Kulkukoira  Proturbo

S60 nakutuksentunnistin

  • 10 Vastauksia
  • 7506 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
S60 nakutuksentunnistin
« : 22.07.2011, 23:02:13 »
Sattaa olla että etsin väärillä hakusanoilla kun en mitään löytänyt mutta.......

Volvo antoi vikakoodin "Nakutuksentunnistin anturi 1, yläarvo liian korkea" tms..ei se ihan noin mennyt mutta en muista tarkalleen. Missähän tommonen tunnistin on ja mitä se maksaa? Onko vaikee vaihtaa? Tässä ilmeisesti tarkotetaan sylinteriä 1?

ps...OBDscope on hieno keksintö  8) Mahtaakohan sen näyttämät hevosvoimalukemat pitää kuinka paikkaansa?

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Vs: S60 nakutuksentunnistin
« Vastaus #1 : 23.07.2011, 00:15:07 »
Imusarjan alla lohkon kyljessä 2 kpl. 1 tarkoittanee etummaista eli jakopään puoleista. Gynekologi vaihtaa alakautta, mukavuudenhaluinen irroittaa imusarjan.

PS.
Oletko lähdössä vaihtamaan sitä pelkästään löytyneen (ehkä vanhan) koodin vuoksi vai onko autossa oikeasti vika päällä?



Poissa Poude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 nakutuksentunnistin
« Vastaus #2 : 23.07.2011, 00:32:46 »


Ok...täytyy alakautta koittaa jos onnistuis =)

Joo eli tänään luin vikakoodit ja en tiä kauanko toi on tuolla ollu? vois tehdä ensin niin että nollaa vikamuistin ja ajelee hetken aikaa ja kattoo jos se vika tulee takaisin..voi olla vanhaakin tietoo. Auto on vaan tehny semmosta että kadottaa vedon hetkeks ja sitte taas ampasee eteenpäin. Mietin että vois olla ihan oikee vika kun jotain ongelmaakin on ollu.
Täytyy kattoo huomena että näkyiskö sen vian lisätiedoissa jotain päivämäärää tai kilometrejä..

Kiitti kuvasta!

Poissa jukiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 nakutuksentunnistin
« Vastaus #3 : 23.07.2011, 20:25:22 »
Itellä teki V70 -02 vaparin kanssa tota et esim. ohituksessa yhtäkkiä katos vedot ku veitsel leikaten, sekunnin päästä tuli takas. Korjaantu ku vaihto kaasuläppäkotelon.

Nokka-akselin asentotunnistimesta oma on pari kertaa antanu vikakoodia, ilman mitään oireita. En oo jaksanu ottaa mitään ressiä ku auto toimii moitteetta.

Poissa Poude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 nakutuksentunnistin
« Vastaus #4 : 23.07.2011, 22:35:36 »
Täytyy toi nakutustunnistin vaihtaa ja kattoo jos vika häviää ja vois vaikka puhdistaa kaasuläppäkotelon kun ihan varmana täys paskaa

Poissa Poude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 nakutuksentunnistin
« Vastaus #5 : 02.08.2011, 22:39:47 »
Hain tarvikeliikkeestä nakutustunnistimen (alkup.) mutta muuten on samanlainen mutta se liitin ei? . . Ja millähän pirulla sen tunnistimen sais vaihdettua kun eihän sinne mahdu kenenkään käsi mitään kautta ::)
Vikakoodit on nollattu eikä ainakaan vielä 30km testilenkin jälkeen oo tullu mitään vikaa ja auto toimii hyvin. Asentaja sano että kun vikakuvaus on "arvo liian korkea", niin voi olla johdot oikosulussa tai hapettumaa? Niitä johtoja tuli siinä nyt heiluteltua niin toivottavasti korjaantu sillä ELK

Kaasuläppäkotelo oli ihme kyllä erittäin puhdas..en jaksanu irrottaa kun kiilteli jo muutenkin puhtauttaan.

....Tuli tossa mieleen että kun se asentaja sano että se nakutusanturin vikakoodi voi johtua myös jostain muualtakin ja otin tossa selvää niin se tavallaan "kuuntelee" ja reagoi tärähdyksiin niin voisko se tosiaan johtua jostain muustakin?
« Viimeksi muokattu: 03.08.2011, 02:37:25 kirjoittanut Poude »

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 nakutuksentunnistin
« Vastaus #6 : 03.08.2011, 17:21:05 »
momentti on 20Nm joka pitää laittaa oikein.

