Carcom Oy  Elekma

B19A toimiva resepti? Mielipiteitä (tai faktoja) kaivataan..

  • 16 Vastauksia
  • 7241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa northwolf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Tuli sörkittyä oma b19a koneella oleva 244 '83 leimaan ja heräsi vahva ajatus siitä, että strömbergistä on päästävä. Samalla tiedossa on jakopään remontti keväämmällä, kun edellisestä vaihdosta ei ole edes perimätietoa.

Varastosta löytyy jo valmiina 530 kansi ja VX3 nokka.

Olisiko yhdistelmä B19A alakerta + portattu ja 1,25mm laskettu 530 kansi + VX3 nokka + Solexin imusarja + Weberin DGV (tai joku muu 2-kurkkuinen pystykaasari) = Toimiva ja vähän pirteämpi käyttöauto? Tehoja 115-120?

Jotain selkeää heikkoutta tai helppoa tehonlisää mikä on jäänyt huomaamatta?
« Viimeksi muokattu: 20.02.2016, 23:29:51 kirjoittanut northwolf »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
B23 alakerta

Poissa northwolf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Ei millään jaksaisi vaihtaa tuota juuri ja juuri 200k ajettua alakertaa...

Onko tuo tehokuvitelma täysin päin honkia ja minkälainen luonne tuollaisella Koneella voisi olla?

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Ei millään jaksaisi vaihtaa tuota juuri ja juuri 200k ajettua alakertaa...

Onko tuo tehokuvitelma täysin päin honkia ja minkälainen luonne tuollaisella Koneella voisi olla?

Mä muistasin että b200e koneessa olis ~115hv ja kokoopano liki sama kun sulla. Eiköhän tuosta sen nyt ainakin saa
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa BrickRacing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Nokaksi voisi kokeilla myös V, H tai K nokkia, jos haluaa vielä muutaman hp lisää. Haittapuolena näillä voi havaita jo tehoalueen nousevan selvästi ylemmäksi ja alaväännön kärsivän.
240 V8 (B36)

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Nokaksi voisi kokeilla myös V, H tai K nokkia, jos haluaa vielä muutaman hp lisää. Haittapuolena näillä voi havaita jo tehoalueen nousevan selvästi ylemmäksi ja alaväännön kärsivän.

V-sarjan nokissa ei hirveesti alavääntö kärsi, sanoisin tasainen ja suht laaja. Toisin on A, D, K tai H näistä taas löytyy jerkkua ylhäältä
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
B200E 530 kannella, A-nokalla ja polttoaineen monipistesuihkutuskella ( :2funny:) varustettuna tuottaa 116hp, V-nokalla 121hp. Pikkuporttaus, rutut sinne 10 ja joku V/VX(3) tahi muu niin kyllä se ihan kivasti vetää, viikon tai ainaki 3-4 päivää. Kyllähän kuupik intsit ois poikaa, mutta kansi on kyl helpompi vaihtaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Paikalla Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 475
LH-jetti ja turbo kylkeen, ~130-180hv.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa northwolf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Jos turbo tulee, niin sitten tehdään kunnon kone. Mutta nyt olisi tarkoitus fiilistellä kaasarivaparilla.

Tuossa b19a:ssahan on kai a nokka jo valmiina?

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Jos turbo tulee, niin sitten tehdään kunnon kone. Mutta nyt olisi tarkoitus fiilistellä kaasarivaparilla.

Tuossa b19a:ssahan on kai a nokka jo valmiina?
Jos on alkuperäinen niin A-nokka siinä on.
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Kyllä noissa vapareissa oma viehätyksensä on...
Tuo 530 portattuna ja kunnon seeteillä, lisänä tuo solexin imusarja ja dgv tuottaa melko hyvän tehon lisäyksen. Mulla oli b200k:ssa tuollainen setti+H-nokka ja keskialueella oli joku ihme "notkahdus..muuten vetoja oli ihan hyvin.

Nykyään on joku ihme buumi turbottaa aina kaikki. Mun mielestä on hienoa että joku muukin kun minä tekee jotain massatuotteista poikkeavaa.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Nykyään on joku ihme buumi turbottaa aina kaikki.

Menee vähän OT...
1. Mulle-kaikki-heti-asenne. Ahdin kupeeseen ja lastut purkkiin jopa tuli helpolla tehoa. Ei tarvitse osata saati ajatella paljoakaan
2. Taantuma. Halavalla pitäis saada voimaa. Pakokaasuahdin on melko kustannustehokasta moottorin tekohengitystä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 226
Muakin on vetäny vaparit aina puoleensa. Joo rahaa menee ja ei yhtä suuria tehoja saa, kun turbolla. Ollut noin neljä vuotta vaparivirikone ajossa käyttiksissä, muutaman kerran sama motti vaihtanut koppaakin ja ei siihen kyllä vielläkään ole kyllästynyt. Voisin sanoa että erittäin ripeä vakio B230 äffään verrarttuna.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Asia tekstiä. Kyllä tuo vapari virittäminen vaatii enemmän moottoritekniikkaan tutustumista ja vaparissa on niin paljon asioita mitkä luo toimivan kokonaisuuden että se kiehtoo kyllä. Tuohon kun sotketaan vielä vaakaimukaasarit ni äänet on kyllä korvia hivelevät ja sitä voimaakin on noilla setupeilla saatu.

Jos haluaa tuollaista pikkukonetta kutitella niin mulla olis pari soivaa kantta noihin
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Jäi hämään ku alussa oli puhe b19a koneesta ja sit b200k koneesta?

Ihan turhaan sen vakio 530 kannen sinne laitat kun on ihan sama kun 160 mikä on todennäkösesti b19a koneessa.

Nokan vaihdolla pääsee alkuun. K tai H vakio nokista on varmaan passeli. Koneen luonne muuttuu ja muutama heppa tulee lisää.

Putkistoon on turha satsata. Ennemmin vaparissa kanteen ja koneen läpivirtaukseen, tarkoittaan imu ja pakosarjan kohdistamista kanteen kunnolla. Turhat purseet ja muut veke.

Vaparia kun virittelee niin voi varautua tekeen ympäripyöreetä päivää että rahat riittää.

Jostain rallimieheltä kuulin et jos vaparina saa 100hv per litratilavuus niin se on saavutus jo sinällään. Jos vaparina vinokoneesta otetaan opeskelijabudjetilla yli ohjekirjan tehot niin viritys on onnistunu.
V70 TDI

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron