RallyBaron  Samppasport

850 öjynsyönti ja syyt ja konstit

  • 21 Vastauksia
  • 5410 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 öjynsyönti ja syyt ja konstit
« Vastaus #15 : 17.01.2016, 18:06:38 »
Toki sen voi laittaa. Itse suosittelisin kuitenkin etsimään esim. 96 mallisen 10v koneen ja laittamaan sen varmasti kuntoon. Uutta laakeria ja stefaa, sylintereiden tarkastus tai suoraan koneisetus.
Mulla tuo 96-mallinen 10v on nyt rullannut juuri yli 300tkm ja venttiilivarren kumit, nokkien stefat ja kampuran takastefan siihen vaihdoin. Toki huohotus myös. Oljyä se ei juuri syö enää mutta toki vähän. Kerran kk tarkastaa, kerran olen lisännyt öljyä venavarsien kumien vaihdon jälkeen. Eipä pöllytä enää.
7.8.2015 vaihdoin kumit ja sen jälkeen n.10tkm ajettu. Kohta öljyt vaihtoon ja tosiaan vain kerran lisätty ja 3/4 osaa tikun mukaan jäljellä.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 öjynsyönti ja syyt ja konstit
« Vastaus #16 : 19.01.2016, 19:25:15 »
Kiitos Antero vinkistä. Mietin asian tuolta kannalta. Mutta jos en tee mitään koneelle niin sitten ajelen vaan.
Minä luulisin, että öljynsyönti on nyt jossain 0,5--0,7 / tonni. Ventt.kumien vaihto kuitenkin kannatti ja ne
oli ihan näppärä yläkautta vaihtaa, vikonlopun työ.

Poissa kimmo72

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 öjynsyönti ja syyt ja konstit
« Vastaus #17 : 22.01.2016, 06:25:26 »
Mitens tää vaihto kantta irrottamatta menee?
V60 t5 -2020

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 öjynsyönti ja syyt ja konstit
« Vastaus #18 : 22.01.2016, 17:20:45 »
Hihnat pois, yläkansi/hilppeet pois. Samalla nousee nokat. Kompuralla painetta sylinteriin kun painikkeet pois. Sylinteri kerrallaan painaa jouset pois, vanhat tiivisteet pois ja uudet kumit paikalleen ja jousi takaisin.

Venapuristinta joutuu varmasti muokkaamaan ja tuen sille rakentamaan. Itse tein u-kiskosta ja paksusta kierretangosta telineen kanteen kiinni ja muokkasin puristimen sopivaksi.

Ei paha rasti kunhan suunnittelee hyvin puristimen tai ostaa valmiin tohon sopivan.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 öjynsyönti ja syyt ja konstit
« Vastaus #19 : 25.01.2016, 20:44:35 »
Voi sen painimen tehdä paremminkin, tässä yksi helppo.



Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 öjynsyönti ja syyt ja konstit
« Vastaus #20 : 26.01.2016, 09:24:30 »
Tarkoitin yksinkertaisemmin, mutta voi tehdä jos aikaa paremmin tämän minun repostukseni tapaisen, hyvin sillä painaa jousta, helppo tehdä, valmiita ei tuntunut olevan saatavilla.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 öjynsyönti ja syyt ja konstit
« Vastaus #21 : 26.01.2016, 10:41:56 »
Itse en uskaltanut käyttää noita pikkuisia pultteja yksinään tuohon painamiseen vaan jaoin kuorman usealle pultille. Idea kuitenkin sama.
https://www.dropbox.com/s/z174o1fvj203erp/DSC_1017.JPG?dl=0

https://www.dropbox.com/s/j8thxjumfa3kfhp/DSC_1019.JPG?dl=0
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

 

Carcom Oy  Elekma