuna uudempiin, ihan johtuen uusien autojen tehokkaammista latureista.

Käytännössä -07 V70 riitti puolen tunnin ajo vaikka lämmitti tunninkin ja taas vanhassa ysäritoitsussa ei riittänyt tunnin ajokaan vaikka lämmitettiin vain puolta tuntia.

n. 30W on lämmittimen kulutus, ja veikkaan että sekin on max kulutus, sen päälle se suurin kulutus eli sisätilan puhallin.
Eio kyllä laturin tehosta tuo asia kiinni. Vanhemmat vermeet on voinu viedä enempi virtaa, mutta kyllä rajoittava tekijä on akun kyky ottaa virtaa vastaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #6 : 05.01.2016, 23:38:19 »
Puhaltimen asento vaikuttaa eniten. Ainakin jälkiasentaessa tuon saa puhaltamaan monessa autossa millä voimakkuudella haluaa, itse mersuun asensin niin, että itse laitan puhaltimen asennon sopivaksi ennen webaston käynnistystä(manuaalinen härveli). Jos tuon näillä pakkasilla unohtaa kolmoselle(1-4) Niin aika niukasti lähtee tulille 1h lämmityksen jälkeen. taas puhallin ykkösellä tuo lähtee kuin kesällä.

Tänään webasto oli päällä n.5h. Ajoa tuli varmaan max. 2h. Kiva istua lämpöiseen autoon tuolta pakkasesta. ;)
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #7 : 06.01.2016, 08:53:03 »
Mulla on ihan tämä vakiovarusteinen viiksestä toimiva lisälämmitin joka toimii yhdessä automaatti-ilmstoinnin kanssa. Valtavan kätevä systeemi :) Nyt kovilla -30 asteen pakkasilla tuli mieleen kun ei se akkukaan yhtä virkeä voi olla mitä esim. -10 asteen pakkasessa. Tuo akkulaturi kaveriksi olis kyllä varmasti hyvä kun lyhyempääkin ajoa paljon tulee.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #8 : 06.01.2016, 09:36:38 »
Pitää paikkansa..

Mutta omalta kohdalta huomasin tuossa syksyllä webaston kanssa tapellessa, että akun varaustila alhainen= ei toimi.
Latasin akun täyteen ja hommasin akulle kaveriksi tuollaisen:
http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/products/battery_chargers/multicharger_1204/

Omassa autossa ei ole muuta defan järjestelmään liittyvää, vielä..
...vaatii vaan sen verkkovirran, no kiinan agri käymään. :pomo:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #9 : 06.01.2016, 09:39:00 »
Parivuotta sitten mittailin 091-b mallin pöhistintä ja jotain vähä reilu 10A meni starttivaiheessa kun hehku oli päällä ja kaikki muukin. Käynnistyttyään ja hehkun sammuttua putosi virta lähemmäs kuutta ampeeria. Laitoin aikanaan silti perus 4 tms ampeerin älylaturin akun rinnalle lohkarin johtoon. Avittaa edes vähän saman aikaisesti kytkeytyneenä kuin ardic. kyllähän tuo liki 8A jatkuvaa on aika kivasti jos aattelee että tuo vanha lämmittää ohjeen mukaan 2 tuntia 20 asteen pakkasessa.. Siinä puolityhjä patteri on finaalissa helposti. Edellinen 2 vuotta vanha kennovikainen patteri ei jaksanut täydestä latingista kymmenen asteen pakkasessa edes tuntia kunnolla.
S80 -07

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #10 : 06.01.2016, 09:48:56 »
Löytyykö jostakin muuten jotain taulukkoa mistä näkee kuinka kauan milläkin kylmyydellä auto pitää lämmitintä päällä? Eli jos esimerkiksi ajastan, että lähden ajamaan klo 8.00 niin kuinka aikaiseen lämmitin menee kussakin lämpötilassa päälle?
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5525
  • Volvo V70
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #11 : 06.01.2016, 09:55:27 »
Löytyykö jostakin muuten jotain taulukkoa mistä näkee kuinka kauan milläkin kylmyydellä auto pitää lämmitintä päällä? Eli jos esimerkiksi ajastan, että lähden ajamaan klo 8.00 niin kuinka aikaiseen lämmitin menee kussakin lämpötilassa päälle?

Meni OT:n puolelle..

Korjataan sen verran, että tässä lohkolämmitimen lämmitysohjeet:

http://www.vattenfall.fi/fi/auton-lammittaminen.htm

https://fi.wikipedia.org/wiki/Moottorinl%C3%A4mmitin

Ei taida olla lisälämmittimen kohdalta tutkittua tietoa lämmitysajoista, mutta niin kauan pystyy lämmittämään kun akussa riittää potkua..
« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 10:22:54 kirjoittanut anssi68 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5525
  • Volvo V70
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #13 : 06.01.2016, 10:23:27 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Ardicin virran kulutus
« Vastaus #14 : 07.01.2016, 20:52:47 »
Asensin CTekin ylläpitolaturin autoon, joten jospa tätä ei tarttis enää huolehtia  ;)
-Volvo XC90 Executive -07

 

RallyBaron  Samppasport