Carcom Oy  Ateho

Volvo 184

  • 0 Vastauksia
  • 2557 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Volvo 184
« : 28.02.2016, 17:53:48 »
Jaaha, tää projekti näyttää ny siltä että voi jopa valmistuakin joskus, koska kaikki oleelliset osat joita ei enää uutena saa alkaa olemaan kasassa.

Eihän tää mikään uus juttu tällä foorumilla ole mutta jos tää ny jotakuta kiinnostas, ja mukava ite katella myöhemmin millä päivämäärällä on tehty mitäkin, ja ehkä kuviakin projektista tulee otettua enemmän kun kirjottelee tänne. Toisin kun saffron värisen 960 kanssa jota tein 3 ja puoli viikkoo ja taisi vajaa kymmenkunta kuvaa matkan varrella tullu otettua, vaikka tein melkeen uusiks kaiken muun ku korityöt. Mutta se siitä.

Tarina alkaa muutaman kymmenen kilometrin päässä myynnissä olevasta B36 moottorista jonka ilmotusta näyttelin isäukolle. Jouluaatto se oli ja muutaman virvokkeen jälkeen kateltiin ruottalaisten videoita youtubesta, kun ne niitä koneita käytteli, mutta silti ei isäntä liiemmin innostunut asiasta. Meni muutama viikko ja isä soitti että oli voittanu 5500 euroa lotosta. Ja seuraavan kerran kun nähtiin oli kysymys että "vieläkö se V8 on myynnissä?" Luuri kouraan ja sovittiin päivä koska tullaan katsomaan. Sitten alkoi hirveä metsästys että mistä löytyisi 164? Viikko siinä meni ja sekin löytyi hyvin kohtuullisen etäisyyden päästä. Tuona samana kylmänä lauantai päivänä käytiin katsomassa moottoria, ja tuota 164:sta ja kaupat sovittiin molemmista. Työnjako oli projektissa selvä, isä rahoitti lottorahoillaan auton ja moottorin, ja minä saisin laittaa auton valmiiksi. Ja ettei kenellekään nyt tule mieleen että isän rahoilla sitä tässä vaan harrastellaan, niin itse maksan kaiken muun mitä auto tarvitsee, ja sehän tarvitsee. Esim. maalarin hinta-arvio oli n.2000 euroa. Mutta ei siitäkään sen enempää.

Jotta ei käy lukeminen raskaaksi niin laitetaan vähän kuvia.

Onnelliset omistajat, kun saatiin kavereitten kanssa haettua koko komeus kotiin



Huonosti tuli otettua kuvia ennen ku auto purettiin, mutta tässä olisi vielä toinen vähän heikompi



Sitte löyty ruostetta



Sitte löyty lisää ruostetta



Sitte mä hitsasin









Ja taas mä vaa hitsasin



Tein tunkinkorvan



Ja pukitki tempasin



Tänään jäätiin tähän malliin, kun ei ollu ainetta tehdä taka-akselin alatukivarren korvaa, että ois saanu hitsata lattiaa, ja että ois saanu tehtyä tunkinkorvan ja laittaa sen paikalleen. Rupes niin keljuttaan että lähin kotio.



Moottorista ei ole vielä kuvia kun se ei oo mulla viä kotona. Myös varaosa 164:sta sovin tänään kaupat. Siitä kyllä puuttuu moottori ja vaihdelaatikko, mutta esim. etuakseli on paljo parempi ku mulla. Väriksi tulee Shelby GT vihreä. Kuulemma samalla miehellä keltä ostin varaosa-auton, olis ruskea 164 nahkasisusta. Kauheesti paljon himottais se, koska sointuis tuon tummanvihreen värin kans aika mukavasti. Enste tarkotus oli päästä vappuna ajeleen, mutta taitaa haaveeks jäädä. Ei se välttämäti muuten jäis, mutta kun ei jaksa työmaata ottaa tosta autosta. Sen siitä helposti sais, mutta kun oon muutamaan kertaan niin tehny, ja kokemukseni on että ei se oo enää mukavaa harrastamista, vaan se on ilmasta työn tekoo, tai jotain sen suuntasta yhtä sairasta.

Päivitellään sitä mukaan kun jotain päivitettävää on, tuskin ketään kiinnostaa se kun mää hitsaan ja taas vaan hitsaan.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Ateho  Elekma