Ja kastsastusaskartelut jatkuu D24 lankulla.
Toinen hylkysyy oli liian laiska turvavöiden takaisinkelautuminen. Sinällään oma moka. Pitikö mennä konttorille talven kovimpana pakkaspäivänä ja vielä veteemättä vöitä muutaman kerran edestakaisin

Jotain täytyy nyt kuitenkin tehdä. Mitä suosittelee "alan miehet" ?
Vaikuttaa, että rissa (jousi) vetää tasaisesti, mutta vyö ottaa aika tiukasti kiinni kääntyessään sivutolpan korvakkeessa etenkin etupenkeillä missä tulee täysi 180 asteen käännös (kokeillessa kun kukaan ei ole kyydissä).
Kaikki on periaatteessa ehjää, mutta vyö ei tietenkään ole niin taipuisa ja puhdas ja liukuva kuin uutena. Jousen kevyt öljykin on varmasti jäykkää 20 vuoden jälkeen.
Ajatuksena oli tietysti pestä vyö, mutta mitä muuta ?
Onko kukaan laittanut voitelua (suihketta) kelausjouseen - miten ? Avatahan sitä ei passaa.
Kiitokset kommenteista
