KL-varaosat  Carwist

850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet

  • 48 Vastauksia
  • 26181 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jyrkiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #15 : 30.01.2013, 15:48:50 »
Kumpi holkki sieltä yleensä antautuu?
- kardaanin ja kulmavaihteen välinen (sinisellä 51 eur)
- vaihteiston ja kulmavaihteen (sinisellä 152 eur)
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 842
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #16 : 31.01.2013, 06:10:24 »
152€
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa jyrkiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #17 : 31.01.2013, 12:00:06 »
152€

Tuli tilattua molemmat setit koska tykkään moninumeroisista luvuista ihan vaan varmuuden vuoksi :)
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

Poissa jannev70

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi V70 2,5T AWD
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #18 : 03.02.2013, 15:37:57 »
Nyt on jakoloota tallin lattialla. Jakolaatikon akseli on kunnossa kuin myös poori holkkikin. Mutta vaihdelootan pään poorit on kulunu sököiksi. Hampaat on kulunu viistoiksi mutta holkin pooreissa ei oo silmin nähtävää vikaa. Eli mitä tolle lootan päälle vois tehdä? Vaihtaa koko laatikko? Saako sitä pelkkää poori osuutta vaihdettua laatikkoo?

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 842
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #19 : 07.02.2013, 12:49:35 »
Varaosana sitä ulosottoa ei saa laatikon päähän erikseen. Kuten ei mitään muutakaan vaihteiston osaa. Ainoa vaihtoehto hommata toinen vaihteisto. Ellei sitten pioneerityönä pura sitä ja mieti siihen akselin tekemistä.
Hintoihinsa sekin tietysti tulee.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Volvo V70R awd 99/00 Nytkähdys kun laittaa vaihteen päälle?
« Vastaus #20 : 15.02.2013, 15:19:09 »
Tässä nyt olis aika lähelle aihetta niin kysytään onko toisilla mitä tietoa tämmösestä väitteestä?

Eli olisi kiikarissa tossa reilu 300tkm ajettu 70R (1-koppanen) awd sillä viislovisella automaatilla, niin onko normaalia kun olivat kuulema huollossa sanoneet että awd luonteeseen kuuluu että auto hieman nytkähtää kun laittaa esim. N-> D asentoon. Muuten ei kuulema nytkähtele jos esim. seisot vaihde päällä liikennevaloissa ja muutenkin vaihtaa nätisti. Voisko tuo olla jotain oireitta jakolaatikonbooreista kun eikös niitä poksahtele näistä awd malleista. Ja millaisia kilometrejä vois kuvitella et toi 5-lovinen automaati yleensä menis ilman ongelmia,onko ne ollu miten vikaherkkiä?

Kuume olis kyllä ostaa ko. auto mut katsellaan vielä. =)
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5669
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #21 : 15.02.2013, 16:01:58 »
^
Kyllähän nuo automaatit aina hieman "nytkäyttää" kun vaihteen laittaa D tai R asentoon.
Vaikka polkee jarrua.

Ei tuo kulmavaihde ongelmaa ole.

Laatikon kestosta ei mitn tietoa.
Kohta tulee 300tkm myös mittariin, eikä öljyn vaihdoista ole tietoa.

Toivottavastk ei vaan ole se yksi yksilö chattiautosta..
Musta "kiertopalkinto"

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #22 : 15.02.2013, 17:21:13 »
Jaahans jaahans... mikäs kiertopalkinto siellä on liikkeellä? Mustahan tämä yksilö on kyllä...  :-\
Hinta oli vaan jotenkin "edullisen" tuntuinen niin sillä heräs mielenkiinto ja huoli samalla... =)
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 804
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #23 : 15.02.2013, 17:54:56 »
Jaahans jaahans... mikäs kiertopalkinto siellä on liikkeellä? Mustahan tämä yksilö on kyllä...  :-\
Hinta oli vaan jotenkin "edullisen" tuntuinen niin sillä heräs mielenkiinto ja huoli samalla... =)

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=38.msg539870#msg539870

Jos on tuo yksilö, niin laatikko vaatii remonttia/vaihtoa jos ei ole syksyn jälkeen tehty...
Edellisen kerran kävin tätä koeajamassa pari vuotta sitten ja jo silloin laatikko vaihtoi välillä melkoisen karkeasti...
« Viimeksi muokattu: 15.02.2013, 20:14:11 kirjoittanut X70R »
V70 D5 AWD R-Design -13

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #24 : 19.02.2013, 06:28:57 »
Kysytään vielä semmonen tuohon 1-koppaseen V70R liittyen et mikä on sen 5-vaihteisen tomaatin malli, jos niitä käytettynä etsii niin mikä tyyppimerkintä siitä pitää löytyä et se on käypänen? Ja miten on porukka perehtynyt, onko miten kivenalla löytymään,suomi,ruotsi,saksa?
Tai onko toi laatikko järkevästi korjattavissa?
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 804
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #25 : 19.02.2013, 21:13:00 »
Kysytään vielä semmonen tuohon 1-koppaseen V70R liittyen et mikä on sen 5-vaihteisen tomaatin malli, jos niitä käytettynä etsii niin mikä tyyppimerkintä siitä pitää löytyä et se on käypänen? Ja miten on porukka perehtynyt, onko miten kivenalla löytymään,suomi,ruotsi,saksa?
Tai onko toi laatikko järkevästi korjattavissa?

Alle 1500€ ei varmasti isompaa laatikolle saa tehtyä jos ei itse irroita ja asenna paikalleen. Jos laatikko on auki kannattaa sinne jokatapauksessa vaihtaa kaikki mihin kukkaro venyy.
Uudistettu vaihtolaatikko maksaa reilu 3000€+rahti ruotsista, joten alle parin tonnin remontti voisi olla vielä kannattavaa.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2013, 21:16:56 kirjoittanut X70R »
V70 D5 AWD R-Design -13

Poissa automi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • Kaikki pitää aina hiekkapuhaltaa!
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #26 : 29.04.2013, 23:16:49 »
Konepaja Jokela E Tmi RUSKO.

Tällainen konepaja ilmeisimin suostui koneistelemaan AWD-laatikon akselin poorit kuntoon. En ole itse kokeillut.  Kuulemani mukaan remontti luonnistui.
Ford Granada Coupe XL -75 V8 SBC 5,7, Chevrolet 1500 Fleetside silverado EFI 4x4 5,7, Volvo 740 STW B230FT, Volvo 850 STW AWD R5254T, Volvo F7 Nosturi, 12t vaihtolavalaite, nosturi Kuorkki!, Volvo V70 R AWD R5234T4

Poissa WEBERMAN

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 397
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #27 : 01.05.2013, 00:02:41 »
Niinpä. Kun ei satu CNC laitteita saamaan käsiin niin mikäs siinä auttaa. >:( Hienoa että saat auton kasaan. :)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa WEBERMAN

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 397
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #28 : 01.05.2013, 01:56:28 »
Konepaja Jokela E Tmi RUSKO.

Tällainen konepaja ilmeisimin suostui koneistelemaan AWD-laatikon akselin poorit kuntoon. En ole itse kokeillut.  Kuulemani mukaan remontti luonnistui.

No näitähän onneksi löytyy, eivät vain erityisemmin mainosta itseään. Tosin minäkin kyllä tiedän firman, on toiminut jo kauan.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa V70T5AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 AWD kulmavaihteen/booriholkin korjausmahdollisuudet
« Vastaus #29 : 26.12.2014, 14:33:10 »
Nostetaas tätä topicia vähän ylemmäs. Oman jakolaatikon pääakselin teetätin vanhasta mittojen mukaan Kellokoskella (Tuusulassa). Kuvat varmaan vielä tallessa. Kyseessä siis -97 mallinen V70. Uudet hammastukset tehtiin Helsingin Hammaspyörässä Tattarisuolla. Induktiokarkaistiin ja kasattiin uusilla SKF:n laakereilla. Hyllykamaa esim. Etrassa. Samalla tietenkin Volvon omat uudet stefat ja laakerivälyksen säätö.

Harrasteikäisiähän nämä jo alkaa olla, mutta ihan perhanan vakaa ja hyvä käyttöauto. Ja mainioita sleepereitä talvikelillä uudempienkin nelivetojen kiusaksi. Nimimerkillä "-08 330xd Bemu kuski ihmeissään...".  ;)


 

Elekma  Autoracing