Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 D5 -02 ajotietokoneen näyttämä keskikulutus heittää ihan tolkuttomasti?

• 22 Vastauksia
  • 6583 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovomiäs

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Miten muilla pitää ajotietokoneen näyttämä keskikulutus paikkaansa. Mulla ainakin on ihan tolkuton se heitto, mitä tietsikka  näyttää ja mitä todellisesti on mennyt. Kesällä heitto oli n. 1,5L / 100km alakanttiin ja nyt talvella on heitto ollut 2-2,7L / 100km. Eli ajotietokone näyttää liian vähän. Onko tuohon mitään lääkettä tai säätömahdollisuutta olemassa? Eihän tuohon nyt maailma kaadu, ei semmonen vika ole mut ei noin pahaa heittoa ole vielä yhdessäkään kulkineessa ollu ja kiinnostas sekin että mistä toi voi johtua.

Talvikelissä olen ajatellut että ajotietokone ei varmaan huomioi Articin käyttämää polttoainetta ja isompi heitto talvella vois siitä johtua. Kesällä huomasin sit sen että kun tein yhden reissun asuntovaunu perässä, niin silloin oli heitto taas isompi, muistaakseni jotain 2,5L luokkaa.
Auto on siis V70 D5 -02 automaatti.
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa paku97

• :hello:
  • Turbo
  • www.vrcf.fi
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa sami73

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Mulla ainaki samaa luokkaa virhe, ei kait tuota pysty mitenkään säätämään. Talvella eroa varmaan isontaa Ardicin käyttö. Ei vakava juttu, mutta hieman kismittää tuollainen premium-luokan autossa. Kesällä mullaki näytti litran liian vähän, nyt talvella 2-3 litraa.
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
Lisälämmittimen käyttämä polttoaine ei kuulu kulutuslaskelmiin eli siitä se 1-2l lisäheitto

Poissa suden silmät

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Mullakin heittää sen 1,5-2 litraa. Vaunu perässä heittoa on yli 2 litraa.

Ardic on ollut pimeenä jo kaksi talvea..

Ja edellinen -99 V70 heitti kanssa 1,5-2 litraa. Taitaa olla tehtaan tarkoituksella säätämä vituilleen..

Poissa sikalintta

• Grand Luxe
  • **
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
täys vitsihän tuo kulutusmittari varsinkin dieseleissä on. ja automaatilla heittää vielä vähän extraa manuaaliin verrattuna
D5244T

Poissa Toasty

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Sama juttu mun V 70 D5:ssa  :-\ n. 1.00 l / 100km näyttää tietokone liian vähän...jopa silloin kun Ardic ei käy!

Poissa volovomiäs

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Jees, elikkä ihan ominaisuus on näkyy olevan. Pientä heittoahan noissa yleensä ainaan on mut kyllä nämä nyt on ihan omaa luokkaansa.
Kiinnosti vain tietää et onko muillakin samaa ominaisuutta, vai onko minulla vaan joku poikkeus että noin iso on se heitto.

Poissa Jule

• Grand Touring
  • 264GLE + 245GL + B10M
täys vitsihän tuo kulutusmittari varsinkin dieseleissä on. ja automaatilla heittää vielä vähän extraa manuaaliin verrattuna

Toisaalta kyllä sen saa toimimaan myös oikein. Mulla on Vivarossa kulutusmittari, ja aina kun sen oon tarkistanut on mittarin ja paperin välinen ero ollut desin sisällä kun on yhtään pidemmän matkan keskuikulutuksen laskenut. Siis kesällä. Eberiä tuossakaan ei tietokone huomioi.

Poissa paku97

• :hello:
  • Turbo
  • www.vrcf.fi
...kerroppa miten sen saa toimimaan kunnolla, kiitollisia löytyy paljon. voisin vaikka jo kiittää.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Ristus

• Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
...kerroppa miten sen saa toimimaan kunnolla, kiitollisia löytyy paljon. voisin vaikka jo kiittää.
elä tuhlaa kiitosta, en usko että volvon diiselien kulutuksia saa kohtaamaan todellisuuden ja mittarin kanssa. ellei sitten joku osaa koodata hommaa paremmin. suurin heitto taitaa tulla jos rengastus ei täsmää nykytilanteen ja asetetun kanssa...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa sikalintta

• Grand Luxe
  • **
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Juu taisi Jule puhua yleisesti kulutusmittareista. Mitehän uudemmissa volvon dieseleissä toimii kulutuslaskenta? Luulis että ovat jo tehneet asialle jotain. Bensakoneissa tuo käsittääkseni laskee vanhemmissakin suht tarkasti. Dieselpuolella on varmaan joku kesähessu palkattu kulutusmittariprojelktiin aikanaan ;D
D5244T

Poissa Jule

• Grand Touring
  • 264GLE + 245GL + B10M
Joo, siis tarkoitin tosiaan että siihen ei ole teknisesti mitenkään suuri ongelma saada kulutusmittari näyttämään oikein. Sen sijaan jos valmistaja katsoo että kulutusmittarin on syytä kaunistella kulutusta esim 10% niin sehän tekee sen, koska niin on käsketty toimia.

Poissa Nick

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Bensakoneissa tuo käsittääkseni laskee vanhemmissakin suht tarkasti.

Näin on. 850 -95 T-5 man.
Ajotietokone vs laskettu kaunisteli keskikulutusta ~2500km Norjan reissussa n. 0,1-0,2l

Poissa volovomiäs

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Mites sit käyttäytyy se jäljellä olevat kilometrit kun aletaan menemään sen näyttämässä esim. vaikka 50km. Valehteleeko sekin että siihen ei voi luottaa lopussakaan. Täydellä tankilla ainakin minulla näyttää ihan höpöjä että parhaillaan 1500km vois tankilla päästä.
Vaikuttaako se kulutus valehtelu tuohonkin ja lopussa käy vaan niin että ajotietokone vois näyttää vaikka 50km että pitäis päästä mut sit käykin niin että se menee kerralla nollaan ja matka loppuu siihen. Onko kukaan tuota testannu tai tutkinu? Itse en ole vielä niin tyhjäksi uskaltanut päästää.

Proturbo  Autodiagnoosi