Ajelin tuossa äsken kylillä ja alkoi haista nenään palaneen käryä..tuhkiksen takaa puski usvaa.Äkkiä sivuun ja tuhkis pohjineen irti.Sulakepaikka 25 ihan venyvää kuumaa mustunutta muovia.Tietenkään edes mitään pihtejä mukana että saisi nypättyä sulakkeen jämät pois.Sulake oli kyllä muuten ehjä ja oikealla ampeerimäärällä.Kaavion mukaan sillä paikalla on ne pakkoajovalot,käänsin katkaisijan parkeille ja savutus loppui.Muistui siinä sitten samalla mieleen viime kesä,jolloin puuhailin jotain keskikonsolin parissa ja oli sulakkeet näkyvillä.Ihmettelin silloin samaa sulakepohjaa,joka oli muuttanut oudosti muotoaan.Vaihdoin varmuudeksi uuden sulakkeen,se vanha piti tosin kiskoa pihdeillä hampaat irvessä ennen kuin irtosi.
Miksi sulakkeen pohja kuumenee noin rajusti ja miksi ilmiö ei polta sulaketta? Viallinen ajovalorele? Relehän naksahtaa kun kääntää ajovalot katkaisijasta sinne oikealle mutta entä se vasen asento,meneekö virta silloin vain katkaisijan kautta?Onneksi vika ei estä ajamista eikä niitä pakkovaloja edes tarvi.Vanhaa sulaketta ei saa enää edes irti,on niin tehokkaasti sulanut muovi ympärille,katkaisin vain sulakkeen langan ja katsoin etteivät alapuoliset liittimet ole oikosulussa.