Jeps,
Itse asiassa en tarkoittanut tuolla vaijerin suojuksella sitä mustaa muovikuorta joka on vaijerin päällä, vaan sen alla olevaa metallista spiraalikuorta jonka mahdollista vauriota ei välttämättä alta vilkaisemalla huomaa, mutta se siitä. Kerroit että levitysmekanismi pelaa ? Siellä on takana ( siinä mihin vaijeri tulee kiinni ) liikemekanismi jossa on "ahtaanpuoleinen" metallihaarukka ja joka helposti ruostuu ja jumittuu estäen mekanismin toiminnan. Itse olen saanut näitä 240 jarruja pelaamaan kun olen käynyt läpi mekanismin liikkuvuuden ja säädön ilman että on tarvinnut hommata säätöruuvia yhteenkään tapaukseen.
se on juurikin näin,mikäli vaijerit/linkut liikkuu ja linkut kahdesta kohdasta eli vaijerin kiinnityskohdasta sekä ulommasta nivelestä ja kenkiä on,niin silloin se toimii,vanhemmissa oli se säätörissa ja uudemmista jätettiin pois,myöskään en ole sitä mihinkään laittanut mikäli sitä siellä ei ole ollut,vuodesta 90 noita 240 sarjan autoja ollut itsellä ja jopa niitä työkseni 25 vuotta tehnyt,eli täytyy kyllä sanoa että hyvä ja toimiva käsijarru kun sen kerran duunaa mikäli jumittaa käytönpuutteesta ja säännöllisesti käyttää,nää seitenkymppiset ja kasikymppiset vuodesta 200 eteenpäin on paljasta sitä itteensä,ja noihin vanhoihin nelikymppisiin saa vaihtaa jarrusatuloita jatkuvasti kun yhdistetty käsijarru samaan satulaan,eli sboorit korkkaa siitä linkusta ja käsijarru ei tietenkään pidä kun ei saa voimaa tarpeeksi,linkku on satulassa siinä asennossa että pitäisi pitää mut kun ei pidä kun spoorit on korkannut ja linkku hyppii yli !

ja sama asia koskee 140,740 ja 940 sarjaa,toimii mikäli nämä asiat kunnossa,multilinkki on sit taas asia erikseen,tämä on mun mielipide