Lopultakin sain asennettua Large-kiinacoolerin 940 Turboon. Asennus sinänsä oli kohtalaisen helppo, tein ahtoputket Motonet- pakoputkikäyristä kaasulla hitsaten, saumat tasalle hioen, ja maalasin ne satiinin mustalla kilikali maalilla. Tänään pääsin koeajolle, ja olin kyllä aika pettynyt

. Volvo oli muuttunut kuminauhamaiseksi, paineet nousivat selvästi hitaammin kuin orkkiscoolerilla

Vanhalla coolerilla seisova lähtö oli jotenkin ripeämpi, kiinarilla jotenkin laiskanoloinen

Paineet kyllä nousivat korkeammalle, noin 1,3 bar :n , ja meno oli railakasta, mutta se alakierrosten vääntö oli kadonnut tyystin

Moottorina toimii 230 ET, LH2.4 ohjauksella. Kansi (531 ) on portattu kevyesti lähinnä pakopuolelta, ja venttiiliseetit on 3-kulmaiset. Kone on n 280 tkm ajettu, rengastin ja laakeroin sen viime talvena. Nokkana toimii VX-3 ja Paineista vastaa Mitsun 15 G . Paineensäätö tapahtuu rajapaineventtiilin + Turbosmart bleederin avulla. Paineet on nyt selvästi liian suuret, pitänee laskea hiukka. Voimansiirrosta huolehtii AW-71
Millaisia kokemuksia muilla on näistä kiinacoolereista ? Lähinnä siis käytöksestä arkiliikenteessä, jossa tarvitaan alavääntöä.