Autonvaihtokuumeen nostattamiseksi tällainen aloitus

Alkaa tämä nykyinen '12 XC70 D5 AWD aut lähestyä 200tkm pyykkiä ja pientä nykimistä ollut viime aikoina nettiauton suuntaan. Olen itse ajellut tällä 50tkm alkaen ja olen todella tyytyväinen autoon - siinä on minun tarpeisiin kaikki kohdillaan. Ajan paljon työn puolesta joten pidän melko tuoretta ja vähän ajettua autoa alla, vaikka sinällään tuolla voisi hyvin ajella varmasti seuraavat 100tkm ilman ongelmia.
Tylsimyksenä olen harkinnut vakavasti samanlaisen tuoreemman hankkimista. Nyt kun V70 jää pois ja korvautuu V90:llä niin ilmeisesti ensi vuonna esiteltäneen jatkajaa XC70:lle. Ajatus olisi etsiä vielä viisisylinterisellä D5:lla pari vuotta vanha noin 50tkm ajettu yksilö hyvillä varusteilla.
Tuossa kun Volvon speksejä katselin niin XC60 ei loppujen lopuksi ole takakontiltaan kauheasti pienempi kuin XC70. Kontti on hiukan lyhyempi mutta toisaalta korkeampi. Kontissa kulkee seisoja ja matkatavaraa kalterilla puoliksi jaettuna ja yleensä nuo SUV kontit on liian pieniä. XC60 kuitenkin positiivinen yllätys tässä. Takapenkillä ei meillä istu oikeastaan koskaan ketään enkä aja taksia, joten takajalkatilat on minulle aivan sama. XC60 tarjoaa näköjään myös pari senttiä enemmän maavaraa mikä sekään ei ole huono juttu tuolla eräharrastuksissa.
En ole ehtinyt vielä koeajaa XC60:stä mutta onko siinä merkittävästi erilainen tuntuma kuin jenkkimäisessä XC70:ssä? Pehmeys ei sinänsä haittaa ollenkaan, päinvastoin mutta XC70:ssä korin kallistelu ei ole minusta ihan hanskassa.