Moro!
Itsellä tapahtui sama viime kesänä C30 vm 2007. Koodit purettiin Treen SAH:ssa ja testerissä syy paikannettiin apukuskin penkin alla olevaan liittimeen, joka oli saanut vahingossa kenkää. Ei ole kuulemma harvinaista. Liitin korjattiin ja autoon ajettiin uusi ohjelma, mutta vika ei poistunut. Asentaja epäili, että vahinkosignaali oli vaikuttanut airbagin ohjainboksiin niin että siellä oli jäänyt "pikselit poikitellen" jolloin vika ei poistu. Googlauksen perusteella näissä pikkuvolvoissa on ollut airbag-boksissa tällaisia rakenteellisia ongelmia.
Itse boksi sijaitsee keskikonsolissa vaihdekepin takapuolella ja joudut irrottamaan koko konsolin siihen päästäksesi (radio ja lämpöpaneeli yms). Uusi boksi maksaa noin tonnin

, vaihtoautoista täytyy löytää koodiltaan sopiva (niitä on ihan riittävästi, netistä löytää numerot), joka täytyy ohjelmoida uudelleenautoosi. Kolmas vaihtoehto on soittaa Sercapille. Itse päädyin viimeiseen vaihtoehtoon ja sain valon lopulta sammumaan.
Eli käy kuittauttamassa osaavassa testerissä ja jos ei valo sammu, soita Sercapille. Sitten purkua/kasaamista joko itse tai osaavassa huoltamossa.
Sitä ihmettä ei siis tapahdu että se valo sammuisi kojetaulussa yhtä mystisesti kuin syttyikin autoa käynnistäessä.