Proturbo  Autodiagnoosi

C70 ets-valo

  • 11 Vastauksia
  • 3680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ItalyTurbo5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
C70 ets-valo
« : 17.01.2016, 13:17:21 »
Mitenkäs on, mistäs lähtis vikaa etsimään, kun ets-valo palaa silloin tällöin vaikka auto toimii täysin normaalisti? :idiot2: Torque ja elm327 ei anna vikakoodeja. Haittaako katsastusta jos valo sattuu palamaan siellä?
Volvo C70 -99 2.0 T5

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 ets-valo
« Vastaus #1 : 17.01.2016, 15:34:10 »
Kaasuläppäkotelo vaihtoon , oireet pahenee pikkuhiljaa.  Sercap ei enää korjaa Suomessa. Katso englannin tarjontaa tai korjauspaikkoja. Mulla ei vaikuttanu leimaan
S80 Executive D5 AWD

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: C70 ets-valo
« Vastaus #2 : 17.01.2016, 16:25:39 »
Ei vaikuta leimaan -99 mallissa vaikka palais.

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 ets-valo
« Vastaus #3 : 17.01.2016, 16:56:21 »
Oletko seurannut syttyykö ets kun käytät vakionopeudensäädintä, tai vakkari ei toimi kun ets valo palaa?

ETS syttyy monesta muustakin syystä kuin vain kaasuläppäkotelon vioista....
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa ItalyTurbo5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 ets-valo
« Vastaus #4 : 17.01.2016, 18:57:25 »
Oletko seurannut syttyykö ets kun käytät vakionopeudensäädintä, tai vakkari ei toimi kun ets valo palaa?

ETS syttyy monesta muustakin syystä kuin vain kaasuläppäkotelon vioista....
Eipä ole vakkaria -99.

Kannattaisko sitte tilailla ulkomailta kontaktiton tps ja viedä jonnekkin korjaamolle ja sanoa, että vaihtakaapa tuo  ;D mistä kannattais ruveta tilailemaan jos ei aio koko yksikköä vaihtaa?
Volvo C70 -99 2.0 T5

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 ets-valo
« Vastaus #5 : 18.01.2016, 07:52:21 »
Eipä ole vakkaria -99.

Kannattaisko sitte tilailla ulkomailta kontaktiton tps ja viedä jonnekkin korjaamolle ja sanoa, että vaihtakaapa tuo  ;D mistä kannattais ruveta tilailemaan jos ei aio koko yksikköä vaihtaa?

Tuli tuossa vielä mieleen että mulla sytytti ETS:valon jarrupolkimen asentotunnistin ja siitä ei tullut vikakoodeja. Potikka löytyy jarrutehostimesta konehuoneen puolelta, olettaen että sun auto on tomaatti. Noista löytyy kontaktiongelmia ja täällä oli jossain korjausohje sille!

 
« Viimeksi muokattu: 18.01.2016, 07:54:26 kirjoittanut Juice »
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa arcnaleon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 ets-valo
« Vastaus #6 : 18.01.2016, 09:09:07 »
Tuli tuossa vielä mieleen että mulla sytytti ETS:valon jarrupolkimen asentotunnistin ja siitä ei tullut vikakoodeja. Potikka löytyy jarrutehostimesta konehuoneen puolelta, olettaen että sun auto on tomaatti. Noista löytyy kontaktiongelmia ja täällä oli jossain korjausohje sille!

 

+1 asentotunnistimelle. Itsellä C70:sessä ETS valon palaminen loppui kaasuläppäkotelon putsauksella sekä jarrupolkimen asentotunnistimen liittimen putsauksella. Itse kaasuläppä ei oireillut ajossa millään tapaa, toisaalta minulla oli samaan aikaan alipainevuotoa sekä nakutustunnistin vikaa.

Onko mitään mahdollisuutta päästä VIDA/DiCE:lla katsomaan? ELM lukijat ei oikein osaa sanoa mitään. Samalla pystyisi tarkistamaan tuon kaasuläppäkotelon jos on uudemman mallinen. Onko minkä värinen tarra kotelossa?

Poissa ItalyTurbo5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 ets-valo
« Vastaus #7 : 18.01.2016, 22:42:28 »
Tuli tuossa vielä mieleen että mulla sytytti ETS:valon jarrupolkimen asentotunnistin ja siitä ei tullut vikakoodeja. Potikka löytyy jarrutehostimesta konehuoneen puolelta, olettaen että sun auto on tomaatti. Noista löytyy kontaktiongelmia ja täällä oli jossain korjausohje sille!

 

+1 asentotunnistimelle. Itsellä C70:sessä ETS valon palaminen loppui kaasuläppäkotelon putsauksella sekä jarrupolkimen asentotunnistimen liittimen putsauksella. Itse kaasuläppä ei oireillut ajossa millään tapaa, toisaalta minulla oli samaan aikaan alipainevuotoa sekä nakutustunnistin vikaa.

