Kulkukoira  Proturbo

B230F+T Savuttaa sinistä ja haisee pahalle.

  • 5 Vastauksia
  • 2176 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
B230F+T Savuttaa sinistä ja haisee pahalle.
« : 21.03.2016, 20:57:01 »
Elikkäs senjälkeen kun vaihdoin vakio putken kolmetuumaseen pelkällä peräpöntöllä niin rupes savuttaan sinistä ja kunnolla.

Kansirempan tein, KAIKKI tiivisteet uusittiin, ei mitään vaikutusta.

Turbon ahtoputken käytin irti ja kaasuttelin, ei mitään vaikutusta.

Jäljelle jää männänrenkaat. Tosin en kyllä usko että olisivat poikki kun ei moottorista kuulu yhtään mitään erikoista, vaan olisivatko jumissa?

Auto käy muuten aivan normaalisti ja tasasesti ja puristuksia tuntus startatessa olevan vähintäänkin riittävästi.

Kannattaisko kokeilla sitä öljyn sekaan tulevaa lisä-ainetta joka puhdistaa moottorin? Kuulemma vapauttaisi männänrenkaatkin jos jumissa on.

Mitään neuvvoja mitä kannattaisi tehdä? Kokemusta? Mielipiteitä? Apuja?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8038
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B230F+T Savuttaa sinistä ja haisee pahalle.
« Vastaus #1 : 21.03.2016, 23:46:05 »
Huohottaako selvästi? Jos ei, niin eiköhän sieltä ole turbon tiivisteet menneet ja/tai turbo väljä. Onko turbon öljynpaluu kunnossa?
« Viimeksi muokattu: 21.03.2016, 23:47:46 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F+T Savuttaa sinistä ja haisee pahalle.
« Vastaus #2 : 22.03.2016, 00:39:46 »
Huohottaako selvästi? Jos ei, niin eiköhän sieltä ole turbon tiivisteet menneet ja/tai turbo väljä. Onko turbon öljynpaluu kunnossa?

Turbo on kyllä sivuttain melkoisen väljähkö. Mutta ahtoputkissa ei juurikaan öljyä ole.

Ja testasin ilman toista ahtoputkea kaasutella hetken eikä mitään vaikutusta savutuksen suhteen.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F+T Savuttaa sinistä ja haisee pahalle.
« Vastaus #3 : 22.03.2016, 06:45:58 »
ahtoputket on yleensä aika puhtaat vaikka ahdin olisikin lopussa. ahtimen rakenne sellainen että öljy karkaa helpommin pakopuolelle, ja tähän riittää pelkkä huohotuksen tukkeisuus. jos puristukset tallessa ja tulpat suht öljyttömät, huohotus toimii niin ahdin valmis.

minulla maasturin B23 garretin t03 aivan lopussa, jos täräytän koneen tulille niin savua tulee aivan järjettömästi. ja ei pelkästään savua vaan öljypisaroita lentelee palamisjätösten mukana, tähän tosin vaikuttaa että pakoputki ei ole kuin n.600-700mm lyhyt.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: B230F+T Savuttaa sinistä ja haisee pahalle.
« Vastaus #4 : 22.03.2016, 08:41:55 »
Myös huonolla ahtimen öljynpaluulla saa ahtimen lykkäämään öljyä pakopuolelleen.

Mutta vahvasti itsekkin epäilisin ahdinta itsessään syypääksi.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F+T Savuttaa sinistä ja haisee pahalle.
« Vastaus #5 : 22.03.2016, 14:34:28 »
Jeps. Ostetaan siis uusi ahdin ja palataan astiaan jos ei kärryytys lopu.

 

Autoracing  KL-varaosat