Lisäjarruvalon salliva lainmuutos on "Annettu Helsingissä 2 päivänä lokakuuta 1991" (kopioitu lain tekstistä). ARK:n päällikkö jäi eläkkeelle syyskuussa, ja sanoi, että hänen virassa ollessaan ei lisäjarruvaloa sallita. Lisäjarruvalo tuli uusissa autoissa pakolliseksi Ruotsissa seuraavan vuoden alussa. Jos ARK:n silloinen päällikkö olisi ollut muutaman kuukauden nuorempi, olisi lisäjarruvalo ollut samanaikaisesti Suomessa kielletty ja Ruotsissa pakollinen.
Onneksi tuolloinkin sai autossa vierailla mailla olla rekisteröintimaan sääntöjen mukainen varustus. Liikenteen kätisyys ja lähivalot on poikkeus. Englannissa pitää mannermaisen auton valoihin teipata varjostustarrat, ja mantereella englantilaiseen autoon. Jos paljon matkustelee Kanaalin yli, kannattaa hankkia auto, jossa on tupla-H4-valot. Ulompiin kotimaiset umpiot, sisempiin naapurimaan umpiot. Katkaisijalla vaihdetaan lähivalojen kätisyys rajalla.
Miten mahtaa olla oman 240:n huomiovalojen laillisuuden kanssa nykyään? Poliisi ei ole puuttunut siihen, että ajan päivällä 21 W tehoisilla etuparkkien yhteydessä olevilla huomiovaloilla. Vaikka olen laittanut poliisimagneetiksi oranssit polttimot. Katsastukseen olen poistanut huomiovalojen sulakkeen, ja vaihtanut valkoiset polttimot.