Poissa Poude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 nakutuksentunnistin
« Vastaus #7 : 05.08.2011, 02:09:41 »
Eikö kellään oo tämmöstä vikaa tullut? Itselläni kuuluis olla tän näkönen johto..eli kaks anturia joilla yhteinen pistoke.
Kuva:


Ei tiennyt tampereen käyttöauto ko. osasta mitään eikä tarvikevaraosaliike????? Hieno ajaa autolla joka nykii satunnaisesti ja kadottaa vedon...ulkomailta ei viitsis tota osaa tilata jos ei käykkään.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: S60 nakutuksentunnistin
« Vastaus #8 : 05.08.2011, 10:22:20 »
Eikö kellään oo tämmöstä vikaa tullut? Itselläni kuuluis olla tän näkönen johto..eli kaks anturia joilla yhteinen pistoke.

Veikkaan ettei ko. vikaa ole kellään ;). Se, että kyseinen osa olisi rikki, ei ole niin kauhean todennäköistä. On toki mahdollista että obd-lukijasi vikakoodi on arvattu oikeinkin, eli  voisi olla vaikka katkos tuossa liitoksessa. Jos välttämättä tuollasen haluat vaihtaa, niin purkaamoissa on irtonaisia moottoreita ja niistä voisi irroittaa tuollasen, eikä varmaan maksa montaa euroa. Se osa on tuon viimeisen kuvan mukainen, jossa siis on kaksi anturia yhteisellä johdolla. Jos sama vikakoodi tulee usein, niin vaihtamalla anturien johdot keskenään itse liittimestä, vian pitäisi siirtyä toiselle anturille.

Auton ikä ei selvinnyt minulle mistään, mutta esimerkiksi vuosituhannen alkupuolella tehdyissä volvoissa se kaasuläppäkotelo hajoaa. Se, onko se kaasuläppäkotelo puhdas, ei vaikuta mitenkään vikaan, joka on kotelon elektroniikassa kuluneena potentiometrinä tms.

Poissa Poude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 nakutuksentunnistin
« Vastaus #9 : 05.08.2011, 14:28:18 »
Veikkaan ettei ko. vikaa ole kellään ;). Se, että kyseinen osa olisi rikki, ei ole niin kauhean todennäköistä. On toki mahdollista että obd-lukijasi vikakoodi on arvattu oikeinkin, eli  voisi olla vaikka katkos tuossa liitoksessa. Jos välttämättä tuollasen haluat vaihtaa, niin purkaamoissa on irtonaisia moottoreita ja niistä voisi irroittaa tuollasen, eikä varmaan maksa montaa euroa. Se osa on tuon viimeisen kuvan mukainen, jossa siis on kaksi anturia yhteisellä johdolla. Jos sama vikakoodi tulee usein, niin vaihtamalla anturien johdot keskenään itse liittimestä, vian pitäisi siirtyä toiselle anturille.

Auton ikä ei selvinnyt minulle mistään, mutta esimerkiksi vuosituhannen alkupuolella tehdyissä volvoissa se kaasuläppäkotelo hajoaa. Se, onko se kaasuläppäkotelo puhdas, ei vaikuta mitenkään vikaan, joka on kotelon elektroniikassa kuluneena potentiometrinä tms.



Jostain svenskaforumilta luin että noita harvemmin hajoaa ja myös nissaneissa ollut samaa ongelmaa. Kyseessä voi olla ainoastaan se että se pultti on löystynyt ja anturi on löysällä. Täytyy se tarkistaa heti kun kerkiän. Vika kyllä yleensä tuleekin kiihdytyksissä,mutkissa ja töyssyissä joten voisi olla niin että anturi pääsee "heilumaan" ja arvot menee perseelleen. Asentajakin sanoi että näitä menee todella harvoin. ...vielä kun tonne sais työkalun tungettua niin pääsis kiristeleen sitä pulttia...jossain luki myös että jos ylikiristää niin se anturi hajoaa.. 20Nm on ohjearvo niinkuin joku tossa aiemmin kirjoittikin. Voikohan siihen liittimeen laittaa vaikka jarruklineriä ku ei ny sähköCRC:tä oo hyllyssä?

Poissa Poude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 nakutuksentunnistin
« Vastaus #10 : 13.08.2011, 21:43:56 »
Tais olla pultti löysällä...en sitä tosin saanu kiristettyä kun on niin pirun ahtaassa paikassa...mutta otin pitkän rautatapin ja vasaran käteen ja naputtelin sitä kireemmälle niin eipä oo auto temppuillu sen jälkeen  8) saas nähdä kauanko toimii. Kovin montaa "kiristystä" se anturi ei varmaan kestä :D

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy