Futurez  Kulkukoira

Vuorineuvosmallinen V70R AWD ja sen kaverit

  • 36 Vastauksia
  • 15959 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #15 : 04.02.2016, 13:26:46 »
Tästähän tulee huikean hieno! Toivottavasti näkyy kesän tapahtumissa.

Kiitos, kyllä sitä pitää vielä jonkun verran hieroa että kehtaa kesän tapahtumiin tuoda. Mutta toivottavasti olen saanut hierottua sen omanmielen mukaiseksi kesään mennessä :D

Tämähän on oikea laivanvarustajan merikontti.

Juurikin se, the one and the original ;)


Eilen tuli varustusta lisättyä enemmän tämän päivän standardien mukaiseksi. Asensin Yatourin Bluetooth sarjan, en voi kuin suositella. Asennus oli helppo, hommaa toki vaikeutti se että autoon oli asennettu kaksi puhelinsarjaa joten bokseja, telineitä, johtoja ja luureja riitti. Nyt on kaikki purettu pois ja Yatour tilalla, itse Yatourin asensin keskikyynärnojaan niin se on poissa silmistä, mutta helposti käytettävissä jos tarvetta, mikrofooni tuli ihan a-pilariin ja bluetooth vastaanotin ja vastausnappi virta-avaimen viereen helposti käden ulottuviin mutta silti piilossa. Asensin myös ihan kunnon puhelintelineen mihin saa eri mallisia puhelimia kiinni ja helppo käyttää esim Spotifya tai navigaattoria.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #16 : 08.02.2016, 12:12:01 »
Dukelta tuli lunastettua lääkettä tuohon vaivaan joka tätä autoa on riivannut uudesta asti, tuplaulostulon puutostila. Nyt tämäkin on korjattu, vielä kuskin puolelle kranssi niin on homma niinkuin pitää. Dukelta tarttui myös mukaan pari hyvää ideaa, niistä lisää seuraavassa jaksossa  ;)


Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2167
  • Näillä mennään
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #17 : 08.02.2016, 12:38:35 »
Nythän se hönkii niin kuin pitääkin, eli molemmilta puolilta.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #18 : 08.02.2016, 14:37:14 »
Luulin jo bonganneeni tämän, mutta onkin näköjään erilainen putkisto :) Eli Tsadissa on ainakin kaksi tämmöistä?

Tuplaputket oli, mutta pyöreät ulostulot.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2016, 14:48:21 kirjoittanut Orlov »

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #19 : 08.02.2016, 14:39:08 »
Torstaina asennettu tuo tuplaputkisto, eli ennen sitä jos olet nähnyt niin oli vain tosella puolella. Ja tietääkseni Espoossa liikkuu toinen suht samannäköinen

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #20 : 16.02.2016, 15:48:31 »
Viime viikolla rantautui tällainen paketti.


Paketin sisältö paljastui asennuksen jälkeen alkuperäiseksi poikkitueksi


Tästä on hyvä aloittaa konehuoneen pesu ja varustelu  ;)

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #21 : 16.02.2016, 19:55:36 »
Saiko vielä ihan siniseltä vai tuliko tuo toisaalta?

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #22 : 17.02.2016, 10:51:24 »
Saiko vielä ihan siniseltä vai tuliko tuo toisaalta?

Ihan siniseltä tiskiltä sai tilattua.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #23 : 31.03.2016, 14:08:02 »
Kevättä on odotettu, mutta tie kohti kevättä on ollut melkoisen kivinen ja paljon vastoinkäymisiä on tullut vastaan.

Maaliskuun alussa huomasin että eturenkaasta oli mennyt runko, pari päivää ehdin tällä renkaalla ajella ja valmistautua uusin kesävantein siihen että kesärenkaat on vaihdettava alle asap.

Vanteiksi valitsin BBS CH:t 18" kokoisina, nämä maalattiin samaan väriin kun ärrän vakiovanteet



Vanteet kun sain konttiin ja oli tarkoitus lähteä kohti rengasliikettä niin eiköhän se eturengas antautunut. Sen verran sain ilmaa pysymään renkaassa että sai juuri ja juuri ajettua hallilta 2km matkan rengasliikeeseen.

Sopivasti sain sitten pakon saattelemana kesärenkaat alle ja viikonlopuksi tulikin mahtavan keväinen sää niin pääsi nauttimaan auton kesä luukista.



Tätä iloa riittikin sitten noin kolme päivää kunnes iski isompi haaveri. Aamulla huomasin että joku rohisee oikean etupyörän tienoilla kun kääntää täysillä vasemmalle, kuulosti siltä kuin jarrupalat alkavat olemaan ehtoopuolella ja metalli hankaa jarrulevyyn. Ajattelin että vanne on löysällä joten ajoin hallin kautta kiristämään vanteet.  Hallilta lähdin ajelemaan kohti työpaikkaa ja soittelinkin jo huoltoon jos iltapäivällä olisi vaikka nostanut auton ylös ja tarkistanut mistä rohina kuuluu. Tällä 5km matkalla sitten rohina paheni todella pahaksi ja päätinkin laskeutua aiottua aikaisemmin alas kehätieltä tarkistamaan tilannetta, vanne oli kiinni, alapallo paikoillaan ja yläpääkin oli niinkuin pitää, eli ei muuta kuin linkaten viimeinen kilometri työpaikalle että saa auton parkkiin ja haettua sitten illemmalla trailerilla pois.  Perille pääsin mutta parkkiruutuun peruttaessa etupyörä lukkiutui ja eteenpäin ajettaessa etupyöristä hävisi veto.

Autosta noustessani minua kohtasi tämän näköinen näky...



Illalla sitten autoa hakemaan trailerilla. Auto tunkilla ylös ja ihmettelemään mitä ihmettä onkaan tapahtunut...





Kuten kuvasta näkyy niin laakeri oli paloitellut itsensä ja koko napa irronnut, vetari meni poikki samassa rytäkässä.

Vanteen kun irrotti niin jarrulevy ja napa putosikin maahan...



Uusiksi meni siis vetarin ulkopää, ABS anturi, ABS kehä, pyörännapa laakereineen, jarrupalat ja levyt. Peltivaurioilta siis vältyttiin koska vauhtia oli alle 10km/h. Ilmeisesti laakeri antautui ilmaan mitään varoitusta, ei pitänyt mitään jurinaa tai lämmennyt jne. 2viikkoa aikaisemmin autosta oli tarkistettu kaikkien laakereiden välyydet...

Noh nyt auto on taas kasassa, toki varmuudeksi menee ihan kaikki laakerit vaihtoon ennen kuin autolla uskaltaa ajaa yhtään sen enempää...

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #24 : 01.04.2016, 01:38:41 »
Hyvä ratkaisu. Ovat niin homogeenisiä nuo laakerit olleet jo pitkään, jotta kun yksi laukeaa, niin muut seuraavat perässä. Edessä se on kuitenkin ja harrasteautossa, kun kerralla tekee, niin ei tarvitse todennäköisesti asiasta enään huolehtia :)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8994
  • Teiden tukko
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #25 : 01.04.2016, 10:42:28 »
Aika harvinaista, että lähtee noin irti koko napa.  :o Jos tuo olisi irronut satasen vauhdissa, olisi jälki ollut huomattavan rumaa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #26 : 01.04.2016, 11:00:16 »
Huhhuh.. tuo kun olisi tosiaan tapahtunut isossa vauhdissa  :o

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #27 : 02.04.2016, 00:47:47 »
Mistä tuo takalasin naarmuttaja on peräisin? Sopivasti siistisi tuon omankin perää moinen.

Hurjan näköisesti laakeri toellaan mennyt, ei toinna enää lotota, siun mahdollisuudet voittaa meni jo  :o ;D

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD
« Vastaus #28 : 23.05.2016, 10:44:10 »
Kevät on vaihtunut kesään ja auto kulkee, pientä remonttia saa näköjään koko ajan tehdä että auto pysyy tikissä. Tällä viikolla tulossa uutta tuulilasia, tulppia ja takalaakerit. Huoltojen välissä onneksi ehtii välillä käydä netissä tekemässä heräteostoksiakin. Tämänkin auton kanssa jatkuu oma tyylini eli varustelu erikoisilla osilla ja auton puunausta uutta vastaavaan kuntoon.

Kevät on menty ulkoisesti aika samassa kunnossa kuin aikaisemmissakin kuvissa.





Jotain ulkonäköönkin vähän liittyvää toki tulossa, näistä suuri kiitos nimimerkille jarikei. Tulossa siis aikanaan varustelistassa ruksittavissa ollut Öhlinsin alusta



Kun alusta saadaan kuntoon on myös tekniikkapuolelle tulossa pientä muutosta, joten konehuone sai huomiota puunauksen muodossa niin on mukavempi ruuvata. Perus pesu, muovien hoito ja alumiiniosien öljyjämien ja hapettumien poisto.



Kun konehuone on putsattu on mukava asentaa Volvo Orginal osia, tällainen löytää paikkansa konehuoneesta tänään.



Muista muutoksista sitten enemmän seuraavassa jaksossa...


Hiltsu: takalasinpyyhkiä on facelift 960 Volvosta, pienellä modifikaatiolla menee paikoilleen.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Vuorineuvosmallinen V70R AWD ja sen kaverit
« Vastaus #29 : 05.01.2018, 14:11:17 »
Näin se aika kuluu, pari vuotta sitten viimeisen päivityksen...

Niinhän tässä on ilmeisesti päässyt käymään että R kuume iski pahasti tämän V70Rän kanssa, ja muutenkin nuo T5 moottorilliset lelut lisäntyneet pihassa.



Kesällä 2016 tuli käytyä NordicR tapaamisessa Ruotsissa, ja pitkään kytenyt T-5R T-Gul kuume taisi roihahtaa. Olin jo pitkään ennen sitäkin reissua pitänyt silmiäni auki josko olisi löytynyt Ruotsista tai Suomesta 850 Sportswagon keltaisena, manuaalina , ruosteettomalla korilla ja tietenkin aluperäisessä kunnossa. Sellainen löytyikin pitkän etsinnän jälkeen ihan Suomesta, ainoa pikku vika autossa oli että veivistä oli laakeri pettänyt, mutta sellainen ei onneksi ole kovin iso ongelma. Eli auto vaihtoi omistajaa ja auto siirrettiin halliin siistittäväksi. Volvo Viestin kuvauksien jälkeen moottori nostettiin pois keulilta ja sitä olen nyt kunnostanut ja laitellut aina kun aika on antanut myöden.








Moottorin resepti on nyt
H-Profiilit
Kansi vähän avarrettu ja R-Seetit
Jyrkemmät nokat
65mm kaasuläppä
EV14 870cc suuttimet
V70R mk2 pakosarja
Ahtimeksi tulee näillä näkymin Garrett GTX3582R





Luvattuani niin itselleni kuin kotona että viimeinen Volvo jonka ostan on T-5R, niin seuraava pakko ostaa Volvo tulikin sitten annettua avovaimolle joululahjaksi Jouluna 2016. Tämä hienokuntoinen 1994 850 T5, tuli auton ensimmäiseltä omistajalta. Auto oli myyty hänelle aikanaan uutena kun hän lähti töiden perässä Hollantiin, ja muuttaessaan takaisin Suomeen myös Volvo sai matkustaa mukana tänne. Ostaessani auton huomasi hyvin että auto oli tosiaan pidetty erittäin hyvin loppuun asti, tästä kertoi esim 4000km sitten Volvolla asennettu uusi vaihdelaatikko (manuaali), ja 12 000km sitten Volvolla vaihdettu uusi mittaristo ja pari vuotta sitten vaihdetut uudet etupenkit (Koira oli tehnyt jäljet vanhoihin)

Tähänkin autoon on nyt vuoden aikana tehty pieniä päivityksiä käyttömukavuuteen ja ulkonäköön.
Ajotietokone
Sähköpenkit muistilla molemmille etupenkeille (Penkit verhoiltu uudestaan auton alkuperäisellä verhoilulla)
Alkuperäinen 2-Din Premium Sound radio ja siihen lisätty Bluetooth järjestelmä musiikille ja puheluille
USA Vilkut
V70 Takavalot
Ikkunatummennukset
18" Vanteet






Ja lupaus siitä että T-5R tosiaan on viimeinen Volvo jonka ostan on pitänyt oikein hyvin. Nyt niitä toki on jo 2kpl, toinen on manuaali ja toinen automaatti. Tämä viimeisin tuli ostettua puoli vahingossa kun eräänä aamupäivänä tietokoneen näytölle napsahti autoliikkeen myynti-ilmoitus erittäin hienon näköisestä keltaisesta 850 Sportswagonista joka oli kaiken lisäksi yksi kahdestakymmenestäkahdesta alunperin Suomeen tuodusta keltaista T-5Rstä. Auto oli kunnoltaan jopa parempi kun menin autoa ihmettelemään ja kaupat tuli tehtyä siltä istumalta, ihan vain sen takia että ei vain auto joutuisi vääriin käsiin...

Seuraavana päivänä kun kävin auton hakemassa niin positiivisena yllätyksenä tuli pirteys, autoon on ilmeisesti asennettu lastu ja viime aikoina myös uusi ahdin.

Tähän autoon ei ole tarvinnut muuta tehdä kuin vaihdoin varuiksi jakohihnan, joka oli toki 2000km sitten vaihdettu mutta vuonna 2014. Ja samassa vaihtui nokka-akseleiden stefat ja avaimenperä 850 Racing malliseen. Startin voisi jossain vaiheessa vaihtaa, koska se on vähän laiskan puoleinen... Niin ja tietenkin takakontin uudet merkit pitää asentaa.




« Viimeksi muokattu: 05.01.2018, 15:52:56 kirjoittanut S4ce »

 

Autoracing  KL-varaosat