Elekma  Autoracing

V50 2.0D ja vikakoodi P2263

  • 11 Vastauksia
  • 7159 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarcc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
V50 2.0D ja vikakoodi P2263
« : 17.03.2016, 13:29:40 »
Aikasemmin tehny muutaman kerran, ku on startannu, että lähtee käyntiin vajaalla. Kun on sammuttanu ja käynnistäny uudestaan, ni on käyny normaalisti. Eilen kävi kuitenkin niin, ettei meinannu lähtee millään käymään kaikilla, vasta puolen tunnin odottelun jälkeen. Samalla myöskään kaasupolkimesta ei tapahtunu mitään ja kytkimen, ku nosti, oli meteli kovempi. Sain autocomin kiinni ja anto vikakoodin P2263, liittyen ahtopaineisiin. Mikähän mahtaa olla särki ja ennenkaikkee, onko kyseisessä mallissa muuttuvasiipistä turboo? Nimittäin turbo ei herää joka kerta mukaan. Eilen ja tänään toimi koodien nollauksen jälkeen kunnolla, nyt taaskaan ei herää

Poissa mir0k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • -
Vs: V50 2.0D ja vikakoodi P2263
« Vastaus #1 : 17.03.2016, 14:02:20 »
Pääsin vastaavasta viasta aiemmin vaihtamalla alipainepumpun.
Minulla oli turbon puutteen lisäksi myös jarrutehostin pois pelistä, kunnes starttaili auton uudestaan.

EDIT: Sitten ainakin on turboon liittyen myös paineenmuunnin, joka voi aiheuttaa turbolle ongelmia vioittuessaan.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2016, 14:07:35 kirjoittanut mir0k »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D ja vikakoodi P2263
« Vastaus #2 : 17.03.2016, 20:28:52 »
Tuossa mallissa on muuttuvasiipinen turbo, jota ohjataan TCV venttiilillä, jonka vaihtaisin aivan ekana. Aika tyypillinen vika tuon moottorin yhteydessä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jarcc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D ja vikakoodi P2263
« Vastaus #3 : 17.03.2016, 20:50:28 »
Tuossa mallissa on muuttuvasiipinen turbo, jota ohjataan TCV venttiilillä, jonka vaihtaisin aivan ekana. Aika tyypillinen vika tuon moottorin yhteydessä.
kiitoksia. Tätä hainkin, että onko muuttuva vai ei. Saa huomena kattoo huollos, ku meen vaihdekepin siirtovaijerien vaihtoon. Myyjäliikkeen piikkiinhän noi menee, auton ostin 16.2.2016

Poissa wildcard

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • Volvo oma mekaanikkosi!
Vs: V50 2.0D ja vikakoodi P2263
« Vastaus #4 : 22.03.2016, 11:25:57 »
kiitoksia. Tätä hainkin, että onko muuttuva vai ei. Saa huomena kattoo huollos, ku meen vaihdekepin siirtovaijerien vaihtoon. Myyjäliikkeen piikkiinhän noi menee, auton ostin 16.2.2016

Mikä on siirtovaijereissa vikana jos saan udella?  Itselläni on pientä ongelmaa laatikon kanssa, niin kiinnostaisi tietää onko muilla samoja ongelmia.
Volvo V50 2004 2.0D
Ex V40 01 1,9 TDI

Poissa jarcc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D ja vikakoodi P2263
« Vastaus #5 : 26.03.2016, 12:15:50 »
Mikä on siirtovaijereissa vikana jos saan udella?  Itselläni on pientä ongelmaa laatikon kanssa, niin kiinnostaisi tietää onko muilla samoja ongelmia.
en tiiä, onko venyny vai mikä, mutta kakkos vaihde ei menny päälle muuten, ku alta 15km/h nopeudessa, eli moottorijarru oli mahdotonta. Pää-asias teki tota kylmänä, mut aika-ajoin myös koko ajan. Ja ku koitit saaha pykälää päälle, huus sieltä sen sortin sorsalauma vastaan, että paree heittää suoraan ykköseltä kolmoselle. Viirumallin Fh volvoissa on kans vaihteensiirto vaijerin välityksellä ja niitä jos ei rsvaile sillon tällön, ni ne alkaa kans temppuilemaan

Poissa wildcard

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • Volvo oma mekaanikkosi!
Vs: V50 2.0D ja vikakoodi P2263
« Vastaus #6 : 27.03.2016, 10:13:32 »
en tiiä, onko venyny vai mikä, mutta kakkos vaihde ei menny päälle muuten, ku alta 15km/h nopeudessa, eli moottorijarru oli mahdotonta. Pää-asias teki tota kylmänä, mut aika-ajoin myös koko ajan. Ja ku koitit saaha pykälää päälle, huus sieltä sen sortin sorsalauma vastaan, että paree heittää suoraan ykköseltä kolmoselle. Viirumallin Fh volvoissa on kans vaihteensiirto vaijerin välityksellä ja niitä jos ei rsvaile sillon tällön, ni ne alkaa kans temppuilemaan

Kerro auttoiko sulla toi vaijereiden vaihto. Tiedäthän että niitä pystyy myös säätämään akkutelineen alta.

Mulla on siis muutama ongelma omassa kiulussa. Jossa siis 6 lovinen laatikko. Kylmänä minulla ei meinaa millään lähteä 1 ja 2 pykälät pois päältä. Mutta kun autolla on ajettu hieman niin toimii moitteetta. Veikkaan että tämä helpottuu kun vaihtaa vaihteisto öljyt. Edellisestä vaihdosta ei ole mitään tietoa.

Sitten toinen ongelma on että 5 vaihtaessa 4:lle niin vaihde heittää pois päältä. Eli joko vaihteistossa on vika että se antaa kytkeä liian aikaisin pykälän sisään. Tai sitten vikaa että vaihde ei lukitu paikalleen.

Sen olen huomannut että ainakin itsellä on 1 ja 2 vaihteet ovat aika tiheävälityksisiä.
Volvo V50 2004 2.0D
Ex V40 01 1,9 TDI

Poissa jarcc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D ja vikakoodi P2263
« Vastaus #7 : 01.04.2016, 22:40:30 »
Jeh. Olivatten nyt sitte huollossa päätyny kaasuläppä vammaan, ja kyl huomas heti, ku auton haki, et on ku ihan eri auto. Vaihdetuntumakin muuttu ihan täysin vaijerien vaihdolla

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D ja vikakoodi P2263
« Vastaus #8 : 01.04.2016, 23:39:55 »
Kerro auttoiko sulla toi vaijereiden vaihto. Tiedäthän että niitä pystyy myös säätämään akkutelineen alta.

Mulla on siis muutama ongelma omassa kiulussa. Jossa siis 6 lovinen laatikko. Kylmänä minulla ei meinaa millään lähteä 1 ja 2 pykälät pois päältä. Mutta kun autolla on ajettu hieman niin toimii moitteetta. Veikkaan että tämä helpottuu kun vaihtaa vaihteisto öljyt. Edellisestä vaihdosta ei ole mitään tietoa.

Sitten toinen ongelma on että 5 vaihtaessa 4:lle niin vaihde heittää pois päältä. Eli joko vaihteistossa on vika että se antaa kytkeä liian aikaisin pykälän sisään. Tai sitten vikaa että vaihde ei lukitu paikalleen.

Sen olen huomannut että ainakin itsellä on 1 ja 2 vaihteet ovat aika tiheävälityksisiä.

Itsellä on ongelmana että pakki ei meinaa mennä päälle kylmänä.
Kun käyttää jollain muulla vaihteella niin menee ok. Lämpöisenä toimii ok.
99% kylmälähdöistä on pakilla niin en nyt satavarma oo mutta taitaa se ykkönenkin takuta myös.
Kellään kokemusta auttaako se vaijerien säätö/vaihto? Öljyjä ei varmasti koskaan vaihdettu. 215tkm ajettu.
Vaihteet kyllä pysyy päällä.
V50 d5 -10

Poissa wildcard

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • Volvo oma mekaanikkosi!
Vs: V50 2.0D ja vikakoodi P2263
« Vastaus #9 : 04.04.2016, 21:57:22 »
Oliko vaijerit minkä hintaiset?

Marmorilla vai tarvikkeena?

Jos niillä kerta noin paljon helpottuu, niin taidan itsekin vaihtaa ne öljyn vaihdon yhteydessä.
Volvo V50 2004 2.0D
Ex V40 01 1,9 TDI

Poissa jarcc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D ja vikakoodi P2263
« Vastaus #10 : 09.04.2016, 17:37:39 »
Oliko vaijerit minkä hintaiset?

Marmorilla vai tarvikkeena?

Jos niillä kerta noin paljon helpottuu, niin taidan itsekin vaihtaa ne öljyn vaihdon yhteydessä.
en tiä yhtään, meni lasku suoraan myyjäliikkeeseen   V:>

Poissa K-Mikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: V50 2.0D ja vikakoodi P2263
« Vastaus #11 : 28.12.2018, 22:37:54 »
Aikasemmin tehny muutaman kerran, ku on startannu, että lähtee käyntiin vajaalla. Kun on sammuttanu ja käynnistäny uudestaan, ni on käyny normaalisti. Eilen kävi kuitenkin niin, ettei meinannu lähtee millään käymään kaikilla, vasta puolen tunnin odottelun jälkeen. Samalla myöskään kaasupolkimesta ei tapahtunu mitään ja kytkimen, ku nosti, oli meteli kovempi. Sain autocomin kiinni ja anto vikakoodin P2263, liittyen ahtopaineisiin. Mikähän mahtaa olla särki ja ennenkaikkee, onko kyseisessä mallissa muuttuvasiipistä turboo? Nimittäin turbo ei herää joka kerta mukaan. Eilen ja tänään toimi koodien nollauksen jälkeen kunnolla, nyt taaskaan ei herää

Meillä on 2004 Volvo S40 2.0 diesel koneella. Viat alkoi siten että startin jälkeen tehot oli hukassa, mutta sammutuksen ja uuden startin jälkeen auto veti taas normaalisti. Tilanne on nyt kuitenkin ollut pitkään se ettei voimaa ole ollenkaan. Luin vikakoodit Autocomilla ja sieltähän löytyi:

2263 Turbosäädin - katkonainen
1335 EGR järjestelmän säätö - katkonainen
0047 Turboahtimen säätöventtiili, liian pieni signaali - katkonainen
0406 EGR-venttiilin asentotunnistin - katkonainen

Olisko tämä kuitenkin johtosarjavikaa? Tulppasin EGR:n kokeilumielessä, mutta ei vaikuttanut mihinkään.
Volvo S80 D5, Opel Ascona C 2.0i, Alfa Romeo 159 2.4JTDm

 

KL-varaosat  Race.fi