Justiinsa oli Kia testissäkin TM:ssä eikä ihan pärjännyt laatuvaikutelman osalta, mm. meluisuusesta moitittiin.
Kia-kuski lienee vähään tyytyväinen.
Oikeasti mua itse tuon tuloksen lisäksi huvittaa hieman tämän tuloksen kommentointi. Muistan vaan aikoja, kun samaisen J.D.Powerin tekemän tutkimuksen voitti joku premiummerkki(muistaakseni kaikkea BMW-Porsche-Saab(!) linjalta on ollut), niin möreällä äänenpainolla todettiin aina, että "tässä laadukas todellisiin asiakaskokemuksiin perustuva tutkimus, jonka mukaan..." Hieman on nyt toinen ääni kellossa, kun voittaja onkin Kia

Takit kääntyy kuin premiumpuolue kokoomuksessa.
No pienen kuittailun jälkeen pakko todeta, kun nyt varmaan "väärän tuloksen" jälkeen on sallittua, että ei se totuus tuollaisista mikälie-tutkimuksista löydy. Tai ainakaan mistään yksittäisestä tutkimuksesta. Kokonaisuus mielessäkin ihmiset painottaa eri asioita oman elämäntilanteensa ja iän mukaan, niin on aika naurettavaa miettiä, mikä auto on paras. Kun voi yrittää vaan löytää sen itselle sopivimman...
Kyllä itsekin vähän naureskelin tuon tutkimuksen tulosta. Kun ei noista Kia/Huihai konsernin kulkineista ihan niin ruusuista kuvaa ole tullut. Vaikka pitää verrokkina ihan ei-premium tusina riisikuppeja, laatuvaikutelma ainakin käyttöominaisuuksien kannalta on ala-arvoinen. Ulkonäöllisesti pärjää kyllä pokemoneille, kun seisoo tallissa. Luotettavuus tuntuu vähän ailahtelevan, eikä siitä ota selvää, kun moni omistaja kyllä kehuu(mikä ei kerro mitään), mutta harvassa autossa uutena murheita onkaan. Tosin ko. konsernin tuotteista en nyt tiedä... Onneksi ehdin lukea TM:n käyttötestin, kun aikanaan olin ostamassa Avensista tai i40 Hyundaita(=Kia). En edes muista, milloin viimeksi sen säälittävän 2 vuoden ja 60tkm:n testin aikana autossa olisi ollut niin paljon pientä ja isompaakin vikaa kuin ko. Huihaissa.
Eli en itsekään ihan keksi, millä lihaksilla Kia puolueettoman vertailun voittaisi, mutta ehkä tuosta voi päätellä, että Kia-kuskit on keskimäärin puukäsiä, kun eivät eroja huomaa. Ihan linjassa sen havainnon kanssa, että ainakin liikennekäytöksen perusteella puupäitä löytyy poikkeuksellisen paljon. Ehkä ongelma onkin siinä