Proturbo  Autodiagnoosi

S40 2.4i - Vikakoodi: ECM-950C

  • 3 Vastauksia
  • 2376 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
S40 2.4i - Vikakoodi: ECM-950C
« : 23.03.2016, 18:37:55 »
Ollut muutaman vuoden ajan semmonen ongelma, että välillä kun ulkona sataa tai on kosteaa ajotietokoneeseen tulee ilmoitus "Moottorijärjestämä vaati huollon" ja syttyy punainen merkkivalo. Yleensä se syttyy kun lämmöt on moottorissa melkein kohdallaan ja tosiaan kostealla kelillä tulee vaiva. Koskaan ei ole tullut helteellä tai talvella.  ;D

Se mitä tämä aiheuttaa autossa on, ei yhtään mitään. En ole koskaan huomannut mitään vaikutusta auton käyttäytymiseen valon palaessa. Yleensä tämä ilmoitus lähtee pois kun auton on pari kertaa käynnistänyt uusiksi..

Vuosi sitten luetin vikakoodit ja sieltä tuli vaikka mitä mutta kaikki oli ei-aktiivisia.
Muutama vikakoodi on semmoisia jotka tiedän viallisiksi kuten, vänkärin penkinlämmitin, ulkolämpötila anturi ja parkkitutkan nelos anturi.

Tänään vikakoodit on luettu uudelleen ja sieltä löytyi yksi koodi eli 950C eli kaasuttimen polkimen asema-anturi, katkonainen.
Viime vuonna on ollut myös sama vika ECM-950C - Vertailuvirhe.

Onko mitään käryä mistä tämä moottorin häiriö valon, silloin tällöin palaminen johtuu?
En ole siitä sen enempää huolta osannut kantaa kun auto toimii normaalisti..  ???

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.4i - Vikakoodi: ECM-950C
« Vastaus #1 : 30.03.2016, 10:17:08 »
Eikö kellään oo samanlaisia vikoja ollut tai mitään hajua tästä?

Poissa Antti Koivisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.4i - Vikakoodi: ECM-950C
« Vastaus #2 : 05.04.2016, 21:31:47 »
Minulla volvo v50 2.4 bensa-autossa tulee usein tuo vikailmoitus mutta myös iso määrä muita vikailmoituksia. Ne vaikuttavat jo autolla ajamiseenkin kun mm. vilkut lakkaavat toimimasta yms. Ja itsekin luulen, että kosteus pistää aina alulle nuo omat viat ja ne esiintyvät pääosin silloin kun auto on vielä kylmä. Kunhan saan auton kuntoon niin pistän tuonne omaan viestiketjuun siitä infoa.
2005-vm Volvo V50 (2,4 bensiini, automaatti)

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.4i - Vikakoodi: ECM-950C
« Vastaus #3 : 07.04.2016, 00:03:18 »
Minulla volvo v50 2.4 bensa-autossa tulee usein tuo vikailmoitus mutta myös iso määrä muita vikailmoituksia. Ne vaikuttavat jo autolla ajamiseenkin kun mm. vilkut lakkaavat toimimasta yms. Ja itsekin luulen, että kosteus pistää aina alulle nuo omat viat ja ne esiintyvät pääosin silloin kun auto on vielä kylmä. Kunhan saan auton kuntoon niin pistän tuonne omaan viestiketjuun siitä infoa.

Mulla tulee isomäärä vikailmoituksia myös joskus, mutta ei ole ollut aktiivisia mikään.
Paitsi vänkärinpuolen penkinlämmitin ja parkkitutka jotka ei toimi..

Itse en ole huomannut ainakaan mitään ongelmaa kun vikailmoitus tulee. :idiot2:

 

Elekma  Autoracing