Autoracing  KL-varaosat

S90, etutukivarren "laakerikumit" taas rikki

  • 7 Vastauksia
  • 867 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ylva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
S90, etutukivarren "laakerikumit" taas rikki
« : 18.01.2016, 13:52:38 »
Leimalla meni jälleen uusiksi etualatukivarsien "laakerikumit". Auto ollut käytössäni 9 vuotta ja nämä on vaihdettu ainakin 5-6 kertaa. Onkohan kyseessä alimitoitetut osat vai mikä näissä mättää?
Yritin etsiä korvaavia "osia" mutta ei taida löytyä, ainoa vaihtoehto lienee viedä jälleen kerran biliaan vaihdettaviksi. Taitaa vaatia prässin jotta saa vaihdettua?
 

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: S90, etutukivarren "laakerikumit" taas rikki
« Vastaus #1 : 19.01.2016, 17:30:55 »
Kerrotko tarkemmin?
Taemmasta isosta kumista kyse,vai metalliholkkipuslasta?
Olettaisi että työllä ja osalla olisi takuu?Mitä on sanottu?
Ei ne niin heikkoja ole,jos on asennettu oikein?

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: S90, etutukivarren "laakerikumit" taas rikki
« Vastaus #2 : 20.01.2016, 17:14:42 »
Selkeesti sitä takimmaista "sinitarrapuslaa" kysyjä tarkoittaa. Ne eivät nyt mikään suunnittelun riemuvoitto ole, mutta on ne esim. vaimon autossa kestäneet maaseudun kuoppateillä rytyyttämistä 250 tkm. Eli nyt 380 tkm ajetussa autossa vaihdettu kahdesti; jostain syystä alkuperäiset antautuivat 130 tkm kohdalla eli siinä vaiheessa kun auto meidän talouteen oli juuri hankittu.
Kai ne on asennettu oikein; puslassa ja tukivarressa on kohdistusmerkit joiden mukaan pitää painaa paikoilleen

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: S90, etutukivarren "laakerikumit" taas rikki
« Vastaus #3 : 20.01.2016, 17:21:53 »
Ja ne pitää painaa juuri oikean muotoisella työkalulla paikalleen. Muuten hajoaa jo asennuksessa. Mutta kai nyt biliassa se työkalu on jos siellä on aiemmin vaihdettu? ???
Mitä muuten maksaa niiden puslien vaihto? Itsellä on jonkin verran halkeilleet kumit ja pitänee jossain vaiheessa vaihtaa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: S90, etutukivarren "laakerikumit" taas rikki
« Vastaus #4 : 21.01.2016, 11:07:55 »
Minä painoin viimeksi puslan paikoileen itse askartelemallani "erikoistyökalulla" Nätisti ja ehjänä meni paikoilleen  :)

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: S90, etutukivarren "laakerikumit" taas rikki
« Vastaus #5 : 21.01.2016, 11:46:58 »
^ Samoin. Muoviklunssista sahailin ja viilailin sopivan mallisen asennustyökalun ja ruuvipenkissä vaihdoin. Eikä tullut edes hiki. :D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: S90, etutukivarren "laakerikumit" taas rikki
« Vastaus #6 : 21.01.2016, 16:57:21 »
Löytyykös kuvia näistä diy palikoista?

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: S90, etutukivarren "laakerikumit" taas rikki
« Vastaus #7 : 21.01.2016, 18:26:13 »
Valitettavasti ei. Vaan eikös nimimerkki massamaahinen taannoin samasta aiheesta kirjoittaessaan perinteisesti kuvittanut tarinansa ansiokkaasti. Ja siinä tuo puslan puristuskalu näkyi, tais olla se versio puusta veistelty

 

Elekma  Autoracing