Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Moottorin vikavalo ja vika koodi P0098

  • 3 Vastauksia
  • 3513 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hjpl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Moottorin vikavalo ja vika koodi P0098
« : 20.01.2016, 20:39:08 »
Hei,

Nyt taas pakkasella lämpötilan pudotessa alle -20 syttyi moottorin vikavalo. Tuo taas sammunee aikanaan kun auto on riittävän pitkään lämpöisessä tms.
Teki sen saman edellisillä pakkasilla. Nuyt on vain katsatus perjantaina, joten ilmat tuskin lämpenevät ennen katsastusta..
No vikakoodi on siis P0098 IAT Sensor 2 Circuit High. Sain sen nollattua mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen vikavalo syttyi taas. Sama koodi palasi eli pelkällä nollauksella tuo ei poistu. Onko tähän ideoita vai pitääkö siirtää katsastusta lämpöisille keleille?

auto on vm-08 V70 2.0D

Poissa time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 223
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vikavalo ja vika koodi P0098
« Vastaus #1 : 20.01.2016, 21:10:01 »
Netistä löyty vikakoodilistaa ja siinä on: anturi 2 imuilman lämpötila korkea, eli voisi olla mm. säätöläppä ei toimi, anturi viallinen, kosketusvikaa tjms..VD40 auttaa moneen paikkaan ensihätään.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: Moottorin vikavalo ja vika koodi P0098
« Vastaus #2 : 20.01.2016, 21:19:28 »
Hei,

Nyt taas pakkasella lämpötilan pudotessa alle -20 syttyi moottorin vikavalo. Tuo taas sammunee aikanaan kun auto on riittävän pitkään lämpöisessä tms.
Teki sen saman edellisillä pakkasilla. Nuyt on vain katsatus perjantaina, joten ilmat tuskin lämpenevät ennen katsastusta..
No vikakoodi on siis P0098 IAT Sensor 2 Circuit High. Sain sen nollattua mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen vikavalo syttyi taas. Sama koodi palasi eli pelkällä nollauksella tuo ei poistu. Onko tähän ideoita vai pitääkö siirtää katsastusta lämpöisille keleille?

auto on vm-08 V70 2.0D

Ahtoilman lämpötilaa herjaa eli joko anturi rikki tai liittimessä kosketushäikkää. Jos valo palaa niin katsastukseen ei kannata mennä, hylky tulee. Mutta koska testeri ei ole ollut Vida tai muu luotettava niin toinen ilman lämpötila-anturi on maf:ssa, joten putsaile sekin liitin varmuudeksi.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa hjpl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vikavalo ja vika koodi P0098
« Vastaus #3 : 20.01.2016, 22:58:21 »
Tuota siis missä tuo/nuo anturit ovat ?
MAF in anturi litin lienee se joka tulee jostain alhaalta ja johto kääntyy jyrkästi ja liittyy MAFiin suoraan ylhäältä.
Eli irti ja WD40 tai vastaavaa mutta missä tuo toinen mainittu anturi on?

Vika tulee siis päälle kun lämpötila on -20 tai alle ja katoaa kun on ollut pidempään lämmintä tai auto seissut koko päivän lämpimässä

 

Samppasport  Futurez