Race.fi  Puotilan autokorjaamo

moottorin lämpö

  • 13 Vastauksia
  • 3751 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rapeh58

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
moottorin lämpö
« : 19.01.2016, 07:13:19 »
manuaalisesti mitattuna moottorin lämpö normaali n.90c Kun päästöjä mitataan koneelle tulee lämpö lukemaksi 60c,missä vika volvo s40 118kw vm. 2000   :o

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #1 : 23.01.2016, 09:59:34 »
Mitä tarkoitat tuolla manuaalisella mittauksella ja mihin tulee 60c päästömittauksessa?

Poissa rapeh58

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #2 : 27.01.2016, 11:51:00 »
kapilaari mittari,jäähdytysneste imetään lämpö mittariin kuten pakkasnesteen mittaus

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #3 : 29.01.2016, 17:09:11 »
No mistäs tuolle koneelle tulee tuo 60c, eihän niitä lämpöjä mistään näe kun päästöjä otetaan?

Poissa rapeh58

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #4 : 29.01.2016, 19:28:36 »
kyllä se päästöjen puolesta läpi meni,ihmettelen vain  miksi päästö mittauksen yhteydessä lukema on 60 vaikka oikea lämpö on 90.kuvitteleeko boksi koneen kylmäksi ,kyllähän kulutus on käsittääkseni suurempi jos kone on "kylmä".Katsastus mies siitä huomautti.joten kait se lämpö siellä jossain näkyi

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #5 : 29.01.2016, 19:32:47 »
Paisuntasäiliöhän sijaitsee näissä tulipellin vieressä oikean iskaritolpan takana, niin siellä saattaa paikastakin johtuen olla viileämpää se neste kuin mitä tietokone/lämpömittari näyttää.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #6 : 29.01.2016, 19:45:17 »
Täh? Eihän se jäähdytysneste ole tasalämpöistä. Varsinkin talvella iso osa lämmöstä hukataan lämppärinkennoon. Termari on hyvinkin pienellä ja syylari viileä.

Toisaalta en käsittänyt paljoakaan alkuperäisestä ongelmasta...
 
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #7 : 31.01.2016, 11:48:44 »
Siis mikä mittari näyttää 60c, auton oma vai?

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #8 : 03.02.2016, 16:23:08 »
Lainaus
manuaalisesti mitattuna moottorin lämpö normaali n.90c Kun päästöjä mitataan koneelle tulee lämpö lukemaksi 60c,missä vika volvo s40 118kw vm. 2000   :o
Moottorin lämpö manuaalisesti mitattuna 90c, moottorinohjaus antaa 60c. Tämän ne mittaa ilmeisesti OBD-pistokeesta.

Mitä viisari mittaristossa näyttää kun moottori on 90?
Jos viisari näkymä on ok, niin voisiko olla että siellä on 2x j-nesteen lämpöantureita joista toinen (moottorinohjaukselle) pimeänä?  :idiot2:
Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #9 : 03.02.2016, 16:37:31 »
Moottorin lämpö manuaalisesti mitattuna 90c, moottorinohjaus antaa 60c. Tämän ne mittaa ilmeisesti OBD-pistokeesta.

Mitä viisari mittaristossa näyttää kun moottori on 90?
Jos viisari näkymä on ok, niin voisiko olla että siellä on 2x j-nesteen lämpöantureita joista toinen (moottorinohjaukselle) pimeänä?  :idiot2:

Viisari näyttää tasan puoliväliä volvossa, jos moottorin lämpötila on +90°C.

Missä mitataan moottorin lämpötiloja päästömittauksessa? En oo ikinä ennen kuullut.

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #10 : 03.02.2016, 16:52:05 »
Lainaus
4. Mitataan päästöt korotetulla pyörintänopeudella. Korotetun pyörintänopeuden
päästötestissä ajoneuvon moottorin tulee olla normaalissa käyntilämpötilassa.
Tämä voidaan todeta mittaamalla öljyn tai jäähdytysnesteen lämpötila, tai muulla
tavalla jolla voidaan varmistua moottorin oikeasta käyntilämpötilasta. Päästöjen
mittaus tulee suorittaa vähintään 2000 rpm pyörintänopeudella.

Lähde: Haettu 3.2.2016, saatavilla linkistä:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/3fb9d1c954c8aab89c3d40b8cce5ca26/4756-Ottomoottorikayttoisten_pakokaasupaastojen_tarkastus.pdf

Tuon mukaan, moottorin pitää pakokaasumittauksen aikana olla normaalissa käyntilämpötilassa.
Se miten se mitataan, ei otettu kantaa -> Varmasti helpoin reitti on (uudemmissa) OBD-pistoolin kautta, koska sitä pitää käyttää kuitenkin paikallaan.
Näin ainakin voisi kuvitella.  :o
Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #11 : 04.02.2016, 00:54:49 »
Helpoiten todettu katsomalla lämpömittarista.

Poissa SPK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #12 : 04.02.2016, 01:04:06 »
Eihän tuota lämpötilan mittausta kai enää missään käytetä pakokaasutestin yhteydessä, mutta itse testimasiina usein sellaisen anturin sisältää ja se useinmiten se anturi pitäisi tuikata öljytikun paikalle.  Jos sellaista on käytetty, niin saamasi lukema on öljyn lämpötila öljypohjassa joka taas voi hyvinkin olla 60c vaikka jäähdytysneste on 90c. OBD testissä luetaan vaan mahdolliset vika/häiriökoodit, eikä muuta dataa.

Jos taas OBD mittaus tosiaan on antanut lämpötilaksi 60c ja oikeasti lämpö on 90c, niin lämpöanturihan siinä on rikki.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2016, 01:08:01 kirjoittanut SPK »
V70 2.5T 2004 / V70 2.4 2000
Ex:BMW 750iA,540iA Nissan Skyline R33GTR, 200sx jne..
Volvojen sekä Bemareiden vikakoodien luvut yms nollaukset ja diagnostiikka onnistuu VIDA:lla ja INPA:lla. Sekä tarvittaessa myös remontit. Kotkan alueella. YV:llä tavoittaa.

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin lämpö
« Vastaus #13 : 04.02.2016, 06:05:13 »
Eihän obd mittausta käytetä noin vanhoissa autoissa ja auton oma mittari nyt voi näyttää mitä näyttää...
Toisin sanoen ei vikaa missään.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2016, 06:07:17 kirjoittanut pepper2 »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo