Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D24T käynnistys ongelma

  • 23 Vastauksia
  • 7723 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nestori1978

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
D24T käynnistys ongelma
« : 18.07.2011, 22:23:42 »
Kyseessä remontoitu kone (uudet renkaat, laakerit, ym), kone siis ollut aivan osina. Suuttimin ei ole koskettu eikä myöskään syöttöpumppuun. Moottori pukissa peräkärryssä.

Vika seuraavanlainen todella pitkällä startilla alkaa lupaamaan(kokoajan savua putkesta) ja jossain vaiheessa ryntää muutaman sekunnin ajan hirveän mustan savun saattelemana, tekee tämän joka kerta, mutta ei jää käymään millään tavalla. Ilman hehkutusta ei lupaakaan. Ajoitus katsottu useaan kertaan digitönärillä.

Alkuun ei käynnistynyt mitenkään, kunnes antoi pienen suhauksen pilottia, nyt käynnistyy sen verran kuin käynnistyy ilman.

« Viimeksi muokattu: 18.07.2011, 22:33:19 kirjoittanut nestori1978 »

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #1 : 18.07.2011, 23:05:26 »
nopeesti kyllä vaikuttas ettei ajotukset ole kohillaan.
savu viittais että ainetta se sais...
oletko varma että nokkakin on ajotettu oikein kun siinä ei ole kiilaa hihnapyörässä?
toinen että toimiihan pumpussa sammutin solenoidi oikein?
volvo 240 tdi :)

Poissa nestori1978

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #2 : 18.07.2011, 23:19:46 »
Korjaamo ja yleistekniikka puolelle kirjoitin saman ja sieltä sain vastaukseksi 180 ast. pielessä. nokka ajoitettu niin että kone oli YKK:ssa ja nokka-akselin ura oli kansitason suuntainen, pumppu taasen niin että kone YKK:ssa, hihnapyörä auki nokka-akselin takapäästä pumppua väärän suuntaan kunnes lukema ei muutu, tönärin nollaus ja pyöritys oikeaan suuntaan kunnes lukema ~0.9

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #3 : 18.07.2011, 23:22:08 »
Korjaamo ja yleistekniikka puolelle kirjoitin saman ja sieltä sain vastaukseksi 180 ast. pielessä. nokka ajoitettu niin että kone oli YKK:ssa ja nokka-akselin ura oli kansitason suuntainen, pumppu taasen niin että kone YKK:ssa, hihnapyörä auki nokka-akselin takapäästä pumppua väärän suuntaan kunnes lukema ei muutu, tönärin nollaus ja pyöritys oikeaan suuntaan kunnes lukema ~0.9
Täytyneekin lisätä tähän tarinaan, että ykkösen nokat kuuluis olla ylöspäin tuossa vaiheessa, muutenhan se nokan lovi kansitason suuntaan niin nokkahan voi olla kahdessa asennossa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa nestori1978

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #4 : 18.07.2011, 23:36:31 »
nokat oli ylöspäin, tämä tarkastettu jo ennenkuin edes laskin kantta paikoilleen

Poissa nestori1978

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #5 : 18.07.2011, 23:58:47 »
Tarkemmin ajatellen eihän venttiilit olisi ottaneet tietystikään mäntiin kiinni vaikka nokat olisi olleet alaspäin... Pumpussa oleva kolo ei taida olla edes suuntaa antava koska sitä ynnäsin jalan viivoihin kun nokat olivat ylöspäin ja kone YKK:ssa?? Otan siis hihnapyörän auki nokka-akselin takapäästä ja pyöräytän konetta yhden kierroksen ja sen jälkeen ajoitus.



Lisäkysymys vielä mikä mahtaa olla pumpun alaosassa oleva sammutinsolenoidin kaltainen magneettiventtiili(polttoaineputken takana, sininen abiko), napsuu kun antaa sähköä. Kone on siis vm90 940 egr:llä ?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 15073
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #6 : 19.07.2011, 08:21:03 »
sen tiiän että deekussa on se sähkönen polttoaineen katkasu että ilman virtaa ei löpö virtaa oliskohan tuo se polttoaineen katkaisu venttiilli, ilman virtaa se on kiinni ja aukee kun saa jänöä...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #7 : 19.07.2011, 09:04:14 »
Deekun pumpussa sammutin on reilusti ylempänä, tuo on joku mystinen himmeli kyllä...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa nestori1978

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #8 : 19.07.2011, 23:56:24 »
Löysin selityksen solenoidille, se vaikuttaa kylmänä savutukseen http://i159.photobucket.com/albums/t130/Begle1/Rotary%20IP%20Familiarization/CCF06182009_00027.jpg

Käänsin pumppua 180 ast. (merkit kohilleen, hihnapyörä auki ja ja konetta kierros ympäri)  ei minkäänlaista vaikutusta..
Koitettiin toista syöttöpumppua, ei minkäänlaista vaikutusta..
Seuraavaksi tarvii koittaa vaihtaa toiset suuttimet, tarvii vaan tarkastaa niiden avautumispaineet ensin. Jos nykyisiin suuttimiin olisi jollain ihmeellä mennyt jotain ylimääräistä, olleet kyllä teipattuna kun kansi  oli irti.

Alkaa olemaan keinot vähissä..

Tänään otti jo kaksi kertaa kierroksia ennen kuin sammui.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #9 : 20.07.2011, 00:10:31 »
Tuo kone käy (jos sitä käymiseksi voi sanoa) kaasulla avittaen vaikka soppa menee väärään pyttyyn, pitää vaan aivan uskomattoman pahaa ääntä. Kyllä sun edelleen tarttee ettiä pumpun asento kohdilleen. Minkä merkin mukaan olet kohdistanut pumpun, siinä jalassahan on pieni jälki, ja hihnapyörän kupeessa samaten?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa nestori1978

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #10 : 20.07.2011, 00:23:24 »
vauhtipyörän merkki kohilleen (0 ei X) 1 nokat ylhäällä, hihnapyörä auki nokka-akselin takapäästä sitten pyörittänyt takaapäin katsottuna pumppua myötäpäivään kunnes lovi pyörässä on jalassa ja pumpussa olevan viivan kohdalla, sitten hitaasti pumppua vastapäivään kunnes lukema ei muutu, tönärin nollaus, ja taas myötä päivään kunnes lukema n. 0.9. lovi on silloin jonkun verran oikealla viivoista. 

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #11 : 20.07.2011, 00:27:26 »
Hmm, jotenkin tuo nyt vaan silti menee vika pyttyyn... Menetelmä on äkkiseltään oikean kuulonen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa nestori1978

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #12 : 20.07.2011, 00:33:32 »
Suutinputketkin olleet kiinni kokoajan pumpussa joten nekin oltava oikeassa järjestyksessä. Vähäinen käynti kuulosti kyllä ehkä ihan normaalilta oli pumppu millä kierroksella tahansa. Musta savu oli hirveä kun hörähti.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #13 : 20.07.2011, 08:23:32 »
Etenkin jos käynti kuulosti samalta molemmilla pumpun asennoilla, menee varmasti tavara vika pyttyyn.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #14 : 20.07.2011, 11:40:40 »
ota joku suihku kannesta irti ja kato tartilla minkälaista sumua tulee jos epäilet niiden kuntoa.
tosin luulis sieltä tulevan jos se pitää välillä pahaaki ääntä :)
volvo 240 tdi :)

 

KL-varaosat  Race.fi