Tästä syystähän myös autovalmistajat säätävät joka ikisen auton erikseen kun tehtaalta tulevat, koska ovat yksilöitä täysin.
Heittäydytkö tyhmäksi, vai onko tämä onneton yritys välittää?

Sattuneesta syystä autonvalmistajien kaikki setit ovat täsmälleen tietyillä osilla tehtyjä, mitä viri-vehkeet eivät ole missään määrin.
Kokemuksesta tiedän myös sen, että jokaista autoa voi penkissa optimoida yllättävänkin suuria määriä.
Jostain kumman syystä kaikissa tehdas-ruiskuissa on sopeutumia X-määrä, jotka sallivat tietyn hajonnan valittuihin vakio-komponentteihin. Kun jotakin komponenttia muuttaa (vaikka suuttimia) sopeutumien säätöaluekkin muuttuu.
Olen säätänyt tasan yhden ns. vakio B230F koneen wiinalle ja senkään kartta ei juurikaan edes etäisesti muistuttanut vakiota. Siitä jäi jäljelle vakio arvoilla tasan kaksi solua niistä kaikista 256 kappaleesta.
Sen verran kädetön säätäjä olen, etten hatusta en pysty tekemään B200F-koneelle oikeasti toimivaa wiinalastua
sohvalta, vaan joudun säätämään sen.

Voisin arvailla jotain, jos olisin edes kerran säätänyt B200F-moottorin wiinaksille, sillä vakio kuntoisissa yksilöissä parametrihajonta on toivottavasti valmistajan asettamissa rajoissa.
Edit: Korjattu lastun tekopaikka....