Väitän parhaaksi kokoluokassaan. Toinen nyky-V40 alla. Kiva kompaktius, eli ketterät ulkomitat, riittävät sisätilat kahden aikuisen talouteen lomamatkoillekin, ja ison auton vakaus ja mukavuus maantiellä. Minkäänlainen ajomatka ei rasita, ja mitä kammottavampi keli sen enemmän tätä osaa arvostaa. Ajan kelissä kuin kelissä ja Contin cvc6-kitkoilla talvella, aivan loistava ajettava (looginen rauhallinen ajokäytös, ohjaus antaa tiestä tuntumaa ja siis koko käytös ennustettavissa, kovakaan sivutuuli ei nyi autoa). Terävissä poikkisaumoissa tärskäyttää 17-koon vantein mutta sen antaa anteeksi. Tässä uudemmassa D4:ssa polttoainelämmitin ei lämmitä konetta aivan yhtä nopeasti kuin entisessä 2012 viisimukisessa D4:ssa jostain syystä eikä sisältäkään lämpene yhtä nopsaan, mutta palella ei tarvitse. Kone on 8-lovisella tomaatilla ja Polestarin vitamiinipiristeellä woimakas paketti, jolla kaikenlaisista liikennetilanteista selviää helposti ja alkaa naurattamaan. Ohituskiihtyvyys naurettavan kepeää ja pedaalin pienikin painallus saa aikaan liikettä eikä pelkkää aikomusta. Kulutus talvella kylmästartattuna nyt reilut 6 litraa seka-ajossa, paljon liikennevaloja ja kehätietä. Kun ulkonäkö mielyyttää silmää ja värikin erottuu Lidlin parkkipaikalla (rebel blue) niin kivaa on ollut. Toki tuo polttoainelämmittimen kanssa pelailu välillä ärsyttää mutta kohta sitä ei enää tarvitse (siis koetan olla käyttämättä sitä tosi lyhyissä pätkäajoissa joten valikkorumppaamista riittää). Ei kuulu kolinaa tai natinaa eikä ovikahvojen kanssa ole tarvinnut temppuilla pakkasilla autonpesun jälkeenkään. Edit: ai niin toki se iänikuinen pikkunappulaviidakko keskikonsolissa plus eri namiskoiden kautta valikoihin meno on edelleen ärsyttävää mutta sen kanssa voi elää.