Carcom Oy  Elekma

D24T käynnistys ongelma

  • 23 Vastauksia
  • 7721 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nestori1978

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #15 : 20.07.2011, 12:52:50 »
Ajattelin lähinnä että jos suuttimet vuotaa solkenaan läpi. Moottori on purkamosta ja piti käynnistyneen en irroitusta. 

Poissa nestori1978

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #16 : 20.07.2011, 23:15:45 »
Suuttimet tarkastettu, yksi jäi auettuaan vuotamaan, aukesi reippaassa 100:ssa ja ruikki niin kauan kunnes paine putosi nolliin.

Poissa nestori1978

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #17 : 27.07.2011, 23:26:14 »
Nyt on taas yritetty käyntiin, nyt käynnistyy jo ja käy raskaasti tyhjäkäyntiä kun hetken pitänyt isompia kierroksia. Savuttaa vieläkin reilusti (vaaleaa) ja jos höllää nopeasti kaasusta niin sammuu.. Onkohan ajoitus vieläkin väärin vai mikä voi olla? Vaatii vieläkin pitkän starttauksen ja "lupaamalla" käynnistyy.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #18 : 28.07.2011, 14:49:36 »
Ajoitusongelma tuo yhä on. Pumppua voi kääntää kahdella 19mm(?) avaimella ihan summassa aavistuksen aikaisemmalle ja kokeilla mitä vaikuttaa, eli toisella pitää pumppua paikallaan kun toisella avaan nokan päästä pultin, kääntää hitusen ja taas itää pumppua paikallaan ja pultti kiinni. Sit jos kuulostaa aivan karmeelta, vähän takasin, ja sitten kun kuulostaa aika ilkeeltä ni on hyvä.  ;)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #19 : 28.07.2011, 21:16:32 »
valkonen on palamatonta.
elikkä sulla on myöhäsellä pumppu.  :-\
volvo 240 tdi :)

Poissa nestori1978

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #20 : 28.07.2011, 22:42:40 »
Nyt käy tyhjäkäyntiä! Ajoitettiin väärin?? Tönärin nollauksen jälkeen kierrettiin pumppua nollauskohdasta kunnes oli  0.9 lukema kun olisi pitänyt kiertää pumppu jalan merkkeihin ja siitä oikeaan suuntaan kunnes 0.9, näinkö? nyt ainakin käynnistyy lämpimänä ilman kaasua. Tyhjäkäynnillä tulee savua, haju hieman kitkerä, ajoitus ~0.95, kun ilman mittausta koitin kääntää vähän niin savutus oli pienempi ja ajoituksen kun tarkasti niin oli 0.77. Kitkerän pakokaasun kun saisi vielä pois niin olisi aika priima.

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #21 : 28.07.2011, 23:00:28 »
vauhtipyörän merkki kohilleen (0 ei X) 1 nokat ylhäällä, hihnapyörä auki nokka-akselin takapäästä sitten pyörittänyt takaapäin katsottuna pumppua myötäpäivään kunnes lovi pyörässä on jalassa ja pumpussa olevan viivan kohdalla, sitten hitaasti pumppua vastapäivään kunnes lukema ei muutu, tönärin nollaus, ja taas myötä päivään kunnes lukema n. 0.9. lovi on silloin jonkun verran oikealla viivoista.
Tuo "takaapäin" voi sekottaa mut mutta minusta vaikuttaa et sulla on oikeat ohjeet mutta toteutus huono.

Muutama pikku juttu jotka voi olla ilmeisiä mutta ne auttaa että kaikki on samalla "aaltopituudella"
-motoria katsotaan jakopäästä vauhtipyörään päin, eli normi moottorin pyörimissuunta on myötäpäivään JA ruiskutuspumppu(kin) pyörii myötäpäivään vaikka hihnaveto tuleekin sen takapäähän...
-pyöritä konetta AINA kampiakselista, silloin hihnojen välykset ei muuta mittauksia

OK, sit lähdetään:
-pyöritä kone 1:sen YKK:hon (0-merkki kohdalleen ja nokat ylös niinkus tiiet)
-mittaa s-pumpun männän asento, sit alat pyörittämään konetta vastapäivään(pumpun männän asennon mitan tulee suurentua, muuten olet väärällä rampilla)
-jatka kunnes pumpun männän liike loppuu( olet ns. perusympyrällä)eli mitta-arvo  on suurimmillaan
-nollaa tönäri tai heittokello
-pyöritä konetta normi pyörimissuuntaan kunnes merkit täsmää ( k-akselin 0-kohta) ja lue ennakko
-jos ennakkoa on liikaa tai liian vähän=> MIETI kumpaan suuntaan pumppua käännät( eli jos ennakkoa on liikaa => käännä pumppua myöhäselle eli jakopäästä katsottuna vastapäivään(vasten normi pyörimissuuntaa), liian pienellä  ennakolla päinvastoin

Nää ohjeet on likinnä toistoa mutta aika moni on menny sekaisin  irtokonetta ajoittaessaan +kannattaa muistaa se kultainen sääntö että AINA dieseliä ajoittaessa pyöritä konetta kampiakselilta!!! muuten hihna/ketjuvälykset voi aiheuttaa heittoa mittaukseen

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #22 : 29.07.2011, 14:26:06 »
Korjaamon FAQ-osiossa on myös mittausohje, jossa lisäksi eriteltynä se kylmäpatruunan käytöstäpoisto mittauksen ajaksi, se sotkee pahasti arvot jos se on mukana, omasta mittasin jotakin 1.3mm luokkaa olevaa ennakkoa kylmänä kun perusennakko 0.95mm.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa nestori1978

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T käynnistys ongelma
« Vastaus #23 : 29.07.2011, 18:33:41 »
juu on ollu patruuna pois pelistä mittausten aikana. Laitan ennakon siihen 0.9-0.95 kohdalle. Ihmeesti vaan kärytti..

 

Elekma  Autoracing