Onko mitään mahdollisuutta päästä VIDA/DiCE:lla katsomaan? ELM lukijat ei oikein osaa sanoa mitään. Samalla pystyisi tarkistamaan tuon kaasuläppäkotelon jos on uudemman mallinen. Onko minkä värinen tarra kotelossa?

Mitenkäs manuaalissa tuommoset tunnistimet? Vidalle ja dicelle ei taida mahdollisuutta olla kun kuhmosta harvemmin etelämpään liikahdan  :P
Volvo C70 -99 2.0 T5

Poissa arcnaleon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 ets-valo
« Vastaus #8 : 19.01.2016, 08:30:54 »
Mitenkäs manuaalissa tuommoset tunnistimet? Vidalle ja dicelle ei taida mahdollisuutta olla kun kuhmosta harvemmin etelämpään liikahdan  :P

Sama potikka manuaalissa, eli jarrutehostimessa vänkärin puolella. Liitin tulee muistaakseni jostain sulakerasian/ABS-yksikön johtosarjasta ja samassa nipussa menee hälyttimen sireenin johto.

Korjausohje jos haluaa ihan availla. http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=97192&page=5

Mutta minulla todellakin riitti kun liitintä putsaili. Muistaakseni vikakoodi oli "Signaali liian korkea", ei näy normaalilukialla vaan tarvitsee jonkun joka pääsee paremmin Volvon alijärjestelmiin käsiksi.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: C70 ets-valo
« Vastaus #9 : 07.02.2016, 01:01:23 »
Ootko koittanu nollata?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36960.0

Mulla paloi tuo lamppu joskus kun oli cooleri jäässä.
Myöhemmin sitten koko hiton boksikin hajosi.
Ominaista oli, että kun oli "kunnolla" viallinen boksi niin ei saanut edes vikavaloa nollattua.

Näihin ekoihin CAN-väyläsiin ei pääse kaikilla lukijoilla sisään.
Tommosella halvalla Gendanin kopiolirpakkeella pääsee:
http://www.ebay.co.uk/itm/CAS804-Code-Reader-Auto-Scanner-Diagnostic-Scan-Tool-for-OBDii-OBD2-EOBD-Vehicle-/222010644432?hash=item33b0dd97d0:g:EM4AAOSwstxVVYfM

Tutustupa tuohonkin:
http://xemodex.com/us/knowledgebase/etm-diagnostic-flow-chart-1999-2004/

Poissa sendmillion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 ets-valo
« Vastaus #10 : 08.02.2016, 01:22:42 »
Mulla ei päässy korjaamon Boschin vehkeillä -99 coupeen sisälle mm. moottorin ohjainlaitteeseen. Millähä sinne pääsis?

Käytössä itellä Elmin 327 Bt ja windows-luuri. Sillä pääsee nollaan perusvikakoodit ite kuitenki.

Tekniikka on uudella moottorilla eli 2.3 t5 RN-moottori ja ecu oli 8.2 sarjaa.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: C70 ets-valo
« Vastaus #11 : 29.03.2016, 13:18:01 »
Mikäs ois hyvä ilmaissofta -00 2.4 V70:n vikakoodien lukuun läppärillä ja ELM327 palikalla?
Sen verran vähän on ollu tähän asti tarvetta ettei oo tullu hommattua mitään ostosoftaa.  :)
Joskus latasin Touchscan-nimisestä ohjelmasta parin viikon demon, jolla sai koodit luettua ja näytti anturien mittaustietoja ym.
Sen sai ladattua vain kerran per sähköpostiosote.

Tarvetta diagnoosille ilmeni kun farkku rupes potemaan käynnistymättömyyttä.
Sytytysvirran kun vääntää päälle kuuluu konehuoneesta katkonaista humpaavaa pumpun/tuulettimen ääntä ja ETS sekä moottorihäiriö-valot vilkkuu yhtäaikaa.
Ja käyntiin ei tosiaan lähde sillon kun tämä episodi ilmenee. Välillä toimii normaalisti. Ei oo vielä ehtiny kuullostelemaan tarkemmin tuota ääntä kun vasta eilen sattu omalla ajovuorolle tuo vika.
Emäntä reportoi kans että joku päivä ei ollu vakionopeudensäädin toiminu ja eilen huomasin että risteyksiin tullessa kierrokset käy melko alhaalla ja asettuminen kestää normaalia kauemmin.
Että oisko tämä ny sitä surullisenkuuluisaa kaasuläppäkotelon kuolinkorahtelua? Tuo käynnistymättömyys vaan ihmetyttää, käsittääkseni ETM-vika ei pitäs aiheuttaa ku pahimmillaan limp home-moden?

Pitäs saada vikakoodit luettua niin viisastuis vähä.

Meinas eilen reissussa vähä sapettaa ku yö paino niskaan ja auto ei lähteny käyntiin grillin pihasta.
Parikyt kertaa väänsin virrat pois ja päälle ja aina sama homma. Lopuks hoksasin käyttää akun napaa irti, joka sit nollas tilanteen (ehkä).
Kotimatkalle kuitenki päästiin. :)


« Viimeksi muokattu: 29.03.2016, 13:24:31 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

 

Autoracing  KL-varaosat