Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Motonetin "Walbro"-polttoainepumppu ja pa-pumpun rele askarruttaa / 850 10v/-96

  • 7 Vastauksia
  • 10226 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Ostin eilen M-netistä kyseisen pumpun, tarkoitus asentaa se Boschilaisen tilalle tutun autoon joskus lähitulevaisuudessa.

Kyseessä lienee ns. korvaava tuote. Muuten hyvin, mutta asennusohje puuttui, eikä sitä ko. motonetin väki löytänyt. Avattu paketti kyseessä. Osat pystyimme jäljittämään netin kautta, jotta niitä ei puuttunut. Monenlaista letkun kiekuraa mukana. Kenellä olisi ko. ohje laittaa näkyville tänne?

Ostin myös pa-pumpun releen. Sen oranssin tilalle sinne sulakerasian tienoille. M-netisssä myytävä on vihreä väriltään. Ajattelin vaihtaa ajoissa :).
Kokeiltiin asiaa.
Rele sopii paikalleen hyvin, mutta toimii huonommin kuin alkuperäinen. Ei pysy Volle käynnissä. Hetken pysyy, mutta sitten tulee pula polttoaineesta ja -paineesta...

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ko. releestä. M-net myy vain yhtä relettä ko. paikkaan ja vuosimallista riippumatta.
Tai liekö tuo rikki-mallia.

-sfr-

Poissa XC60 D3 AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Moro,

Kyseinen pumppu ei sovi Boschin tilalle, kts. http://www.motonet.fi/motonet/varaosat/VOLVO_850/S70/V70_-%3E01
Ota yhteyttä ostopaikkaan...

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
 :)
Ja kun luulin, jotta käy se.
Vaihtoehtona.
Sellaisen käsityksen sain tästä: "850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: V70 Nykii kylmänä"
Vaan niinhän se on, että koskaan ei tiedä. Ei siis ollut ihme, että oli joltain palautunut m-nettiin avattuna ja ilman ohjetta.
Tosin en tiedä sitäkään, vaikka siellä olisi tuo Walbro paikallaan. Ei ole koskaan tullut kurkattua sinne.
Eli senkin näkee vasta kun avaa...  Niinkuin Volvoissa monasti on...
Soviteosia tuossa Walbrossa on mukana niin paljon, että luulisi sen niiden puolesta sinne menevän... :)
Vaan nyt tuo eilinen ongelmalapsi taas käy ja kukkuu. Ostin vähä niinkuin varalle, kun se oli jäänyt käynistymäti pihalle 250 tkm ajettu yksilö.
Bensa ei haissut, joten epäilys bensansaannista oli mielessä. Vaan niin se hyrksähti käyntiin, kun lähestyin sitä Walbro kainalossa...

-sfr-




Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Volvo  850  2,0-2,5i, Turbo, T5, R  2,0-2,5  09.91-08.97  8300-0908 Bosch  4 bar  0580453037  tankin sisään 
Volvo  850  2,0-2,5i, Turbo, T5, R  2,0-2,5  09.91-08.97  8352-0828 Walbro (sarja)  4 bar    tankin sisään 

:)
tämä yhdestä toisesta luettelosta.
vähän alan olla sitä mieltä, että tämä Walbro sinne kyllä taipuu...

:)

-sfr-

Poissa supa87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Kyllä mä ainaki jonku sellasen pistin. Siinä oli vaa niitä kumiosia mukana joilla piti sovitella sinne koteloon se

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Ja kun tarkemmin sitä sarjaa muistelen, siinä on mukana niiden kumiosien lisäksi myös kytkentäjohdon pätkä, jolla sen pumpun saa liitettyä vakioliittimeen. Lienee siis ihan oikea muutossarja. Letkujakin on vähintään kolme erilaista. Yksi sellainen, joka on kuin pystykorvan häntä, sellainen täyskippura...
Kun sais sen asennusohjeen joltain... olis kiva asiaan perehtyä...
-sfr-

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Mulla oli aikoinaan kasipuokissa nykimistä ja lämpösenä ei lähteny käyntiin loppuvaiheessa.
Vaidoin b-pumpun releen ja olin jo vaihtamassa itse pumppua kunnes onneksi ei lähtenyt käyntiin enää ollenkaan ja antoi vikakoodin. Syyllinen oli lopulta nokka-akselin asentotunnistin, syykin sen vikaantumiseen oli selvä kun otin vanhan anturan irti. Nokka-akselin stefasta oli hikoillut öljyä asento tunnistimen kuoppaan, ja se liuska mikä pyörii nokka-akselin kanssa oli öljykalvon peitossa. Pumppu lopetti toiminnan kokonaa mulla kun tuo asento antura teki kiusaa. Ja vikakoodin anto vasta kun oli täysin kuollu tuo antura.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Siinä motonetin releessä ei ole "älyä" kuten alkuperäisessä releessä joka säätelee pumpulle menevää jännitettä muistaakseni 10...13V välillä kuormituksen mukaan. Motonetin rele on tavallinen kytkevä rele eli sama jännite menee pumpulle (sama pumpun pyörintänopeus) kokoajan. Miksikö se sitten ei kaikissa autoissa pelaa, siihen en osaa vastata mutta osassa se kokemuksien mukaan aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Alkuperäinen rele maksaa reilun 20e, et ei ole ylivoimainen kustannus kerran 10v uusia.

 

Proturbo  Autodiagnoosi